Gå til innhold

Datteren min (7. klasse) har begynt å defineren seg som trans

Anbefalte innlegg

Skrevet

Usikker på hvordan jeg skal følge det opp. Har kjøpt henne noen gutteklær som hun går med (underbukser, vest, six-pence, osv). Ellers vet jeg ikke hvordan jeg kan støtte henne. Er det noen medlemsgrupper på Internet som kan bidra med råd til foreldre?

Anonymkode: b2d6c...75b

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bestill time hos fastlegen og få henvisning til psykolog. Hvis dette er reellt er det viktig at barnet starter opp med behandling tidlig. Da må barnet ha henvisning til Rikshospitalet.

• Liker 33
Skrevet

Så flott at du stiller opp for barnet ditt!! Vær advart, dog. Kvinneguiden er IKKE stedet for å søke støtte ved LGBTQI+spørsmål. Her er det mye stygt. Har du sjekket ut Harry Benjamin? Kanskje du kan få noen svar der :)

Anonymkode: ffa45...cdb

• Liker 30
Skrevet
Gjenferdet skrev (1 minutt siden):

Bestill time hos fastlegen og få henvisning til psykolog. Hvis dette er reellt er det viktig at barnet starter opp med behandling tidlig. Da må barnet ha henvisning til Rikshospitalet.

Nei. 

Anonymkode: d322f...4f3

• Liker 18
Skrevet

Hvis dere aldri har tenkt tanken før og dette er noe helt nytt, ville jeg gått ut fra at det sannsynligvis var en fad. Henger hun mye på tiktok? 

Hadde ikke tilpasset noe spesielt, snakket med ungen og sett det an.

Om du oppfatter det som reelt, er det naturlig å søke oppfølging i helsevesenet. 

Anonymkode: 3b7f6...09b

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Usikker på hvordan jeg skal følge det opp. Har kjøpt henne noen gutteklær som hun går med (underbukser, vest, six-pence, osv). Ellers vet jeg ikke hvordan jeg kan støtte henne. Er det noen medlemsgrupper på Internet som kan bidra med råd til foreldre?

Datteren din har kommet i PUBERTETEN. Da pupper spretter ut, formene kommer, gutta begynner å se på jenter på en seksuell måte, da man begynner å utforske forelskelser i gutter eller jenter. Dette går oftest over. I «verste» fall er hun lesbisk. La henne forøvrig gå kledd som hun vil. Ikke alle jenter trives i rosa tyllskjørt, for å sette det på spissen. 

• Liker 17
Skrevet

Ikke alle transgender trenger eller vill bytte kjønn. Du må bare snakke med hen om hen kunne tenke seg hormoner osv. Så bestille legetime. Du kan jo også ringe til skolen slik at hen kan snakke med helsesykepleier

Ps. Tror ikke du får mye støtte herfra. 

Anonymkode: f1253...c18

• Liker 6
Skrevet

Glemte å nevne tiktok. Får henne av tiktok!! 

• Liker 24
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ikke alle transgender trenger eller vill bytte kjønn. Du må bare snakke med hen om hen kunne tenke seg hormoner osv. Så bestille legetime. Du kan jo også ringe til skolen slik at hen kan snakke med helsesykepleier

Smart å gjøre irreversible endringer når man er 12 år. 

Anonymkode: 8fba8...432

• Liker 26
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Ts her. Hun har selv sagt at hun ønsker et fullstendig biologisk skifte av kjønn. Nå vet jeg ikke om det kan være noe tidlig å gjennomføre dette.

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Ts her. Hun har selv sagt at hun ønsker et fullstendig biologisk skifte av kjønn. Nå vet jeg ikke om det kan være noe tidlig å gjennomføre dette.

Hjernen hennes er ferdig utviklet i 25-års alderen. Innen da kan det ha skjedd mye. Hun kan for eksempel ha fått seg jentekjæreste. 

• Liker 10
Skrevet

Sikker bare en fase, det går nok over,

Anonymkode: 3e750...a54

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Rikshospitalet gir ikke behandlinger med irreversible endringer (hormoner eller kjønnskorrigerende operasjoner) før barnet er henholdsvis 16 år og 18 år. Det som gis er pubertetsutsettende og det er ikke irreversibelt. Angrer barnet så vil bare vedkommende komme litt for sent i puberteten.

• Liker 9
Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker said:

Her handler det om å ta en alvorsprat og sakte, men sikkert, få henne til å forstå at hun ikke er trans. Dette er en motegreie som tenåringer henger seg opp i, ivrig heiet på av media.

Nå må du som voksen holde hodet kaldt og sørge for at du holder henne unna spekulative medisinere, som vil eksperimentere på henne med kirurgi og hormoner, til hun blir gammel nok til at hun forstår at dette er bare tull.

Lykke til!

Skrevet

Jeg mister håpet for menneskeheten når jeg leser denne tråden, får lyst til å melde meg ut.

Jeg håper du finner gode svar, og ønsker deg og dine det beste :hjerte:

• Liker 13
Skrevet

Hun vil være spesiell og opprørsk. Med lesbiske foreldre nytter det ikke å komme hjem å si du er lespe. Transe funker, hun kan da være spesiell, anklage foreldre for være intolerante.

Anonymkode: 47891...a85

• Liker 11
Skrevet

Du burde bare forholde deg til det på den måten at du tenker hun er i identitetsutvikling. Punktum. Det kan snu om to mnd, om et år...hvis hun aldri før har vist tegn i den retning, så bør du være obs på at dette er en trend blant de unge nå, godt støttet/påtvunget av tik tok ol. Forhold deg derfor nøytralt og la utviklingen gå sin gang. Hun er bare et barn, nettopp startet på 7 trinn

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (53 minutter siden):

Du stiller opp for datteren din og støtter henne i alt. Du ber skolen om å få datteren din til å snakke med helsesøsteren på skolen, eventuelt så kan dere ta kontakt med fastlegen. Datteren din er fremdeles ung og i utvikling. Hun er i puberteten. Om dette vil vedvare/bli sterkere eller forsvinne, vil tiden vise. Det aller viktigste er at du, som forelderen hennes, støtter henne. 

Jeg har selv en niese som ble født som nevø. Hun har følt seg som jente fra hun var liten. Hun måtte gå til psykolog først og så ble det henvisning til sykehus i Oslo. Hun går kledd i jenteklær og går på hormoner for å utvikle bryst og kvinnelige former. Hun er en del år eldre enn din datter.  

• Liker 9
Skrevet

Hva med og melde seg inn i en Facebook gruppe og spørre der? Hva de som er trans sier.  Eller Christine jentoft eller noe er trans ta kontakt med transpersoner og hør deres tips og erfsring

Anonymkode: d241f...26a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hormoner for en 12 åring betyr blockers. Altså pubertet blir satt på pause, noe som absolutt ikke er irreversibelt. Men det er ikke bare sånn at man går til legen og så bare deler de ut hormoner som godteri. Ta deg sammen!

Anonymkode: 29bd0...37a

• Liker 6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...