AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Del Skrevet 24. august 2021 Barna har nylig startet i barnehagen. En av ungene gråter nesten hele tiden. Jeg som mor har hatt fri fra jobb noen dager, så jeg har vært innom et par timer. Det ene barnet gråter nesten hele tiden. Jeg ser at barnehageansatte er slite, så må egentlig bare rose alle og en hver av de som jobber i barnehage. Jeg roste de i går, å jeg ble glad i hjertet mitt når jeg så hvor glade de ble. De fortjente virkelig å høre det. Mitt barn og et annet barn som er like gamle er også de yngste, de gråter skjeldent å er stort sett smilende og fornøyd, roer seg fort ned å blir distrahert til å gjøre andre ting når de blir lei seg. Hvorfor gråter det ene barnet nesten hele tiden? Skjønner det er vanskelig for barnet at ikke mor og far er der, men når dette varer i timesvis, å nesten hele dagen? Har kanskje en litt dårlig magefølelse? Anonymkode: 7366d...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Del Skrevet 24. august 2021 Skjerp deg, snakk om å overdrive! Mitt barn gråt i 3 måneder i strekk (!!) da det begynte i barnehagen, vi fant senere ut at det hadde en diagnose. Barnet til venninna mi gråt også masse i begynnelsen fordi hm rett og slett ikke trivdes. Det kam være flere gode grunner til det! Anonymkode: cc087...0ed 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Del Skrevet 24. august 2021 Noen unger gråter for alt, hele tiden. Hadde en nabounge som grein støtt. Uansett! Kjente damen som var dagmamma for han fra han var ett til to år, og hun sa hun aldri hadde vært borti en unge som grein mer. Han gråt for alt, hele tiden! Når han var ute i hagen og lekte, hørte man den griningen hans hele tiden, selv når han var så gammel at han hadde begynt på skolen. En gang da han var kanskje fem år, satt han på husken i hagen (jeg så på han i smug) og så kunne jeg SE at han kjedet seg og satt og gjorde seg klar til å grine. Men han hadde jo ingen grunn, så han satt og tenkte ut en. Så begynte han plutselig, helt uten grunn, å grine og vræle. Moren hans kom ut og spurte hva det var. "Det satt EN FLUE på hånden min!"...... Han grein i alle årene vi var naboer. For et mareritt av en unge! Noen er bare sånn. Jeg sier ikke at det barnet du har sett i barnehagen garantert er sånn, men noen blir aldri fornøyde. Anonymkode: 62d01...4f5 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Del Skrevet 24. august 2021 Min sønn gikk i avdeling med et sånt barn. Hadde veldig godt inntrykk av foreldrene, og tror de og var utslitte og fortvila. Barnet gråt masse i alle situasjoner, og gråt han ikke kunne man se øynene var røde av tidligere gråt. Dette var tilfelle hjemme og, men ingenting var galt fysisk med ham. Foreldrene gjorde alt de kunne, og trygget masse/han fikk alle behov dekket osv. Så rundt 2-3 år skjedde det en forvandling. Min «teori» er at han hele tiden virket å være ganske tidlig ute motorisk, men alltid for liten til å mestre det han ønsket. Så ved den alderen var han først ute med sparkesykkel, og føk rimelig avansert rundt sammenliknet med de andre jevnaldrende. Og humøret ble drastisk endret 🤷♀️ Kanskje det var noe annet, men jeg tenkte at han muligens var frustrert som baby og hadde en utvikling som ikke helt stod i stil med kroppen og viljen. Han ble liksom omtrent lykkelig og tilfreds når han kunne bruke kroppen sin til fartslek utendørs. Anonymkode: 6db06...fe3 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest WhisperingWind Skrevet 24. august 2021 #5 Del Skrevet 24. august 2021 (endret) Her er det gråt på skolen også. Noen barn tyr litt lettere til tårer uten at det betyr noe som helst. Endret 24. august 2021 av WhisperingWind Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (22 minutter siden): Skjerp deg, snakk om å overdrive! Mitt barn gråt i 3 måneder i strekk (!!) da det begynte i barnehagen, vi fant senere ut at det hadde en diagnose. Barnet til venninna mi gråt også masse i begynnelsen fordi hm rett og slett ikke trivdes. Det kam være flere gode grunner til det! Anonymkode: cc087...0ed Ops, vekket jeg noen følelser? Jeg tenker at om et barn gråter utrøstelig etter at barnet har fylt over året, så er det noe barnet ikke har fått. Kanskje mor ikke har vært så tilgjengelig for barnet? Kanskje barnet gråter hele tiden fordi den er vandt til det for å få oppmerksomhet? Anonymkode: 7366d...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #7 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Ops, vekket jeg noen følelser? Jeg tenker at om et barn gråter utrøstelig etter at barnet har fylt over året, så er det noe barnet ikke har fått. Kanskje mor ikke har vært så tilgjengelig for barnet? Kanskje barnet gråter hele tiden fordi den er vandt til det for å få oppmerksomhet? Anonymkode: 7366d...9d9 Enig. Hadde et sånt barn i barnehagen til min sønn. Moren ga totalt blaffen, leverte og sa det ikke var hennes problem at ungen skrek. Selvfølgelig innvandrer som ikke kunne et ord norsk. Stakkars gutten hylgråt i over én time hver dag. Anonymkode: 1e4f0...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Enig. Hadde et sånt barn i barnehagen til min sønn. Moren ga totalt blaffen, leverte og sa det ikke var hennes problem at ungen skrek. Selvfølgelig innvandrer som ikke kunne et ord norsk. Stakkars gutten hylgråt i over én time hver dag. Anonymkode: 1e4f0...fa1 Hjertet blitt blør.. Fyfaen så jævlig Anonymkode: 7366d...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymburker Skrevet 24. august 2021 #9 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (20 minutter siden): Enig. Hadde et sånt barn i barnehagen til min sønn. Moren ga totalt blaffen, leverte og sa det ikke var hennes problem at ungen skrek. Selvfølgelig innvandrer som ikke kunne et ord norsk. Stakkars gutten hylgråt i over én time hver dag. Anonymkode: 1e4f0...fa1 Hvis det er snakk om separasjonsangst fordi barnet skal i barnehagen og ikke vil bort fra mor/far er det helt riktig å være litt kynisk og brutal. Si ha det til barnet og ferdig med det. Jeg har sett foreldre kosesnakke med barnet sitt i lang tid, vært til stede lenge etter at skolen begynte fordi han/hun ikke ville at forelderen skulle gå. Og hvis forelderen prøver å gå, men barnet begynner å gråte, så snur forelderen og begynner kosesnakket igjen😒 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #10 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Enig. Hadde et sånt barn i barnehagen til min sønn. Moren ga totalt blaffen, leverte og sa det ikke var hennes problem at ungen skrek. Selvfølgelig innvandrer som ikke kunne et ord norsk. Stakkars gutten hylgråt i over én time hver dag. Anonymkode: 1e4f0...fa1 Ja innvandrere skyr jo barna sine som pesten 🙃 Anonymkode: cc087...0ed 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #11 Del Skrevet 24. august 2021 Anonymburker skrev (8 minutter siden): Hvis det er snakk om separasjonsangst fordi barnet skal i barnehagen og ikke vil bort fra mor/far er det helt riktig å være litt kynisk og brutal. Si ha det til barnet og ferdig med det. Her var det et problem at mor gikk, og ikke lyttet til barnehagen. Det måtte settes inn ekstra ressurser pga dette. Og hva tror du skjedde når mor ble ordentlig konfrontert? Nei, da tok de noen uker ferie i hjemlandet 🤦♀️ Anonymkode: 1e4f0...fa1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #12 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ops, vekket jeg noen følelser? Jeg tenker at om et barn gråter utrøstelig etter at barnet har fylt over året, så er det noe barnet ikke har fått. Kanskje mor ikke har vært så tilgjengelig for barnet? Kanskje barnet gråter hele tiden fordi den er vandt til det for å få oppmerksomhet? Anonymkode: 7366d...9d9 Eller så har barnet akkurat begynt i barnehagen og har en vanskelig tilvenning 🙄 etter at barnet har fyllt året? Det er ganske vanlig med gråt blant både ett og toåringer, spesielt ved tilvenning. Du bare synser. Jeg har hatt to barn i barnehage og ved tilvenning var det noen barn som gråt mye de første ukene. Dette fikk seg fint til etterhvert når barna ble vant med den nye hverdagen. Mitt ene barn gråt også veldig mye ved tilvenning de første tre ukene, men så stortrivdes hun. Hun var to år da hun begynte. Anonymkode: 1f709...470 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #13 Del Skrevet 24. august 2021 Hvorfor hang du i bhg i "et par timer"? Er dette normalt under tilvenning når barnet (ditt) smiler og er fornøyd? Anonymkode: c1e53...447 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #14 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Hvorfor hang du i bhg i "et par timer"? Er dette normalt under tilvenning når barnet (ditt) smiler og er fornøyd? Anonymkode: c1e53...447 Barnet må jo ha tilvenning selv om barnet smiler og er fornøyd! Barnet må bli trygg på de ansatte som jobber der! Anonymkode: 7413e...2c1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #15 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (58 minutter siden): Hvorfor hang du i bhg i "et par timer"? Er dette normalt under tilvenning når barnet (ditt) smiler og er fornøyd? Anonymkode: c1e53...447 «Er dette normalt» har du barn? Om du ikke har barn så trenger du ikke late som du har peiling. Selvfølgelig er foreldre til stede ved tilvenning om man har mulighet. Jeg ønsker å være sammen med barnet mitt når h»n nylig har begynt der? Selvfølgelig tar jeg med meg barnet mitt hjem igjen når jeg føler h»n har vært der lenge. Anonymkode: 7366d...9d9 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #16 Del Skrevet 24. august 2021 6 minutter siden, AnonymBruker said: «Er dette normalt» har du barn? Om du ikke har barn så trenger du ikke late som du har peiling. Selvfølgelig er foreldre til stede ved tilvenning om man har mulighet. Jeg ønsker å være sammen med barnet mitt når h»n nylig har begynt der? Selvfølgelig tar jeg med meg barnet mitt hjem igjen når jeg føler h»n har vært der lenge. Anonymkode: 7366d...9d9 Hei hei. Ja, nei altså jeg har bak meg tre bhg-tilvenninger i to ulike bhg de siste fire årene, vet ikke om jeg er noe ekspert, men litt peiling har jeg. Alle tilvenningene har foregått slik: Dag en: jeg er tilstede hele tiden, ca 2 timer Dag to: jeg er tilstede deler av tiden, borte i 30 minutt av 2 timer ca Dag tre: Barnet er alene i 3-4 timer, halvparten av tiden er soving. Dag fire: Gråt ved levering, men barna har roet seg innen 15 minutt etter at jeg har levert. I bhg i 5 timer ca. inkl. 2 timer soving. Jeg "hang" ikke i bhg "unødvendig". Bhg veiledet meg selvsagt hele tiden. Barna klarte seg jo fint uten meg og bhg ønsket ikke foreldre hengende rundt bare for å observere, særlig hvis barnet har det greit. Mulig du har en mer tolerant bhg på dette punktet, derfor jeg lurte på om dette er "vanlig." Anonymkode: c1e53...447 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #17 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hei hei. Ja, nei altså jeg har bak meg tre bhg-tilvenninger i to ulike bhg de siste fire årene, vet ikke om jeg er noe ekspert, men litt peiling har jeg. Alle tilvenningene har foregått slik: Dag en: jeg er tilstede hele tiden, ca 2 timer Dag to: jeg er tilstede deler av tiden, borte i 30 minutt av 2 timer ca Dag tre: Barnet er alene i 3-4 timer, halvparten av tiden er soving. Dag fire: Gråt ved levering, men barna har roet seg innen 15 minutt etter at jeg har levert. I bhg i 5 timer ca. inkl. 2 timer soving. Jeg "hang" ikke i bhg "unødvendig". Bhg veiledet meg selvsagt hele tiden. Barna klarte seg jo fint uten meg og bhg ønsket ikke foreldre hengende rundt bare for å observere, særlig hvis barnet har det greit. Mulig du har en mer tolerant bhg på dette punktet, derfor jeg lurte på om dette er "vanlig." Anonymkode: c1e53...447 Hvem har skrevet om at jeg har hengt i barnehagen? Nå får du faktisk gi deg. Dag 1 var jeg der store deler av dagen, dag 2 var barnefar i barnehagen. Dag 3 var jeg der i 2 timer. I går var jeg der 1 time på morgenen og 1 time når jeg skulle hente h»n. I dag det samme som i går. Hva om jeg ikke er klar for å gi slipp? Hva om jeg ønsker at barnet mitt skal føle seg trygg? Ikke min feil at det virker som du heller vil ha ungen i barnehagen enn å være sammen med det. Hvorfor får du unger om du ikke vil ha de hjemme hos deg? Herrefred Anonymkode: 7366d...