AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Dette er mitt første svangerskap, så det er mye jeg ikke vet. Kanskje litt TMI, men jeg har vanligvis en fast cervix. Gjennom graviditeten har jeg ikke "tatt så mye oppi der", men jeg gjør det en sjelden gang i dusjen. Ikke det at jeg vasker inni der, men noen gang vil jeg liksom kjenne etter hvordan det er. Regner med at det er instinktivt og normalt. Uansett. I dag kjente jeg at livmorhalsen var mykere i tuppen, og at den var mykere rundt åpningen, litt mer åpen enn før graviditeten, og litt mer bløt, liksom. Merker ingen problemer, så regner med at dette er normalt. Er det det? 🙂 Anonymkode: 6ea19...1cd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Jeg kan jo bare snakke for meg selv, men det har aldri falt meg inn å kjenne oppi der, verken før, under eller etter mine graviditeter. Helsepersonell har heller ikke vært interessert i å kjenne oppi der med unntak av akkurat under fødselen for å sjekke åpning. Og jeg har ikke hørt at det er noe venninner eller andre jeg har snakket om graviditet om har tenkt noe på Så jeg aner ikke hva som er normalt og jeg tror du kan helt trygt ikke tenke noe mer på det Anonymkode: 93204...0a8 10
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 Det der er på ingen måte normalt. Anonymkode: 8092e...dc3 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Det der er på ingen måte normalt. Anonymkode: 8092e...dc3 Altså, å drive og tafse oppi vagina. Du bør kutte ut med én gang. Kan få alvorlig infeksjon og spontanabortere. Anonymkode: 8092e...dc3 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 Nei du er nok den eneste i hele verden som har opplevd dette. Slutt å grafs oppi der. Anonymkode: 9ec8e...186 1
Gjest PunkCouture Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Hei. 1: Ja, det er helt normalt at cervix blir mykere under graviditeten. 2: Ikke noe unormalt at kvinner stikker en finger opp i skjeden, heller. Så lenge hendene er rene, er det ikke noe problem. 🙂
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 Hvorfor driver du å kjenner på cervix? Har du tidligere vært prøver? Men ja, den endrer seg gjennom svangerskapet. Ville ikke anbefalt deg å gjøre det videre da mtp spontanabort og infeksjonsfare. Anonymkode: db8a3...9f1 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Skrevet 24. august 2021 Ts, her. Ville bare si, i tilfelle noen misforsto meg: Jeg stikker ikke fingeren opp og INN i livmorhalsen. Det var kun snakk om å stikke en finger opp i skjeden, og da kjenner jeg tuppen av cervix uansett, liksom, så kjente at den var mykere. Og jeg gjør det ikke ofte. Man kan jo både fingre og bli penetrert av en penis selv om man er gravid, så jeg skjønner ikke hva som er så unormalt med å stikke en finger i skjeden. Dessuten var det i dusjen, og jeg hadde rene hender. Ringte uansett jordmor som jeg går til på helsestasjonen i tilfelle det var noe galt. Hun sa at det er helt normalt at cervix blir mykere, og at det bare var tull av at man kan spontanabortere av å stikke en finger i skjeden. Vi tåler jo å ha sex, og det er jo mye "tøffere" enn å kjenne forsiktig etter selv. Hun sa også at livmoren er beskyttet av slimproppen, så det er ikke noe problem. Tenkte å nevne det i tilfelle noen andre lurer på noe av det samme som jeg gjorde, og faktisk vil ha et ordentlig svar 🙂 Takk til dere andre som har svart saklig. Setter pris på det 😉 Anonymkode: 6ea19...1cd 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #9 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Ts, her. Ville bare si, i tilfelle noen misforsto meg: Jeg stikker ikke fingeren opp og INN i livmorhalsen. Det var kun snakk om å stikke en finger opp i skjeden, og da kjenner jeg tuppen av cervix uansett, liksom, så kjente at den var mykere. Og jeg gjør det ikke ofte. Man kan jo både fingre og bli penetrert av en penis selv om man er gravid, så jeg skjønner ikke hva som er så unormalt med å stikke en finger i skjeden. Dessuten var det i dusjen, og jeg hadde rene hender. Ringte uansett jordmor som jeg går til på helsestasjonen i tilfelle det var noe galt. Hun sa at det er helt normalt at cervix blir mykere, og at det bare var tull av at man kan spontanabortere av å stikke en finger i skjeden. Vi tåler jo å ha sex, og det er jo mye "tøffere" enn å kjenne forsiktig etter selv. Hun sa også at livmoren er beskyttet av slimproppen, så det er ikke noe problem. Tenkte å nevne det i tilfelle noen andre lurer på noe av det samme som jeg gjorde, og faktisk vil ha et ordentlig svar 🙂 Takk til dere andre som har svart saklig. Setter pris på det 😉 Anonymkode: 6ea19...1cd Du ringte jordmor etter arbeidstid, for å spørre om livmortappen din? Anonymkode: 8092e...dc3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #10 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Ts, her. Ville bare si, i tilfelle noen misforsto meg: Jeg stikker ikke fingeren opp og INN i livmorhalsen. Det var kun snakk om å stikke en finger opp i skjeden, og da kjenner jeg tuppen av cervix uansett, liksom, så kjente at den var mykere. Og jeg gjør det ikke ofte. Man kan jo både fingre og bli penetrert av en penis selv om man er gravid, så jeg skjønner ikke hva som er så unormalt med å stikke en finger i skjeden. Dessuten var det i dusjen, og jeg hadde rene hender. Ringte uansett jordmor som jeg går til på helsestasjonen i tilfelle det var noe galt. Hun sa at det er helt normalt at cervix blir mykere, og at det bare var tull av at man kan spontanabortere av å stikke en finger i skjeden. Vi tåler jo å ha sex, og det er jo mye "tøffere" enn å kjenne forsiktig etter selv. Hun sa også at livmoren er beskyttet av slimproppen, så det er ikke noe problem. Tenkte å nevne det i tilfelle noen andre lurer på noe av det samme som jeg gjorde, og faktisk vil ha et ordentlig svar 🙂 Takk til dere andre som har svart saklig. Setter pris på det 😉 Anonymkode: 6ea19...1cd Blir helt satt ut av alle som tror man spontanaborterer av å stikke en ren finger opp i skjeden. Men sex kan man ha, med gjentatte støt av en halvren penis, det er ikke noe problem. Skjønn det den som kan. Anonymkode: 8268e...ebe 5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #11 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Blir helt satt ut av alle som tror man spontanaborterer av å stikke en ren finger opp i skjeden. Men sex kan man ha, med gjentatte støt av en halvren penis, det er ikke noe problem. Skjønn det den som kan. Anonymkode: 8268e...ebe Skarpe negler kan skrape opp og det kan føre til infeksjon, som igjen kan føre til spontanabort. Det finnes ingen grunn til å tafse på tappen, så hvorfor risikere noe 🤷♀️ Anonymkode: 8092e...dc3 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #12 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Skarpe negler kan skrape opp og det kan føre til infeksjon, som igjen kan føre til spontanabort. Det finnes ingen grunn til å tafse på tappen, så hvorfor risikere noe 🤷♀️ Anonymkode: 8092e...dc3 Jeg regner med at de som kjenner etter ikke er veldig brutale, men kjenner forsiktig. Det frarådes heller ikke å bli fingret for den saks skyld. I tillegg er det som ts selv skriver; slimproppen ligger som en beskyttelse for fosteret. Anonymkode: 8268e...ebe 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #13 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (59 minutter siden): Du ringte jordmor etter arbeidstid, for å spørre om livmortappen din? Anonymkode: 8092e...dc3 Nei, jeg ringte jo tidligere i dag. Har ikke vært innpå her noen timer 😉 Anonymkode: 6ea19...1cd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #14 Skrevet 24. august 2021 Åja, det er noe feil med tidspunktet. Jeg oppdaget dette i dusjen i morges, og skrev inn her ikke så lenge etterpå. 3 timer stemmer ikke 😉 Anonymkode: 6ea19...1cd
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #15 Skrevet 24. august 2021 Ha ha, rart dere tørr å i det hele tatt blitt satt unge på, kg på sitt beste 🤣 Hadde ikke sex heller dere da 🤣🤣 Anonymkode: b86ef...bc8
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #16 Skrevet 25. august 2021 Herregud. Dere som mener det er så farlig, blir dere aldri fingret av mannen? Det er helt ufarlig så lenge man er ren på hendene og har korte negler. Det er snakk om å KJENNE på, ikke dytte fingeren langt oppi livmorhalsen for å kjenne om fosteret ligger oppi der et sted. Det er normalt å kjenne etter livmortappen, spesielt de som ikke vet når de har eggløsning. F.eks har sluttet på prevensjon eller har ustabil syklus. På den måten kan man få en indikasjon på når eggløsning nærmer seg, finner sted og slutten. Eggløsningstester kan koste en del og er styrete hvis man har veldig ustabil syklus. Da må man jo kanskje ta de veldig ofte. Jeg tror nok også at mange ikke tør å si at de kjenner etter i frykt for å bli sett på som en som "stresser" eller er flau over å kjenne etter. Anonymkode: 4800f...d7c 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå