Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette er mest til dere som har dessverre prøvd en stund. Tar der folat fortsatt måned etter måned eller satser dere på å ta når dere får to blå? Bare lurer.....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har tatt folat hele tiden og tar det enda ja!

Skrevet

Nei, jeg tar det kun sporadisk. Men det skal vist ikke være farlig å bruke det over lengre tid heller.

Skrevet

Jeg var veldig flink til å ta det i starten. Men nå har vi prøvd siden juli 04, så nå blir det mer sporadisk, eller hvis jeg plutselig tror jeg er gravid... (og innbilte tegn har jeg jo rett som det her!)

Skrevet

Nå er vi i 1pp, så jeg kan ikke svare av erfaring. Men jeg satser på å ta hele tiden. Spesielt etter at jeg så på Oprah (Stoler ofte på det jeg har sett der :sjenert: ) at folat forebygger kreft. (Eller blander jeg? Det var iallefall lurt å ta av en eller annen grunn)

:)

Skrevet

Vi prøvde i to år før vi fikk klaff, og jeg spiste folat hele tiden fra 3 måneder før prøvestart til 4 måneder ut i graviditeten. Blir jo vant til å ta tabletten så ser ikke grunnen til å ikke ta det hele tiden, spesielt siden det minsker faren for ryggmargsbrokk.

Skrevet

Jeg tar også hele tiden. Vi brukte 14 pp for å få til forrige svangerskap. Har begynt å ta tabletten nå også... håper riktignok ikke at det skal ta like lang tid denne gangen.... ;)

Skrevet

Jepp, så også på Oprah at det var kreftforebyggende. Likevel om vi ikke er hundre prosent prøvere, passer jeg på å ta det hver dag både for det evt. barnet og min egen del

Skrevet

Jeg tok Folat daglig fra vi begynte å prøve. Nå er vi i PP5 og jeg er sløvere siden det ikke blir to blå...Men prøver å ta daglig.

Skrevet

Har tatt folat siden jeg sluttet på p-piller, selv om vi ikke ble "aktive" prøvere første året. Om jeg spiser folat eller p-piller er det samme for meg! :ler:

PS! Cecilia, digger avataren din, han er en kjekkas og jeg ELSKER The 70s show (som her i huset bare kalles for Die Sieptsieger Show :ler: )

Skrevet
Har tatt folat siden jeg sluttet på p-piller, selv om vi ikke ble "aktive" prøvere første året. Om jeg spiser folat eller p-piller er det samme for meg! :ler:

PS! Cecilia, digger avataren din, han er en kjekkas og jeg ELSKER The 70s show (som her i huset bare kalles for Die Sieptsieger Show :ler: )

:ler: Ja, er han ikke skjønn?

Gjest Mrs. Potter
Skrevet

Vi har prøvd 1 år nå,og jeg har tatt folat hele tiden.

Lite vits i å ta det hvis man ikke begynner før man tror man er gravid.Skal taes 3 mnd før graviditet hvis det skal ha noe virkning.

Gjest Hulderjenta
Skrevet

Jeg var nok flinkere i begynnelsen, tok hver dag. Jeg prøver å huske det hver dag nå også, men blir gjerne ikke mer enn tre-fire dager i uken. Dårlig tid om morgenen.. :sjenert: Så når jeg skal tidlig på jobb glemmer jeg det. Alle andre dager tar jeg!

Skrevet

Jeg tok det også lenge før jeg ble gravid. Og jordmora mi sa også at jeg ikke behøvde å slutte å spise de heller. Jeg tar den samlepilla med folat og andre vitaminer i.

Skrevet

Ja det gjør jeg! Liten pris å betale for en så god forsikring!

:tommelsmil:

Skrevet

Er ikke prøver, men folaten har jeg tatt så lenge det har vært en ørliten mulighet for graviditet ;) Best å være på den sikre siden :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...