AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Del Skrevet 24. august 2021 Jeg er uføretrygdet og har dårlig råd, men kjøper billige klær på Ellos og har konto der. Så da kan jeg betale det jeg vil av beløp over 100 kr pr månede. Jeg vet det kommer litt renter men syns det er fint å ha den tryggheten. Anonymkode: dfc64...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sokkar Skrevet 24. august 2021 #2 Del Skrevet 24. august 2021 Var det du bestilte absolutt helt nødvendig? Mye kan kjøpes for 100 kr på finn eller tise også. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Del Skrevet 24. august 2021 Jeg skjønner jo at dette er et tulleinnlegg, men dessverre er mennesker som faktisk er så dumme at de synes dette er en god idé. Anonymkode: aa4b9...321 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg skjønner jo at dette er et tulleinnlegg, men dessverre er mennesker som faktisk er så dumme at de synes dette er en god idé. Anonymkode: aa4b9...321 Så lenge en betaler hver måned så ser ikke jeg på det som noe galt. Går flere måneder mellom hver gang jeg kjøper noe der og. Anonymkode: dfc64...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Jeg er uføretrygdet og har dårlig råd, men kjøper billige klær på Ellos og har konto der. Så da kan jeg betale det jeg vil av beløp over 100 kr pr månede. Jeg vet det kommer litt renter men syns det er fint å ha den tryggheten. Anonymkode: dfc64...be3 Dette stemmer ikke. Alt etter totalt beløp du er skyldig ellos, vil minstebeløpet å betale tilbake være deretter. Du kan ikke bestemme dette selv. Du kan bestemme hvor mye du selv vil betale utover minstebeløpet, men minstebeløpet er som sagt variabelt alt etter totalt beløp du er skyldig. Anonymkode: e59f1...9bb 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Del Skrevet 24. august 2021 Neivel jeg vet det vel selv som har konto. Jeg betale noen hundrelapper pr måned og thats is, jeg betaler ikke kun 100 da. Anonymkode: dfc64...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #7 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (50 minutter siden): Så lenge en betaler hver måned så ser ikke jeg på det som noe galt. Går flere måneder mellom hver gang jeg kjøper noe der og. Anonymkode: dfc64...be3 Så det du kjøper trenger du i en så stor grad og «akutt» at du er villig til å betale mer enn utgangsprisen, i stedet for å kjøpe det når du har spart opp litt penger? Anonymkode: d1eba...4ea 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Morpheus Skrevet 25. august 2021 #8 Del Skrevet 25. august 2021 Hvis du har dårlig råd, så er det kanskje en grunn til det hvis du tar opp dyre lån for å kjøpe noe så Basic som klær! Du vet de fort kan bli mange ganger så dyre da? 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest 10.54 Skrevet 25. august 2021 #9 Del Skrevet 25. august 2021 Minner meg om den ene sommeren på jobb der vi fikk beskjed om å pushe "Butikknavn-konto" på absolutt alle kunder. "Ah, ja se der har du funnet deg noen fine sofaputer ja, det blir 180 kroner. Kunne du tenke deg å handle på kreditt?" Jeg blånektet å spørre folk om de ville ha et kredittkort for å betale for kjøpe under 1000 kroner. Noe så idiotisk, flaut og unødvendig for alle involverte. Bortsett fra butikkkjeden selvsagt, som sikkert tjente rått på renter den høsten. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest laPistola Skrevet 25. august 2021 #10 Del Skrevet 25. august 2021 Veldig dårlig råd. Noen kan jo havne i en situasjon hvor en må kjøpe ting på kreditt ( konto) men det er jo fattigdomsfella i et nøtteskall. At en må betale mer for det nødvendige. Moren min som er pensjonist, men egentlig har god råd har en sånn konto og jeg blir så oppgitt. Tar meg av posten hennes. Hun har masse gjeld på tull, hvis hun overstiger kjøpsgrensen bare øker de den, så gjelden øker og hun betaler bare renter. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #11 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (14 timer siden): Så lenge en betaler hver måned så ser ikke jeg på det som noe galt. Går flere måneder mellom hver gang jeg kjøper noe der og. Anonymkode: dfc64...be3 Problemet ditt er at når du har dårlig råd så må du spare, ikke forbruke. Har du absolutt ingen bukser igjen? Sjekk med din lokale hjelpegruppe om de har en eller to til deg (to er skikkelig luksus, men av og til er nå det ok å unne seg). Da er buksa gratis. Har de ikke, eller dere ikke har sånn gruppe+ Gå til din lokale bruktbutikk og kjøp en. De koster rundt 50 kroner. Du har faktisk ikke råd til nye ting når du er blakk. Da bruker man det man har, bøter det til det går i oppløsning, bøter det litt til, og kjøper brukt når det ikke lengre er mulig å bøte. Man kjøper ikke nytt, fordi man da vil gjøre seg selv gradvis mer blakk. Anonymkode: e2810...f19 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #12 Del Skrevet 25. august 2021 Trengte du virkelig de klærne? Jeg er i full jobb og har flere fritidsaktivteter jeg går på, med andre ord bør alt dette jeg driver med medføre en del slitasje på klær. Jeg kjøper klær kanskje 2 ganger i året og da til toppen en samlet sum på kr 1000. Hadde jeg hatt dårlig råd, hadde jeg nok ikke kjøpt klær i det hele tatt, muligens noe på fretex eller lignende hvis det var helt krise. Anonymkode: 7eb0c...aa9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #13 Del Skrevet 25. august 2021 Er ikke renta på noe sånt som 20-30%? Anonymkode: 6f61d...cf2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillevill Skrevet 25. august 2021 #14 Del Skrevet 25. august 2021 Dårlig råd? Kjøp brukt. Du vil ikke tro det men folk kjøper nye sko og nytt tøy og bruker de ikke. Disse ender opp i bruktbutikker. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #15 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg er enig med de andre her, det å oppfordre mennesker med lite penger til å sette seg i gjeld er et veldig dårlig råd. Tenk deg at du kjøper noen truser med ellos konto. Nå har jeg ikke tatt utregningen, men vi kan si at trusene i utgangspunktet koster 400 kr inkludert porto. Med 17 % rente på en nedbetalingstid over 4 mnd vil trusene koste ca 488 kr. Det tilsvarer 4 liter melk og 4 brød, og er 88 bortkastede kroner for en som allerede lever på et minimum. Hadde det da ikke vært bedre å spare de 100 kr mnd som du bruker på å nedbetale elloskontoen til å kjøpe klær uten rente? Anonymkode: ca342...450 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #16 Del Skrevet 25. august 2021 lillevill skrev (1 minutt siden): Dårlig råd? Kjøp brukt. Du vil ikke tro det men folk kjøper nye sko og nytt tøy og bruker de ikke. Disse ender opp i bruktbutikker. Og siden gjenbruk har blitt så populært har prisen på brukte klær skutt i været. Det er ofte langt billigere å kjøpe nytt under salget på en kjedebutikk. Anonymkode: ca342...450 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #17 Del Skrevet 25. august 2021 Få deg forbrukslån/kredittkort-konto heller, ofte bedre rente enn Ellos og du kan kjøpe ting hvor du vil og ikke bare der 😛 Like godt råd.. Anonymkode: c97b0...8f3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #18 Del Skrevet 25. august 2021 AnonymBruker skrev (26 minutter siden): Og siden gjenbruk har blitt så populært har prisen på brukte klær skutt i været. Det er ofte langt billigere å kjøpe nytt under salget på en kjedebutikk. Anonymkode: ca342...450 vel jeg kjøper ofte brukt på salg.. gjerne dyre ting som er god kvalitet. men er enig med deg. Anonymkode: b0dfc...f65 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #19 Del Skrevet 25. august 2021 Jeg setter meg ikke i gjeld. skylder bare rundt 1000 kr og betaler 300 pr mnd så har snart betalt ned det jeg skylder. Anonymkode: dfc64...be3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #20 Del Skrevet 25. august 2021 Har du oppdaget tise?? Jeg kjøper dyre merkeklær til knapt 100kr. Norrøna klær til 500,- Anonymkode: 5662b...b2e 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå