AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 2 timer siden vi spiste middag, no MÅ han lage seg laks! hva gjør man, han er helt opphengt i «riktig» mat å må spise hele tiden, noen dager spiser han tre middager, proteinshaker M.M. han er ikke overvektig, han har trent noen måneder, no har han begynt å trene før skolen. uansett hva jeg sier hjelper det ikke, vurderer seriøst å låse kjøkkenet. han har visst en coach fra USA som han snakker med via nett. Jeg er helt oppgitt Far38 Anonymkode: 837b8...771
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Er det det økonomiske som plager mest, eller er det at du ikke er enig i treningen eller kostholdet? Hvis jeg var deg ville jeg tenkt godt gjennom for å finne ut akkurat hva som er roten til at du ikke synes det er ok, og deretter prate med han om akkurat dét. Hvis det er økonomisk betinget vil det nok være den enkleste måten å nå gjennom - da kan du forklare at det koster mye og at han enten må kutte ned på matinntaket, eller begynne å betale for de ekstra middagene fra egen lomme. Anonymkode: f6542...b03 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 Er det ikke ganske vanlig at ungdom i den alderen er temmelig bunnløse på mat, spesielt guttene? Og trenger enda mer mat om de i tillegg er fysisk aktive? Det er viktig å spise nok og riktig mat, fysisk aktivitet er heller ikke så dumt. Men slik du beskriver dette, høres det ut som han er blitt opphengt i å skulle bygge masse muskler, og det så fort som mulig. I likhet med mange unge er han visst fryktelig utålmodig, han skjønner nok ikke helt at han fortsatt er veldig ung, og kroppen hans har derfor mange år på å vokse og utvikle seg. Slike coacher og guruer på nett skal man i hovedsak holde seg langt unna, så det er bra at du følger med. Slike oppheng kan i verste fall bli svært usunne. Kanskje du kan kontakte lege eller annet helsepersonell, som kan bistå deg i få sønnen din til å ha et mer fornuftig forhold til mat og trening. Anonymkode: 3d06a...e33 3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå