Gå til innhold

Barn som gråter nesten hele tiden.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Skjerp deg, snakk om å overdrive! Mitt barn gråt i 3 måneder i strekk (!!) da det begynte i barnehagen, vi fant senere ut at det hadde en diagnose. Barnet til venninna mi gråt også masse i begynnelsen fordi hm rett og slett ikke trivdes. Det kam være flere gode grunner til det!

Anonymkode: cc087...0ed

Hvorfor skal TS skjerpe seg?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg var et slikt barn. Jeg gråt og gråt og gråt. Begynte alerede i bilen på vei til barnehagen. 
I ettertid tror jeg jeg hadde alvorlig seprasjons angst. Men det ble aldri tatt tak i.  Hadde tilogmed egen klistremerke-bok der jeg fikk merker hvis jeg ikke gråt, og når jeg hadde fått 10 merker skulle jeg få en premie (husker ikke hva). Men klarte aldri få 10. Dette var tidlig 90-tall.  

Anonymkode: 07e63...be9

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 hour ago, AnonymBruker said:

Hvem har skrevet om at jeg har hengt i barnehagen? Nå får du faktisk gi deg. Dag 1 var jeg der store deler av dagen, dag 2 var barnefar i barnehagen. Dag 3 var jeg der i 2 timer. I går var jeg der 1 time på morgenen og 1 time når jeg skulle hente h»n. I dag det samme som i går. Hva om jeg ikke er klar for å gi slipp? Hva om jeg ønsker at barnet mitt skal føle seg trygg? Ikke min feil at det virker som du heller vil ha ungen i barnehagen enn å være sammen med det. Hvorfor får du unger om du ikke vil ha de hjemme hos deg? Herrefred

Anonymkode: 7366d...9d9

Oioi. Ikke meningen å tråkke noen på tærne her. Dette går seg til vet du. Pust med magen. Vær i bhg om du føler for dette.

Fra HI fikk jeg inntrykk av at du hadde tilbragt store deler av dagen i bhg i og med at et barn "gråt hele tiden". 

Anonymkode: c1e53...447

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

59 minutter siden, AnonymBruker said:

Les deg opp på tilvenning i barnehage, 3 dager er virkelig utdatert og lite bra. Heldigvis har flere og flere barnehager begynt med 5 dagers tilvenning. 

Selv var det uaktuelt å forlate småen første uken. Ga beskjed og det støttet barnehagen, så jeg "flyttet" inn en uke. 

Anonymkode: 1e4f0...fa1

Siste tilvenning hadde jeg i 2019. Jeg snakket desverre ut i fra min totalt utdaterte erfaring🙄

La oss si 8 barn skal tilvennes. Godtar bhg at 8 mødre/fedre er der i en uke, satt på spissen? Er det dette som er den nye normalen? 

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Jeg var et slikt barn. Jeg gråt og gråt og gråt. Begynte alerede i bilen på vei til barnehagen. 
I ettertid tror jeg jeg hadde alvorlig seprasjons angst. Men det ble aldri tatt tak i.  Hadde tilogmed egen klistremerke-bok der jeg fikk merker hvis jeg ikke gråt, og når jeg hadde fått 10 merker skulle jeg få en premie (husker ikke hva). Men klarte aldri få 10. Dette var tidlig 90-tall.  

Anonymkode: 07e63...be9

Uff! Jeg også gråt mye og hadde ikke språk for smerten. Ble derfor avfeid med å være vrang og vanskelig, og ble straffet istedenfor hjulpet. Det hjalp ikke, annet enn at jeg ble livredd for å gråte… Så da bare ga jeg opp istedenfor. Ble veldig enkel å ha med å gjøre da, gjorde alt perfekt og ette rboken. Men har ingen livsglede….

Anonymkode: 75a9d...783

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Barn som gråter mye hele tiden kan ha emosjonelle vansker og belastende livshendelser i fortiden eller som pågår enda. Man bør ikke avfeie barnet med at det er sutrete og vrangt, men heller prøve å komme til bunns i årsaken. Det kan ligge noe mer bak og vi som er voksne må tørre å se.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

å skal ha en formening om alt. :) 

Som deg selv mener du? 😅

Anonymkode: 1f709...470

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

24 minutter siden, Gjenferdet said:

Barn som gråter mye hele tiden kan ha emosjonelle vansker og belastende livshendelser i fortiden eller som pågår enda. Man bør ikke avfeie barnet med at det er sutrete og vrangt, men heller prøve å komme til bunns i årsaken. Det kan ligge noe mer bak og vi som er voksne må tørre å se.

Men nå gjaldt dette et barn på 1-2 år i tilvenningsperioden i bhg.. så det kan jo gå godt☺

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjenferdet skrev (28 minutter siden):

Jeez 🙄

Noen ganger er det så enkelt som at barn bare gråter fordi de er BARN og det ikke er så lett for dem å takle prosessen med å være hjemme til å gå i barnehagen 5 dager i uken.

Anonymkode: cc087...0ed

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Siste tilvenning hadde jeg i 2019. Jeg snakket desverre ut i fra min totalt utdaterte erfaring🙄

La oss si 8 barn skal tilvennes. Godtar bhg at 8 mødre/fedre er der i en uke, satt på spissen? Er det dette som er den nye normalen? 

Tilvenning fordeles utover, det kommer ikke 8 nye barn på én uke. Kommer maks to i uken. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

39 minutter siden, AnonymBruker said:

Tilvenning fordeles utover, det kommer ikke 8 nye barn på én uke. Kommer maks to i uken. 

Maks to? Dette varierer nok. I vår bhg (Læringsverkstedet) kom det tre barn første dagen (tirsdag) og to barn andre dagen (onsdag), og tre barn mandagen etter. Avdeling med totalt 14 unger.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Maks to? Dette varierer nok. I vår bhg (Læringsverkstedet) kom det tre barn første dagen (tirsdag) og to barn andre dagen (onsdag), og tre barn mandagen etter. Avdeling med totalt 14 unger.

Dårlig barnehage. 14 barn på avdelingen her. Bruker hele august på tilvenning av 6 barn 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det som er normalen er at tilvenning skjer etter barnets premisser og er individuelt tilpasset. Noen trenger få dager og andre lenger tid. 

Anonymkode: 5189b...0ac

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Altså hallo? Hvor kom dette fra? Jeg er ikke den du siterer, men snakk om å vri om her. 

For å være like grønn som deg her. Du går hjemme, og har mulighet til å ha barnet hjemme. Hvorfor får du barn når du bare skal sende det i bhg? 

Fy faen, enkelte folk......

Anonymkode: e1404...83e

Ehh? Kanskje for å venne barnet til barnehagen? Å der jeg kan være sammen med h»n I barnehagen, når jeg kan? Istede for å levere barnet fra meg å dra på jobb hvær dag fra 8-4?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (17 timer siden):

Ops, vekket jeg noen følelser? Jeg tenker at om et barn gråter utrøstelig etter at barnet har fylt over året, så er det noe barnet ikke har fått. Kanskje mor ikke har vært så tilgjengelig for barnet? Kanskje barnet gråter hele tiden fordi den er vandt til det for å få oppmerksomhet?

Eller at overgangen fra en kjærlig og tilstedeværende mor til en upersonlig og kjip barnehage blir for mye for barnet. Det kan gå den veien også. Barnehager er jo ikke akkurat koselige. Selv skal mitt barn være hjemme lengst mulig, og når barnehage er aktuelt blir det en liten familiebarnehage hvor de har tid til alle. Jeg har selv vært uerfaren vikar i barnehage i studietiden. De oppgavene de satte meg på, som var totalt uerfaren, var hårreisende. I dag tenker jeg at hadde det vært mine barn som ble satt under tilsyn av så uerfarne folk, hadde jeg tatt affære. Offentlige barnehager er ikke gode nok, i alle fall ikke for mitt barn. 

Anonymkode: 8fcf3...17f

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...