Gå til innhold

Er dette passelig mengde mat ila en dag?

Anbefalte innlegg

Skrevet

2 fullkorns knekkebrød til frokost med lett ost uten smør, spises ca kl 12 (orker ikke mat tidligere på morgenen) 

Spiser en gulrot/banan på ettermiddagen og innimellom 2 fullkorns knekkebrød med lett ost uten smør (blir middagen min)

kvelds en skål med sukkerfri vanilje youghurt med oppkuttede bananer. 

Går i tillegg på Aquamin kosttilskudd som skal være vanndrivende.

Anonymkode: 83832...d0a

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei. Det er altfor lite mat.

Anonymkode: 27dc8...822

• Liker 11
Skrevet

Hvis du ligger helt i ro på sofaen hele dagen kanskje, men for vanlig folk er dette alt for lite.

Anonymkode: b526d...dd2

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

2 fullkorns knekkebrød til frokost med lett ost uten smør, spises ca kl 12 (orker ikke mat tidligere på morgenen) 

Spiser en gulrot/banan på ettermiddagen og innimellom 2 fullkorns knekkebrød med lett ost uten smør (blir middagen min)

kvelds en skål med sukkerfri vanilje youghurt med oppkuttede bananer. 

Går i tillegg på Aquamin kosttilskudd som skal være vanndrivende.

Hvis du er sengeliggende er det ikke nok engang. Jeg har enkelte dager der jeg spiser slik som du, men det er alt for lite hvis du spiser sånn hver dag. Men det kommer også an på hvor mye du veier og hvor tung du er.

Anonymkode: a022f...72b

• Liker 1
Skrevet

Alt for lite, og for dårlig sammensatt. Hvis det er å gå ned i vekt du ønsker bør du sette  deg inn i kroppens energibehov og hva som skjer hvis den får alt for lite energi inn. I tillegg er det viktig å ha er kosthold sammensatt av både karbohydrater, protein og fett, og det å kutte fett helt er ikke positivt for vektnedgang.

Anonymkode: 529b4...461

• Liker 2
Skrevet

Det er ca. lunsjen min, dette her😅 Men så trener jeg mye og er over snittet aktiv. Altfor lite mat uansett (med mindre du er ekstremt overvektig).

Anonymkode: 74539...25e

• Liker 2
Skrevet

Jeg er ikke overvektig, 163 cm og 48 kg. Jeg sliter med oppblåst mage, har prøvd det meste mot det, men ingenting hjelper.. Om jeg spiser det jeg spiser nå holder magen seg i sjakk å buler ikke ut som får meg til å se gravid ut. Har ikke tenkt å gå lenge på denne dietten. Jeg trener ikke annet enn jeg prøver å gå en tur hver dag. Tar nettstudier så ikke mye fysisk aktivitet ila en dag.

Skrevet

Hiv inn en middag der, så er du på god vei!

Anonymkode: a622a...357

• Liker 3
Skrevet

Det er sykelig lite mat. 

Anonymkode: a8c2f...495

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Jeg er ikke overvektig, 163 cm og 48 kg. Jeg sliter med oppblåst mage, har prøvd det meste mot det, men ingenting hjelper.. Om jeg spiser det jeg spiser nå holder magen seg i sjakk å buler ikke ut som får meg til å se gravid ut. Har ikke tenkt å gå lenge på denne dietten. Jeg trener ikke annet enn jeg prøver å gå en tur hver dag. Tar nettstudier så ikke mye fysisk aktivitet ila en dag.

Du trenger uansett energi, spesielt hvis du studerer. Man blir ukonsentrert og får reduserte kognitive ferdigheter når matinntaket er for lavt. Hvis du er 163 cm og 48 kilo, er det begrenset hvor mye magen din kan bule. Du må jo spise, velg heller mat som ikke forårsaker luft i magen. Dessuten kan man det være andre årsaker til luft enn maten, blant annet stress osv.

Skrevet

Kjære trådstarter,

Denne tråden stenges, da den bryter med retningslinjene for dette rommet.

* Diskusjoner om daglig inntak under 1200 kcal tillates ikke.

Vi anbefaler også at du tar kontakt med din fastlege eller annet helsepersonell for å få en profesjonell oppfølging og/eller svar på spørsmålene dine.

_popcorn_, mod

Gjest
Dette emnet er låst for flere svar.
  • Opprett ny...