Gå til innhold

Reklamasjon, er jeg helt urimelig?

Fremhevede innlegg

Skrevet
ti10 skrev (22 timer siden):

Men har du behandlet det slik butikken anbefaler? Det anbefales jo gjerne impregnering, ofte jevnlig, voks o.l. for å beskytte overflaten, dessuten å ikke bruke sterke vaskemidler osv., osv. 

Så hvis du ikke har fulgt anvisningen fra butikken om enten impregnering eller voks, og dessuten tørket over med mikrofiberklut med zalovann flere ganger i uka, har du faktisk ødelagt bordet selv. 

Jeg sier ikke at det er tilfelle, men det kan være at du har gjort det. Jeg må innrømme at den dagen jeg kjøper et bort til 7000, kommer jeg til å sjekke veeeeldig nøye hva slags behandling/vedlikehold produsent/selger anbefaler. At noe er dyrt, er ikke synonymt med at det tåler alt.

på den annen side: Hvis et dyrt bord ikke tåler helt alminnelig, forsiktig stell, som tørking med mikroklut, så har selger en plikt til å opplyse om det. Uoppfordret og sterkt. Minner meg om den jeansen jeg reklamerte på, og fikk til svar fra selger at den ikke tålte Blenda. Norges mest solgte vaskemiddel på den tiden. Åpenbart ikke holdbart, med mindre jeg hadde blitt tydelig informert om faren ved Blenda da jeg kjøpte den.

Anonymkode: f71e0...de3

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Undersøkte du bordet nøye da du fikk det? Høres nesten ut som om dette er skader pga lagring før du fikk det levert. Vannskader der treverket buler skjer ikke over natten, og i de fleste hjem, særlig nå på sommeren, vil fukt man tilfører ved vask tørke svært raskt opp. Om jeg var deg, ville jeg stilt spørsmål ved hvordan bordet er lagret før du mottok det.

Anonymkode: 3a2fb...959

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...