Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

For oss som har hatt en affære (langvarig forhold utenom eksteskapet) - hva lærte du om deg selv og egne ønsker osv - og hva hadde det å si i ekteskapet (var det exitstrategi, fikk ekteskapet nytt lys etc)

kommer nok mange negative kommentarer nå men vil gjerne høre fra andre som har reelle svar

Anonymkode: 26148...a36

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det lærte meg selv at "å holde ut i ekteskapet" var en ekstremt dårlig idé som på sikt førte til veldig mye mer trøbbel enn hvis jeg bare hadde gjort det slutt.

Jeg lærte at jeg er et svakere menneske enn jeg trodde.

Og jeg fikk større forståelse for andre mennesker som driter seg ut her i livet.

Anonymkode: 60607...42f

• Liker 5
Skrevet

Hm, det mangler et ord eller flere i trådtittelen

Anonymkode: 4992e...36d

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Det lærte meg selv at "å holde ut i ekteskapet" var en ekstremt dårlig idé som på sikt førte til veldig mye mer trøbbel enn hvis jeg bare hadde gjort det slutt.

Jeg lærte at jeg er et svakere menneske enn jeg trodde.

Og jeg fikk større forståelse for andre mennesker som driter seg ut her i livet.

Tok ekteskapet slutt da?

Skrevet

Jeg lærte at det ikke var vits å ha en affære/langvarigforhold, fordi jeg fikk mere problemer. Og at ekteskapet ble verre. Han visste ikke om affæren min, men jeg burde bare gått istedenfor å «reparere» det med en på si. Den første mnd ble det bedre. Ikke resten

Anonymkode: ad22f...bfd

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Tok ekteskapet slutt da?

Ja, jeg brøt til slutt.

• Liker 1
Skrevet

Jeg lærte meg at jeg fortjente mer enn jeg hadde. Og jeg fant tilbake til meg selv som kvinne. På den ene siden har jeg evig dårlig samvittighet over at jeg kunne være utro. På den andre siden så begynte jeg å leve igjen. Jeg avsluttet affæren. Og jeg avsluttet ekteskapet. Og fant tilbake min egen plattform i livet. 

Anonymkode: 15141...a9d

• Liker 3
Skrevet

Jeg lærte at jeg kunne sette pris på min mann, selv om han ikke tilbyr meg intimitet. Han har mange flotte egenskaper, men mangler sexdrift. Det har tidligere gjort meg frustrert, og mangel på sex har drevet meg til å ha forhold på utsiden av ekteskapet. Ble mindre frustrert på hjemmebane siden jeg ble tilfredsstilt på bortebane, og da kunne jeg se mannen i et bedre lys.

Har ingen affærer nå, ble god og mett etter et par lange sexforhold. 

Anonymkode: 1cb8a...31e

• Liker 2
Skrevet

At jeg burde ha gått for lenge siden, men klarer fortsatt ikke. Feig kan man nok si. Jeg vil ha stabiliteten ekteskapet gir, men kommer aldri til å slutte være utro. Forholdet skurer og går. Vi funker greit i hverdagen og har det fint sånn sett, men følelsene mine er borte. Kommer ikke til å gå, da hun valgte å tilgi meg. 

Anonymkode: 2ab18...675

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

At jeg burde ha gått for lenge siden, men klarer fortsatt ikke. Feig kan man nok si. Jeg vil ha stabiliteten ekteskapet gir, men kommer aldri til å slutte være utro. Forholdet skurer og går. Vi funker greit i hverdagen og har det fint sånn sett, men følelsene mine er borte. Kommer ikke til å gå, da hun valgte å tilgi meg. 

Anonymkode: 2ab18...675

Hva er det som gjør at du blir da? Hva er det du ikke får hjemme?

Skrevet

At gresset ikke er grønnere på den andre siden. At mannen min egentlig er helt fantastisk og at jeg beundrer han svært mye. At jeg er sterkere enn jeg noen sinne hadde klart å forestille meg. 

Anonymkode: 93c41...14f

• Liker 1
Skrevet

Jeg lærte meg - eller innså - at jeg var et dårligere menneske enn jeg trodde jeg var. Og selv flere år etter, kjenner jeg at det ga selvrespekten en knekk som jeg antakelig aldri helt kommer over. Ellers var erfaringen først preget av spenning og fascinasjon, men etterhvert ble det bare misere og kaos.

Anonymkode: eb73f...0a9

• Liker 3
Skrevet

Jeg fokuserer mye mer på de gode egenskapene til samboeren min, som han andre ikke hadde.

Anonymkode: e6e30...43b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (33 minutter siden):

At gresset ikke er grønnere på den andre siden. At mannen min egentlig er helt fantastisk og at jeg beundrer han svært mye. At jeg er sterkere enn jeg noen sinne hadde klart å forestille meg. 

Anonymkode: 93c41...14f

Signerer denne.

Anonymkode: c113f...c67

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...