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #18 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hei hei. Ja, nei altså jeg har bak meg tre bhg-tilvenninger i to ulike bhg de siste fire årene, vet ikke om jeg er noe ekspert, men litt peiling har jeg. Alle tilvenningene har foregått slik: Dag en: jeg er tilstede hele tiden, ca 2 timer Dag to: jeg er tilstede deler av tiden, borte i 30 minutt av 2 timer ca Dag tre: Barnet er alene i 3-4 timer, halvparten av tiden er soving. Dag fire: Gråt ved levering, men barna har roet seg innen 15 minutt etter at jeg har levert. I bhg i 5 timer ca. inkl. 2 timer soving. Jeg "hang" ikke i bhg "unødvendig". Bhg veiledet meg selvsagt hele tiden. Barna klarte seg jo fint uten meg og bhg ønsket ikke foreldre hengende rundt bare for å observere, særlig hvis barnet har det greit. Mulig du har en mer tolerant bhg på dette punktet, derfor jeg lurte på om dette er "vanlig." Anonymkode: c1e53...447 Vil også sitere at jeg leverte barnet kl halv 10+ var der i 1 time, og og hentet kl 2 + er der en time. Jeg har mulighet til å ha barnet hjemme, men siden jeg ønsker at barnet skal tilvennes barnehagen og føle seg trygg så er h»n der i korte stunder av gangen. Vist du lurer på hvorfor jeg er der, så er det fordi jeg har fri fra jobb, og jeg KAN gjøre det når jeg jobber senvakter. Gir det med teskje da jeg vet hvordan de fleste damer her inne er, å skal ha en formening om alt. Anonymkode: 7366d...9d9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #19 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Hei hei. Ja, nei altså jeg har bak meg tre bhg-tilvenninger i to ulike bhg de siste fire årene, vet ikke om jeg er noe ekspert, men litt peiling har jeg. Alle tilvenningene har foregått slik: Dag en: jeg er tilstede hele tiden, ca 2 timer Dag to: jeg er tilstede deler av tiden, borte i 30 minutt av 2 timer ca Dag tre: Barnet er alene i 3-4 timer, halvparten av tiden er soving. Dag fire: Gråt ved levering, men barna har roet seg innen 15 minutt etter at jeg har levert. I bhg i 5 timer ca. inkl. 2 timer soving. Jeg "hang" ikke i bhg "unødvendig". Bhg veiledet meg selvsagt hele tiden. Barna klarte seg jo fint uten meg og bhg ønsket ikke foreldre hengende rundt bare for å observere, særlig hvis barnet har det greit. Mulig du har en mer tolerant bhg på dette punktet, derfor jeg lurte på om dette er "vanlig." Anonymkode: c1e53...447 Les deg opp på tilvenning i barnehage, 3 dager er virkelig utdatert og lite bra. Heldigvis har flere og flere barnehager begynt med 5 dagers tilvenning. Selv var det uaktuelt å forlate småen første uken. Ga beskjed og det støttet barnehagen, så jeg "flyttet" inn en uke. Anonymkode: 1e4f0...fa1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #20 Del Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Hvem har skrevet om at jeg har hengt i barnehagen? Nå får du faktisk gi deg. Dag 1 var jeg der store deler av dagen, dag 2 var barnefar i barnehagen. Dag 3 var jeg der i 2 timer. I går var jeg der 1 time på morgenen og 1 time når jeg skulle hente h»n. I dag det samme som i går. Hva om jeg ikke er klar for å gi slipp? Hva om jeg ønsker at barnet mitt skal føle seg trygg? Ikke min feil at det virker som du heller vil ha ungen i barnehagen enn å være sammen med det. Hvorfor får du unger om du ikke vil ha de hjemme hos deg? Herrefred Anonymkode: 7366d...9d9 Altså hallo? Hvor kom dette fra? Jeg er ikke den du siterer, men snakk om å vri om her. For å være like grønn som deg her. Du går hjemme, og har mulighet til å ha barnet hjemme. Hvorfor får du barn når du bare skal sende det i bhg? Fy faen, enkelte folk...... Anonymkode: e1404...83e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå