AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 (Kjære moderatorer, vær så snill å ikke flytte denne tråden til koronarommet slik at brukernavnet mitt blir synlig. Kan den absolutt ikke stå her, så slett den heller.) Jeg fikk dose 2 av Moderna på fredag og våknet i dag av at lymfeknutene mine er så store at jeg knapt kan svelge. Jeg har vondt i hele kroppen, men ingen feber. Er bittelitt sår i halsen og har en merkelig trykkende følelse i ørene, men begge deler vil jeg tro kommer av at lymfeknutene presser på. Dette høres jo ut som en immunrespons på vaksinen og jeg antar det er nettopp det, men jeg kan jo ikke være sikker. Det jeg lurer på nå er om det er rutine for å teste de som får slike reaksjoner på grunn av og/eller rett etter vaksinen på lik linje med de som får symptomer ellers? Jeg mener det burde være det, men jeg har snakket med og lest om så utrolig mange som har ligget flate med influensasymptomer etter vaksinen og ikke en eneste en har nevnt koronatesting med et ord og jeg ble derfor litt usikker. Koronatelefonen her er kun åpen to timer tidlig på morgenen, så jeg får ikke ringt de og spurt før i morgen tidlig og jeg får heller ikke bestilt time før da siden man ikke kan bestille time på nett i denne kommunen. Legevakta får jeg ikke ringt enda for å spørre, for de åpner ikke før 17.00. Jeg vet at det er nærmere en ukes ventetid på koronatester her i distriktet akkurat nå, så jeg skal vel uansett ikke inn med det første. Men jeg antar jeg er ment å være i karantene nå? Burde jeg gi beskjed til nærkontakter allerede nå...? All informasjon og opplegget rundt testing er så skiftende og varierende at jeg føler meg litt usikker på alt. Attpåtil oppholder jeg meg langt unna min egen del av landet i rundt to måneder nå, og jeg er omtrent midt i den perioden. For ordens skyld har jeg holdt meg unna de jeg deler bolig med i dag og har planer om å fortsette med det fram til jeg har flere svar. Men jeg var sammen med de fram til klokka ett i natt, så er jeg positiv er det trolig uansett for sent... Anonymkode: d6353...1dc
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Herregud, nei. Det er helt vanlig å få reaksjon på vaksinen, og er ikke smittsomt. Men du bør jo holde deg hjemme til du er bra igjen. Anonymkode: 8bb17...ba4
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 Det blir jo litt absurd å teste seg for korona pga vaksinebivirkninger? Unless du har vært nærkontakt eller tror du kan ha blitt smitta parallelt. De jeg kjenner som har fått feber og hodepine noen timer etter vaksine, har i alle fall ikke kjent behovet for å isolere seg og testes, men du vet jo bedre om du har vært utsatt for smitte samtidig. Det er jo normale bivirkninger. Anonymkode: 9a4d4...50a
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Herregud, nei. Det er helt vanlig å få reaksjon på vaksinen, og er ikke smittsomt. Men du bør jo holde deg hjemme til du er bra igjen. Anonymkode: 8bb17...ba4 Takk for svar! Jeg vet naturligvis at slike reaksjoner på vaksinen både er vanlig og ikke smitter, men jeg vet jo ikke at det er vaksinen jeg reagerer på, selv om sjansen for det er stor? Jeg kan jo like gjerne være smittet av korona eller noe helt annet Anonymkode: d6353...1dc
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 Jeg var dårlig i nesten en uke etter 2. dose med Pfizer. Jeg testet meg ikke selv om symptomene var ganske lik koronasymptomer. Anonymkode: 1f4e5...97c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Det blir jo litt absurd å teste seg for korona pga vaksinebivirkninger? Unless du har vært nærkontakt eller tror du kan ha blitt smitta parallelt. De jeg kjenner som har fått feber og hodepine noen timer etter vaksine, har i alle fall ikke kjent behovet for å isolere seg og testes, men du vet jo bedre om du har vært utsatt for smitte samtidig. Det er jo normale bivirkninger. Anonymkode: 9a4d4...50a Jeg har så vidt jeg vet ikke vært i kontakt med noen som har testet positivt, men jeg har vært rundt store mengder mennesker de siste dagene i et område hvor smitten nå har eksplodert, så jeg kan umulig vite sikkert. Jeg synes det er like absurd å bare automatisk anta at symptomer oppstått uka etter en vaksine er bivirkninger uten å ta høyde for at det kan være en infeksjon, men jeg skjønner nå at de fleste er enig med deg og ikke meg. Jeg kommer uansett til å holde senga alene noen timer framover, så ringer jeg og spør fagfolk når det blir mulighet for det. Anonymkode: d6353...1dc 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 Brukernavnet ditt blir ikke synlig selv om tråden skulle bli flyttet. Du kan bare ikke svare som AB i eventuelle nye innlegg du skriver. Anonymkode: 16857...ea2 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Skrevet 24. august 2021 Jeg tenker at sannsynligheten er størst for at det er reaksjon på vaksinen så jeg hadde ikke gått å testet meg eller låst meg inne om jeg hadde hatt dine symptomer etter vaksinen. Anonymkode: cc4ea...755 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #9 Skrevet 24. august 2021 Jeg har nå ringt legevakta og fått beskjed om at jeg både er i karantene og skal kontakte testsenteret i morgen tidlig. Anonymkode: d6353...1dc
enkefru Skrevet 24. august 2021 #10 Skrevet 24. august 2021 Dette er jo helt vanlige bivirkninger av vaksinen. og denne tråden hører hjemme under korona-tråden
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #11 Skrevet 24. august 2021 Ja, selvfølgelig bør du teste deg! Sjansen er størst for at det er bivirkninger, men man kan aldri vite 100%! Og jeg håper tråden blir flyttet til der den hører hjemme! Anonymkode: d4841...2d0 1
Anbefalte innlegg