Gå til innhold

Flere som har utsatt graviditet pga vekt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Var i utgangspunktet overvektig med 1. og la på meg rundt 25-30kg. Er nå tilbake til før-vekt og på vei videre nedover. Skal ned enda 15-20kg før jeg vil prøve på barn nr 2… Eneste jeg føler litt på er at barnet vi allerede har blir plutselig veldig stort før evt søsken kommer. 

I tillegg er det flere som ikke skjønner hvorfor jeg gidder å gjøre denne jobben FØR en graviditet. Jeg tenker jo at jeg ønsker å ha et bedre utgangspunkt neste gang, og et sunnere forhold til mat slik at jeg ikke går opp så mye. 
I tillegg ønsker jeg å føle meg litt vel som gravid, og ikke som en svær tung hval. Man blir jo stor nok i seg selv, så 20 kg ekstra er jo ikke akkurat deilig. Eller sunt for mor og baby.. 

Syns heller ikke det er spes gøy å få påpekt dette med vekt, når man allerede skammer seg nok av dette.. Men vet liksom ikke helt hva jeg skal si når folk spør hvorfor jeg gidder det. Og da føler jeg enda mer på at vi venter.. flere?

Uansett har vi tenkt begynne å prøve til våren/sommeren og noe annet er uansett uaktuelt akkurat nå. 

Anonymkode: 86f57...7a3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er i samme situasjon, bare at min nr.1 ikke er så gammel at det er aktuelt med nr.2 helt ennå uansett. Orrrrker ikke gå gravid så tung som jeg er nå. Har i tillegg litt plager som jeg tenker jeg bør prøve å trene bort før et evt. neste svangerskap (vond rygg bl.a.). Får se hvordan det går! Ammer fortsatt nr.1 og det er fader meg umulig å slanke seg samtidig, så håper det hjelper å slutte med ammingen snart...

Anonymkode: 70037...7b1

• Liker 2
Skrevet

Hvorfor skal du fortelle andre om når du planlegger å få neste barn? Det er jo ingen andre en deg selv og mannen som skal delta i selve akten?

Anonymkode: fe081...745

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hvorfor skal du fortelle andre om når du planlegger å få neste barn? Det er jo ingen andre en deg selv og mannen som skal delta i selve akten?

Anonymkode: fe081...745

Har ikke sagt til noen når vi eksakt skal prøve, men hvis noen spør om ikke vi skal ha en til snart så har jeg jo svart at jeg vil vente litt nå fordi jeg er så godt igang med vektnedgangen. 

Dette er jo ofte venner eller kolleger som man har en god tone med, så temaet kommer jo ofte opp ettersom det alltid er noen som skal ha baby

Anonymkode: 86f57...7a3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...