AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 jeg både ønsker meg barn, og ikke. Hva er egentlig verdt? På den ene siden ønsker jeg barn Jeg syntes små barn på 1-3 år kan være veldig søte og koselige! Men også fordi jeg vil at barna skal besøke meg i graven når jeg er dø.. jeg vil ha lagt igjen et minnet av meg. Jeg vil ikke angre på å ikke ha fått barn når jeg blir 60 år og mannen muligens er dø. Jeg vil ikke angre på at jeg aldri tok det store valget av livet. Men så er det ulempene. Noen ganger føler jeg det høres slitsomt ut å ha en unge i huset. Og jeg misliker mest unger i alderen 7-15 år. De er jo i veien overalt. Du får ikke kose med mannen i stuen når du vil som før, du får ikke ha på de sexy klærne du vil i stuen eller hjemmet, du får ikke ha høylytt sex. Du er nødt til å ty still under samleien. du må følge opp ungen med lekser, skole. barn ødelegger jo hele spennende livet føles det som. Så hvorfor vil folk forsatt ha barn gående i huset? mitt andre spørsmål er også. hvorfor er det så mange menn som er utro mens dama er gravid/ har nylig fått barn? menn flest bryr seg ikke så mye om å oppdra barn riktig, og ansvaret. De slipper som regel ansvaret over til kona. Og likevel er de utro i tilegg. Høres noen ganger ut som at kvinner har mest lyst på barn og ikke menn. hva er hemmeligheten bak disse utroskap under graviditet? Og er det verdt å få barn? Anonymkode: 6172b...1cc
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Tja, barn er ikke for alle rett og slett 😊 Selv synes jeg barn i skolealder er kjempegøy å være mamma til; både lekser, samtalene og aktivitetene vi kan gjøre. Har ei på 11 år og ei på 1 år, begge alderne har sin sjarm. Ja, de går i veien og samboer og jeg kan ikke ha sex midt på stuegulvet på lyse dagen 😅 men kos, klem og kjærtegn foran barna er null stress. Sex når barna er i seng - høylytt eller stille. Hvorfor mange menn er utro kan ikke jeg svare på 💁♀️ jeg kan med 100% sikkerhet si at samboeren min har aldri vært utro - ikke jeg heller forsåvidt. Gjelder vel å finne en partner man har gjensidig respekt for og god kommunikasjon med i hverdagen. Og samboeren min og jeg deler på alt av husarbeid og ansvar med barna, noe jeg oppfatter alle venneparene våre og gjør. Så en skal ikke dra alle menn over en kam altså 💁♀️ 100% verdt det å få barn for oss. Men vi begge har alltid elsket barn, både store og små, og er likestilte sammen. Det høres kanskje ut som du og din partner har et litt mer "gammeldags" syn på rollene i heimen, så det er jo absolutt noe du må tenke på om du kan leve med dersom du får barn. Og om du allerede bekymrer deg for at mannen din kan være utro når du er gravid og når dere har fått barn, så høres det ut som et tillitsproblem som og må tas tak i 😊 Anonymkode: a7d39...896 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Tja, barn er ikke for alle rett og slett 😊 Selv synes jeg barn i skolealder er kjempegøy å være mamma til; både lekser, samtalene og aktivitetene vi kan gjøre. Har ei på 11 år og ei på 1 år, begge alderne har sin sjarm. Ja, de går i veien og samboer og jeg kan ikke ha sex midt på stuegulvet på lyse dagen 😅 men kos, klem og kjærtegn foran barna er null stress. Sex når barna er i seng - høylytt eller stille. Hvorfor mange menn er utro kan ikke jeg svare på 💁♀️ jeg kan med 100% sikkerhet si at samboeren min har aldri vært utro - ikke jeg heller forsåvidt. Gjelder vel å finne en partner man har gjensidig respekt for og god kommunikasjon med i hverdagen. Og samboeren min og jeg deler på alt av husarbeid og ansvar med barna, noe jeg oppfatter alle venneparene våre og gjør. Så en skal ikke dra alle menn over en kam altså 💁♀️ 100% verdt det å få barn for oss. Men vi begge har alltid elsket barn, både store og små, og er likestilte sammen. Det høres kanskje ut som du og din partner har et litt mer "gammeldags" syn på rollene i heimen, så det er jo absolutt noe du må tenke på om du kan leve med dersom du får barn. Og om du allerede bekymrer deg for at mannen din kan være utro når du er gravid og når dere har fått barn, så høres det ut som et tillitsproblem som og må tas tak i 😊 Anonymkode: a7d39...896 Signerer denne! Har en på 2 år, ønsker oss flere etterhvert. Anonymkode: f88c9...1d1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 En del menn er noen jævla drittsekker og egoister 🤷♀️ "Åå buhu stakkars meg, jeg får ikke pult så mye jeg vil disse 2ish åra som går med på graviditet og babytid, så jeg forsyner meg hos andre". Fy faen altså. Men ikke alle er sånn heldigvis! Hadde det bare vært enkelt å finne ut på forhånd hvem som er hva... Jeg mistenker jo at menn som er utro i denne livsfasen nok kanskje hadde vært det før eller siden uansett. Det mangler jo noe hos folk som er utro bare fordi ikke absolutt alt i parforholdet eller tilværelsen er helt optimalt en periode. Anonymkode: 57d60...6be
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): jeg kan med 100% sikkerhet si at samboeren min har aldri vært utro Hvordan er det mulig å være så naiv? Du kan ikke si det 100 % sikkert. Anonymkode: 743b4...d1d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Jeg har 3. En på 15 år, en på 3 og en på 4 mnd. Og ja, det er definitivt øyeblikk som jeg tenker hvorfor gjorde jeg dette, og hvorfor gjør noen dette. Jeg er sliten og har vondt overalt, jeg kan overhode ikke bestemme over egen fritid, vi kan ikke reise slik som før (nå kan vi jo ikke uansett), fest er ikke akkurat stort med (men heldigvis ikke så mye behov for heller), sex... Vel, det er et kapittel for seg selv.. Kroppen min er ikke min egen lenger, jeg har 3 unger med et stort behov for nærkontakt, og dermed også dårlig samvittighet for om noen av de får mindre enn de ønsker. Og når da endelig ungene er i seng og mannen ønsker nærhet.. Da sukker jeg inni meg. Men vet du hva, jeg elsker ungene mine. Jeg elsker å være sammen med de (stort sett), glede meg sammen med de, oppleve verden på nytt igjennom dems øyne, latteren og gleden jeg kjenner og hører når vi gjør noe gøy. Og mannen min er enestående, og blir ungene mine i nærheten av like god som han så er verden er bedre sted. Det er en slitsom periode nå, men så blir det lettere. Ikke få unger om du ikke er interessert i å leve litt igjennom de, får det er det man gjør i noen år. Livet handler om ungene, må tilrettelegge og tilpasses for ungene. Ikke for det, jeg bruker å ta meg en tur ut noen dager i uka etter de er lagt og trene litt eller dra på besøk. Men stort sett så er det ungene som er førstepri,og deg selv i andre rekke. Å oppdra unger er ingen lek eller noe man kan gjøre når man selv har lyst når det passer deg. Det er døgnjobb hele året. Anonymkode: 24f58...73e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Hvordan er det mulig å være så naiv? Du kan ikke si det 100 % sikkert. Anonymkode: 743b4...d1d Nei, okey.. 99,9% sikkert da 💁♀️det er en trist verden og noen triste forhold rundt forbi - når det er å være "så naiv" fordi man faktisk stoler på partneren sin! 😅 Samboer er på jobb fra 9-16 hver eneste dag, kommer alltid rett hjem. Jeg må pushe han ut døra med kompiser, for han vil helst bare være hjemme med oss. Han har vært ute av hus uten meg på kveldstid 2 ganger i løpet av et år eller to - og da fordi jeg har tvingt han. Telefonen hans er 100% åpen. Alt av mailer, varsler og slikt kommer inn på ipaden i tillegg. Dessuten snakker vi faktisk sammen 🙃 Anonymkode: a7d39...896 4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Skrevet 24. august 2021 Synes du henger deg veldig opp i at du mister frihet ift sex på stua og lignende, det er det siste jeg har tenkt på etter at jeg fikk barn 😅 Anonymkode: 565a6...7b9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #9 Skrevet 24. august 2021 Synes du virker veldig umoden TS. Både mtp. valg av partner, tanker rundt barn (som i hovesak handler om sex) osv. så regner ikke med barn er så aktuelt uansett på 10 år? Anonymkode: 69c13...8d9 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå