AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Jeg er helt rådvill. Får ofte tilbakemelding fra barnehagen om at han ikke er snill mot de yngre barna på avdelingen. Det er vår sønn og 2 andre gutter som oppfører seg dårlig. De er eldst, og rotter seg sammen mot de små. I følge barnehagen er de 3 gutta like gode, og når barnehagen gir tilbakemelding om sønnen vår, er det i følge barnehagen alltid også de andre to. De tre er gode venner. Jeg synes det er vanskelig å snakke med han om dette, fordi jeg føler jeg får så lite informasjon fra barnehagen. Vi får beskjed om å prate med han, men når vi gjør dette synes han det er vanskelig å svare på hva som har skjedd. Han blir 5 år, så praten går stort sett i at han må være snill mot andre og alt det der. Men synes det er vanskelig når vi ikke får mer info om hva som har skjedd i barnehagen, slik at vi kan nevne konkrete hendelser til han når vi snakker med han. Han sier han ikke husker hvorfor ting skjer eller hva som har skjedd. Hjemme oppfører han seg fint, han har en lillebror som han bare er god mot. Ønsker å håndtere dette på en fin måte, slik at han blir best mulig rusta til han begynner på skolen. Mottar gjerne tips fra folk her inne:) Anonymkode: 35a73...492
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Mottar gjerne tips fra folk her inne:) Det du skal gjøre er å kontakte pedagogisk leder og be om et møte. Ikke spørre etter tips på et forum. Anonymkode: 71ea7...b85 10
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Det du skal gjøre er å kontakte pedagogisk leder og be om et møte. Ikke spørre etter tips på et forum. Anonymkode: 71ea7...b85 Nå er det foreldremøte rett rundt hjørne, så det kommer. Men hva er er vitsen med et forum hvis man ikke kan spørre om råd? Hva bruker du forum til? Trolling? Anonymkode: 35a73...492 8
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Nå er det foreldremøte rett rundt hjørne, så det kommer. Men hva er er vitsen med et forum hvis man ikke kan spørre om råd? Hva bruker du forum til? Trolling? Anonymkode: 35a73...492 Foreldremøte ville ikke jeg brukt til sånt Anonymkode: b2427...839 10
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 Det er barnehagen sin jobb og sørge for at dette ikke skjer i barnehagen. De bør dele opp de guttene, og lage grupper. spør personalet hva de gjør på avdelingen for å forebygge dette? du må også jobbe med dette hjemme hilsen barnehageansatt Anonymkode: 76f86...717 11
Tuba Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Det første skrittet er nok å få et møte med pedagogisk leder (ikke som en del av et foreldremøte der alle foreldrene er med). Det høres jo ut som det er noe i dynamikken mellom de 3 vennene? Kanskje dere kan samle alle 3 med foreldrene og ta en prat sammen, Så kan guttene selv reflektere litt rundt hvordan de kan forbedre adferd mot de som er yngre? 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Nå er det foreldremøte rett rundt hjørne, så det kommer. Men hva er er vitsen med et forum hvis man ikke kan spørre om råd? Hva bruker du forum til? Trolling? Anonymkode: 35a73...492 Dette tar du ikke opp på foreldremøte. Be om møte, som sagt. Anonymkode: 71ea7...b85 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Skrevet 24. august 2021 Til dere som henger dere opp i at jeg skal ta det opp på foreldremøte, så mente jeg foreldresamtale. Ikke når alle er tilstedet. Anonymkode: 35a73...492 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #9 Skrevet 24. august 2021 Jeg ville tatt fri fra jobb og fotfulgt han til det hadde stoppa. Instant reaksjon og konsekvenser er det eneste som funker. Anonymkode: 29a70...0c1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #10 Skrevet 24. august 2021 5 minutter siden, AnonymBruker said: Det er barnehagen sin jobb og sørge for at dette ikke skjer i barnehagen. De bør dele opp de guttene, og lage grupper. spør personalet hva de gjør på avdelingen for å forebygge dette? du må også jobbe med dette hjemme hilsen barnehageansatt Anonymkode: 76f86...717 Ja, det virker som om de trigger hverandre p et vis. Men når du sier jobbe med dette hjemme, hva mener du da? Hva kan vi gjøre utover å ha dialog med barnehagen og prate hjemme? Du som jobber i barnehage.. Hva er grunnen til at dere ikke forteller akkurat hva som har skjedd, slik at det er lettere å prate med barnet om det hjemme? Er det taushetsplikt ovenfor andre barn? Anonymkode: 35a73...492 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #11 Skrevet 24. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg ville tatt fri fra jobb og fotfulgt han til det hadde stoppa. Instant reaksjon og konsekvenser er det eneste som funker. Anonymkode: 29a70...0c1 Ja, det hadde kanskje vært det beste.. Men tviler på at de lar foreldrene være på avdelingen i disse tider... Anonymkode: 35a73...492 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #12 Skrevet 24. august 2021 9 minutter siden, Tuba said: Det første skrittet er nok å få et møte med pedagogisk leder (ikke som en del av et foreldremøte der alle foreldrene er med). Det høres jo ut som det er noe i dynamikken mellom de 3 vennene? Kanskje dere kan samle alle 3 med foreldrene og ta en prat sammen, Så kan guttene selv reflektere litt rundt hvordan de kan forbedre adferd mot de som er yngre? Ja, det var en god i ide egentlig. Har tenkt på at vi foreldrene kanskje burde prate sammen. Men så synes jeg det er vanskelig når vi får så lite informasjon. Vi får beskjed om at barna har rotta seg sammen og oppført seg dårlig mot de som er yngre. Men ikke mer. Vi får i hver fall ikke mer info, kanskje de andre foreldrene gjør det.. Anonymkode: 35a73...492
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #13 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Jeg ville tatt fri fra jobb og fotfulgt han til det hadde stoppa. Instant reaksjon og konsekvenser er det eneste som funker. Anonymkode: 29a70...0c1 For en kommentar.. Jeg er enig med de som sier at du bør be om et møte med barnehagen. Det er veldig fint at du ønsker å gjøre noe med dette, ikke alle som vil det. Som sagt, be om er møte med barnehagen😊 Anonymkode: 4a079...516 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #14 Skrevet 24. august 2021 1 minutt siden, AnonymBruker said: For en kommentar.. Jeg er enig med de som sier at du bør be om et møte med barnehagen. Det er veldig fint at du ønsker å gjøre noe med dette, ikke alle som vil det. Som sagt, be om er møte med barnehagen😊 Anonymkode: 4a079...516 Hva er så ille med kommentaren min? Har et barn som bet og slo andre. Eneste som funka var å fotfulge og stoppe han rett før han gjorde noe også instant konsekvens om vi ikke rakk stoppe han. Det ga kjapt resultater. Anonymkode: 29a70...0c1 2
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. august 2021 #15 Skrevet 24. august 2021 Skjønner ikke hvorfor de ikke kan være spesifikk. De må jo ikke nevne navn mht anonymitet. Men dere må jo få vite HVA ungen gjør så du vet hvordan du skal gå frem videre.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #16 Skrevet 24. august 2021 Søsteren min har 'spionert' på datteren sin i barnehagen når de leker ute. Er alltid interessant å se hvordan dynamikken er når en ikke er til stede. Anonymkode: 7f760...1d3 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #17 Skrevet 24. august 2021 5 minutter siden, WhisperingWind said: Skjønner ikke hvorfor de ikke kan være spesifikk. De må jo ikke nevne navn mht anonymitet. Men dere må jo få vite HVA ungen gjør så du vet hvordan du skal gå frem videre. Enig! Det er dette som delvis gjør det utfordrende:P Anonymkode: 35a73...492 1
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. august 2021 #18 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Enig! Det er dette som delvis gjør det utfordrende:P Anonymkode: 35a73...492 Gå til styrer og få detaljer. Dere vil jo ta tak i dette, men da må dere jo få vite hva ungen gjør 👀
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #19 Skrevet 24. august 2021 Barn kan ha forskjellig atferd i barnehagen i en barnegruppe enn hjemme med foreldrene, så ser helt klart problemstillingen. Med små barn er det viktig å ha "knagger" å knytte samtalene til, som du sier, dere må få vite hva slags konkrete episoder det er snakk om så dere kan prate med barnet om dette hjemme. Ta det opp på foreldresamtale og ta det derifra dere ☺️ ellers kan man forsøke lese en bøker hvor barnet kan reflektere rundt episoder som ligner, det kan være mye å lære av historier. Anonymkode: bf853...a8c 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #20 Skrevet 24. august 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: Barn kan ha forskjellig atferd i barnehagen i en barnegruppe enn hjemme med foreldrene, så ser helt klart problemstillingen. Med små barn er det viktig å ha "knagger" å knytte samtalene til, som du sier, dere må få vite hva slags konkrete episoder det er snakk om så dere kan prate med barnet om dette hjemme. Ta det opp på foreldresamtale og ta det derifra dere ☺️ ellers kan man forsøke lese en bøker hvor barnet kan reflektere rundt episoder som ligner, det kan være mye å lære av historier. Anonymkode: bf853...a8c Takk for tips:) har du noen bokforslag? Anonymkode: 35a73...492
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå