Gå til innhold

Graffiti parkdress på sport outlet

Anbefalte innlegg

Skrevet

I helgen snakket vi om at det kanskje kunne være lurt å finne en parkdress til skolestarteren vår, og i dag spratt det opp reklame fra sport outlet. Der så jeg at de hadde en del utvalg, og at prisene var skikkelig lave. Blant annet var der en til 295 som hadde 10.000 mm vannsøyle ( https://sportoutlet.no/product/99588?c=4533 ) Skulle til å kjøpe da jeg så at de solgte dem opp til størrelse 12 år. Mulig jeg ikke følger med, men er ikke det veldig stort for parkdress? Bruker man det så lenge? Begynte derfor å lure på om det egentlig er vinterdress selv om de kaller det parkdress. 

Det jeg lurer på er om noen vet om dette er parkdress eller vinterdress, og om størrelsene der er normale. 

Anonymkode: 2852c...e61

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har sett vanlige vår/høstdresser på Sport Outlet her, ikke noe rart med det. Noen går opp til 12 år.

Når det gjelder Graffitti, så har jeg aldri prøvd dressene, men har hatt flere skopar (billige vanntette) og er ikke overbevist om kvaliteten altså.. Kjøper likevel til den av barna som alltid sliter ut skoene på kort tid uansett 🙄

Anonymkode: 06886...310

Skrevet

Barn kommer i mange fasonger da. Min 8 åring bruker 146/11 år i klær og kan fint bruke parkdress siden han liker at ting er lettvint. 

Anonymkode: 8f12a...f15

• Liker 2
Skrevet

Jeg kan skjønne hva du mener, men det er en vanlig uforet parkdress til høst og vår. Som forrige sier er barn forskjellig, og mange bruker en annen størrelse enn alderen skulle tilsi. 12 år vil si rundt 158, så sånn sett er nok det en del høyere enn vanlig alder for parkdress, men det er greit at de høye barna også finner tøy de vil ha. Leken følger tross alt alder og modningsnivå, og ikke høyden. Forsåvidt er det nok en del som burde brukt det lenger enn de gjør, men man skal ikke undervurdere styrken av at noe er "flaut".

Når det gjelder akkurat den dressen er den også så billig at det for de fleste ikke gjør noe om den ikke blir særlig brukt. Vil tro en del som kjøper dem i mindre størrelser også kan kjøpe i en større størrelse i tillegg. Da har de en dress i bakhånd om barnet vil ha det, eventuelt ha en utlånsdress om man får besøk av noen uten utetøy. 

• Liker 3
Skrevet

Jeg har kjøpt den i vinterdress til vinteren som kommer. Jo, 12 er sikkert stort for heldress, men min på snart syv år bruker 152-158 i klær og jeg er veeeldig glad for at det finnes noen som har det i større størrelser.. skulle ønske jeg visste om merke tidligere og, han har hatt todelt lenge dessverre.

Anonymkode: f1e72...ad9

• Liker 2
Skrevet
Fitbrit skrev (1 time siden):

Jeg kan skjønne hva du mener, men det er en vanlig uforet parkdress til høst og vår. Som forrige sier er barn forskjellig, og mange bruker en annen størrelse enn alderen skulle tilsi. 12 år vil si rundt 158, så sånn sett er nok det en del høyere enn vanlig alder for parkdress, men det er greit at de høye barna også finner tøy de vil ha. Leken følger tross alt alder og modningsnivå, og ikke høyden. Forsåvidt er det nok en del som burde brukt det lenger enn de gjør, men man skal ikke undervurdere styrken av at noe er "flaut".

Når det gjelder akkurat den dressen er den også så billig at det for de fleste ikke gjør noe om den ikke blir særlig brukt. Vil tro en del som kjøper dem i mindre størrelser også kan kjøpe i en større størrelse i tillegg. Da har de en dress i bakhånd om barnet vil ha det, eventuelt ha en utlånsdress om man får besøk av noen uten utetøy. 

Det er sant, men personlig tenker jeg parkdress blir for barnslig etter andre klasse. Vinterdress går fint. Da må man uansett ha på utebukse. Parkdress er mest for barn som ikke skjønner at klær blir skitne om man ruller rundt i gjørma. 

AnonymBruker skrev (19 minutter siden):

Jeg har kjøpt den i vinterdress til vinteren som kommer. Jo, 12 er sikkert stort for heldress, men min på snart syv år bruker 152-158 i klær og jeg er veeeldig glad for at det finnes noen som har det i større størrelser.. skulle ønske jeg visste om merke tidligere og, han har hatt todelt lenge dessverre.

Det var veldig høyt for en på 7 år!

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Har sett vanlige vår/høstdresser på Sport Outlet her, ikke noe rart med det. Noen går opp til 12 år.

Når det gjelder Graffitti, så har jeg aldri prøvd dressene, men har hatt flere skopar (billige vanntette) og er ikke overbevist om kvaliteten altså.. Kjøper likevel til den av barna som alltid sliter ut skoene på kort tid uansett 🙄

Litt rart er det vel med så store størrelser? 

Ja, regnet med kvaliteten var lav. Samtidig er ikke det noe problem når det er så billig. Er under halve prisen av mye annet, og er klær blir utvokst og slitt uansett ganske fort

Skrevet
AnonymBruker skrev (38 minutter siden):

Det er sant, men personlig tenker jeg parkdress blir for barnslig etter andre klasse. Vinterdress går fint. Da må man uansett ha på utebukse. Parkdress er mest for barn som ikke skjønner at klær blir skitne om man ruller rundt i gjørma. 

Det var veldig høyt for en på 7 år!

Litt rart er det vel med så store størrelser? 

Ja, regnet med kvaliteten var lav. Samtidig er ikke det noe problem når det er så billig. Er under halve prisen av mye annet, og er klær blir utvokst og slitt uansett ganske fort

Han er høy og brei, så må opp i den størrelsen. 

Skrevet
56 minutter siden, AnonymBruker said:

Dessverre er mange enig med deg. Om det er barna som mener det selv eller om det er foreldrenes holdning vet jeg ikke, men de barna som bruker det lenger får ofte høre det. Det er ganske synd, for det er ikke tvil om at barn er barn etter de blir åtte også, Også barn i 3. og 4. kan finne på å rulle rundt i friminuttene, og da ville en parkdress vært like praktisk for dem som de yngre barna. 

• Liker 2
Skrevet

Vi måtte ut å kjøpe til 4.klassingen vår i fjor. Der var de flere i klassen som brukte det for det gikk så fort å ta på. De hadde bare sko sittende fast og hoppet oppi og løp ut. Og ikke minst med mye lek i snø slapp de snø i mellom. Men nå er dette en veldig aktiv klasse som er veldig mye ute og herker. 
spent på om han ønsker ny i år. 

Anonymkode: cf55a...425

• Liker 3
Skrevet

Jeg synes ikke det er rart 🤷‍♀️ Viss alle merker hadde, så ja - fordi jeg tror ikke det er marked for så mange. Men jeg jobber i skolen, og det er faktisk en del elever i 1.-3. som bruker dress her. Og det selges jo dresser i voksenstørrelse også, er det bare 7-12 som ikke «skulle hatt»? Det er faktisk ganske behagelig å gå i 😂

Skrevet
Fitbrit skrev (13 timer siden):

Dessverre er mange enig med deg. Om det er barna som mener det selv eller om det er foreldrenes holdning vet jeg ikke, men de barna som bruker det lenger får ofte høre det. Det er ganske synd, for det er ikke tvil om at barn er barn etter de blir åtte også, Også barn i 3. og 4. kan finne på å rulle rundt i friminuttene, og da ville en parkdress vært like praktisk for dem som de yngre barna. 

Hadde håpet jeg skulle slippe det før den tid. Skal ikke være bestemt på at han ikke skal ha så lenge, men personlig tenker jeg det blir for lenge. Går helt fint med vinterdress lenge, men er noe annet med parkdress. 

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Vi måtte ut å kjøpe til 4.klassingen vår i fjor. Der var de flere i klassen som brukte det for det gikk så fort å ta på. De hadde bare sko sittende fast og hoppet oppi og løp ut. Og ikke minst med mye lek i snø slapp de snø i mellom. Men nå er dette en veldig aktiv klasse som er veldig mye ute og herker. 

Det var vel vinterdress? For vinterdresser ser jeg ikke på det som et problem. Da kan de fint bruke det lenge, for snø sniker seg lett mellom jakke og bukse. 

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg synes ikke det er rart 🤷‍♀️ Viss alle merker hadde, så ja - fordi jeg tror ikke det er marked for så mange. Men jeg jobber i skolen, og det er faktisk en del elever i 1.-3. som bruker dress her. Og det selges jo dresser i voksenstørrelse også, er det bare 7-12 som ikke «skulle hatt»? Det er faktisk ganske behagelig å gå i 😂

Det er vel vinterdress? Er vel mindre vanlig med parkdress så lenge? 

Skrevet
10 hours ago, AnonymBruker said:

Kjenner meg igjen. Har kun en blir hen mobbet, men med en gang flere har det forsvinner problemet. Det er ingen hemmelighet at det er ubehagelig å få snø i glippa, så jeg tror de fleste ville hatt dress lenger om de fikk velge helt selv.

9 hours ago, AnonymBruker said:

Her tror jeg fort det er omvendt. Som du sier er det forholdsvis få merker som lager dresser i store barnestørrelser, og da skapes det en slags sannhet om at man blir for stor for dem. Slik er det i motebransjen ellers også. Klær for større voksne er ofte ganske stygge, og har dårlig passform. Derfor blir det en sannhet om at det er slik overvektige skal kle seg, Dermed føler de at de ikke har kroppen til det når de finner noe pent med bra passform. Det er selvsagt litt på siden, men slik er det for barn også. Vinterdresser stopper som regel på 140, og parkdresser kanskje allerede på 122, og da tror barna og de voksne at det er et tegn på at de skal over til todelt. Der finnes merker som tilbyr det de vil ha, men når det er såpass utilgjengelig oppleves det som noe mer uvanlig enn det burde være.

6 hours ago, AnonymBruker said:

Hadde håpet jeg skulle slippe det før den tid. Skal ikke være bestemt på at han ikke skal ha så lenge, men personlig tenker jeg det blir for lenge. Går helt fint med vinterdress lenge, men er noe annet med parkdress. 

Det var vel vinterdress? For vinterdresser ser jeg ikke på det som et problem. Da kan de fint bruke det lenge, for snø sniker seg lett mellom jakke og bukse. 

Det er vel vinterdress? Er vel mindre vanlig med parkdress så lenge? 

Tror du vil bli overrasket etter hvert som ungen din vokser opp. Du treffer ganske godt når det gjelder hva de bruker på skolen, men hjemme og på hytta er noe annet. De fleste slutter med vinterdressen på skolen rundt 3-4. klasse, men vi ser stadig at det kan dukke opp en vinterdress eller to når det er utedager også i 6. og 7. klasse. Parkdresser ser vi ikke særlig av etter de blir 8 år, men bli ikke overrasket om det finnes en del 10-11 åringer som ikke har noen problem med å bruke parkdress på høst og vår når de er på fjelltur på hytta. 

• Liker 2
Skrevet
Fitbrit skrev (22 timer siden):

Kjenner meg igjen. Har kun en blir hen mobbet, men med en gang flere har det forsvinner problemet. Det er ingen hemmelighet at det er ubehagelig å få snø i glippa, så jeg tror de fleste ville hatt dress lenger om de fikk velge helt selv.

Her er du inne på noe relevant. Har ingen problemer med dress i seg selv, men vil ikke at han skal bli mobbet. 

Her tror jeg fort det er omvendt. Som du sier er det forholdsvis få merker som lager dresser i store barnestørrelser, og da skapes det en slags sannhet om at man blir for stor for dem. Slik er det i motebransjen ellers også. Klær for større voksne er ofte ganske stygge, og har dårlig passform. Derfor blir det en sannhet om at det er slik overvektige skal kle seg, Dermed føler de at de ikke har kroppen til det når de finner noe pent med bra passform. Det er selvsagt litt på siden, men slik er det for barn også. Vinterdresser stopper som regel på 140, og parkdresser kanskje allerede på 122, og da tror barna og de voksne at det er et tegn på at de skal over til todelt. Der finnes merker som tilbyr det de vil ha, men når det er såpass utilgjengelig oppleves det som noe mer uvanlig enn det burde være.

Igjen treffer du godt. Kjøpene er stort sett styrt av hva man vil ha, men det begrenses til det man finner. 

Tror du vil bli overrasket etter hvert som ungen din vokser opp. Du treffer ganske godt når det gjelder hva de bruker på skolen, men hjemme og på hytta er noe annet. De fleste slutter med vinterdressen på skolen rundt 3-4. klasse, men vi ser stadig at det kan dukke opp en vinterdress eller to når det er utedager også i 6. og 7. klasse. Parkdresser ser vi ikke særlig av etter de blir 8 år, men bli ikke overrasket om det finnes en del 10-11 åringer som ikke har noen problem med å bruke parkdress på høst og vår når de er på fjelltur på hytta. 

At man kan bruke vinterdress lenge tror jeg på. Også voksne kan bruke det, så ikke noe rart at også eldre barn har det. Parkdressen tror jeg kanskje du overdriver på. I nøden kan man kanskje oppleve at en 8 åring har på den gamle parkdress en sjelden gang, men jeg har ikke noe tro på at 11 åringer selv velger å bruke parkdress. 

Skrevet

Dette blir mitt siste svar her.

Verden består av utrolig mange rare valg. Noen velger å leve i huler, noen spiser kun mat med en spesifikk farge og noen velger å sette familien i dyp gjeld for noe kun de selv tror på. Alt dette finnes det mange eksempler på. Likevel mener du at det er helt utenkelig at et barn på 11 år skal velge å bruke parkdress? Jeg skal ikke legge ut om mine elever, men jeg kan si såpass at jeg nesten daglig opplever mer utrolige ting enn det. 

• Liker 1
Skrevet

De der er geniale! Yngste gutten min har alltid hatt en tendens til å ødelegge klærne sine, så i fjor lette jeg etter yttertøy som ikke var så nøye med. Fant disse på outlet, så kjøpte en dress til hjemmebruk og en til skolen. Ga beskjed om at han kunne bruke utebukse i friminuttene om det kun skulle være rolig lek, men skulle de gå tur eller han skulle leke vilt ønsket jeg at han skulle bruke dressen. Det godtok han. Man ser selvsagt at både hjemmedressen og skoledressen er brukt, men de ble også mye brukt! På skolen valgte han som regel dressen i frimunttene i tilfelle, og hjemme var det flere ganger han droppet jakke til fordel for dress sånn at han slapp å bekymre seg om det var noe. 

Usikker på om de passer ennå og om han vil bruke dress i år også, men jeg vil ikke ha noe betenkeligheter med å kjøpe 2 nye parkdresser fra grafitti. Det finnes sikkert dresser med bedre kvalitet, men det er ingen steder man får så mye for pengene.

Anonymkode: 4fec8...215

Skrevet

Det høres veldig bra ut! Hvor gammel er han? 

Skrevet

10 år. Jeg tenkte ikke noe særlig over det da jeg kjøpte dem, men jeg merket meg selvsagt etter hvert at ingen av de andre vennene hans brukte det. Likevel tror jeg ikke noen har sagt noe, og han har virket veldig fornøyd. Jeg skal ikke si at han hadde vært mindre fornøyd med noe annet, og egentlig tror jeg helst at det var beskjeden om at han ikke trengte å være så forsiktig når han hadde den på som var best. Så lenge gutten er fornøyd, mors lommebok er fornøyd og den gjør jobben, så tror ikke jeg man kan be om noe mer

Anonymkode: 4fec8...215

Skrevet

Det høres veldig bra ut! Virker som det må være god kvalitet om han har som vane å ødelegge klær og likevel ikke sliter den ut når han til og med har fått beskjed om at han ikke trenger å være forsiktig. Har leken endret seg, eller er den bare veldig god? 

Merker det ble veldig dialogpreget her. Bare for andre å bidra. 

Skrevet

Har ingen erfaring med dressene men joggeskoa bruker min datter flittig. Og det er genialt å kjøpe noe som blir ødelagt og oppbrukt fortere enn jeg får snudd hodet.. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...