Gå til innhold

Kvelertak

Anbefalte innlegg

Skrevet

Kjæresten og jeg kranglet over en periode og vi sa begge ting vi ikke mente.
Jeg satt i sofaen, og plutselig hopper han på meg og tar kvelertak på meg. Han slapp heldigvis fort, men jeg ble veldig sjokert. Jeg bortforklarte det med at han var langt nede og lei seg av ting jeg sa. Han tåler dårlig å høre neg ting om seg selv, går da helt i kjelleren.  
han er en som fort eksploderer når han blir sint, men egentlig veldig bedagelig, super snill og konfliktsky. Men som sagt blir han noen ganger veldig sint. 
tok også hardt tak i sønnen min en gang så han fikk blodutredelse. 
han har beklaget seg over alt dette og vet det var feil. Og jeg er ikke redd for han. Men er jeg bare dum som overser dette?

kan man unnskylde ett kvelertak eller er det bare å komme seg unna da det viser at psyken ikke er bra? 

Anonymkode: 96602...79e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Selvfølgelig kan man ikke godta dette, det er jo vold.

• Liker 7
Skrevet

Høres jaggu ut som drømmemannen det.

Anonymkode: ff219...82b

• Liker 4
Skrevet

Jeg ville nok ikke hatt han i nærheten av barna mine før han hadde jobbet ordentlig lenge med seg selv. Kanskje aldri. Sønnen din fikk blodutredelse, det skal ikke skje. Det høres ikke sunt ut for noen av dere at dere fortsetter å være sammen. Jeg har aldri i hele min oppvekst opplevd at noen voksne har påført meg skade på den måten, og det burde vært punktet du også snudde ryggen til han. 

Nei, du kan ikke unnskylde et kvelertak med at psyken ikke er bra. Du kan aldri unnskylde et kvelertak. 

Fokuser på sønnen din og å skape et sunt oppvekstmiljø for han. Denne kjæresten bidrar til det motsatte.

• Liker 2
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker said:

tok også hardt tak i sønnen min en gang så han fikk blodutredelse. 

Dette og kvelertak er vold. Og vold mot barn! 

Dette er ikke greit. Enten behandling eller så må du beskytte din sønn og deg selv. 

Alternativtilvold.no

Anonymkode: d040e...8ad

• Liker 4
Skrevet

Du kan utsette deg selv for akkurat det du vil, men ikke barnet ditt. Kom deg vekk! Herregud.

Anonymkode: 41046...802

• Liker 3
Skrevet

Nå skal jeg si noe jeg aldri har sagt på KG, uten å utdype.

Dump han!

• Liker 4
Skrevet

Jeg får nesten lyst til å filleriste deg selv. NEI han er ikke «supersnill». NEI selvsagt kan du ikke være sammen med en fyr som tar kvelertak på deg og skader sønnen din. Hvordan kan dette være noe å lure på?

Anonymkode: 4ff45...bf7

• Liker 5
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Hva faen? 

HAN SKADET ET BARN⚠️⚠️⚠️⚠️

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Du kan utsette deg selv for akkurat det du vil, men ikke barnet ditt. Kom deg vekk! Herregud.

Anonymkode: 41046...802

Dette. Vold er aldri greit, spesielt ikke mot barn.

Det gjør noe med barn når de vet de voksne kan gå over grensen, selv om det bare har skjedd en gang. Det kan skje igjen. Du skader barnet ditt ved å være sammen med han. Beklager direkte ord, men du må beskytte barnet ditt.

Anonymkode: 74485...e2a

• Liker 2
Skrevet

Jeg blir litt sjokkert at du faktisk er sammen med denne mannen. Han tok så hardt i sønnen din at han fikk blåmerker. Det skal litt til. Dette er vold. Du utsetter din sønn for et utrygt hjem der vold kan oppstå ut av det blå 🤬

Nå har han også tatt kveldetak på deg. Hadde han holdt kvelertak noen minutter så ville du hvert død TS! Korr vei fra kvelertak til fult pustestopp eller skade på hjernen.

Dette er så grovt at barnevernet og politiet burde blandes inn 😤

Anonymkode: 4e0ae...594

Skrevet

Det finnes dessverre ingenting dummere enn dumme kvinnfolk, at du i det hele tatt kan spørre om dette ! Om det hadde skjedd her hjemme hadde det vært det siste han gjorde i dette forholdet. Får lyst til å rykke ut med balltre og gi han grisebank . Hiv dritten på dør, du får ta ansvar for ungen din, makan. 

• Liker 2
Skrevet

Ts her.

Vi er ikke sammen lenger nå, og ja noe av grunnen er at han oppførte seg dårlig mot min sønn. Stolte ikke på han hvis han ble sint. 
han har aldri gjort noe mot min sønn bortsett fra det, og tror nok at merket ble fordi min sønn trakk i motsatt retning. Men skal uansett ikke skje, og jeg vet det. Så er ingen unnskyldning, mer enn grunn

og har også innsett at han var dårlig for meg. 

• Liker 2
Skrevet

At du i det hele tatt må spørre er sjokkerende. Og at han har lagt hånd på barnet ditt. KOM DEG VEKK

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Ts her.

Vi er ikke sammen lenger nå, og ja noe av grunnen er at han oppførte seg dårlig mot min sønn. Stolte ikke på han hvis han ble sint. 
han har aldri gjort noe mot min sønn bortsett fra det, og tror nok at merket ble fordi min sønn trakk i motsatt retning. Men skal uansett ikke skje, og jeg vet det. Så er ingen unnskyldning, mer enn grunn

Så bra! Så ikke dette svaret før jeg hadde svart! 

Gjest WhisperingWind
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (17 minutter siden):

Ts her.

Du burde innledet med at det er slutt. 

For er du sammen med en som legger hånd på ungen er du delaktig i omsorgssvikt og barnevernet vil definitivt komme på døren din snart. 

Endret av WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (21 minutter siden):

Ts her.

Flott

Skrevet
AnonymBruker skrev (34 minutter siden):

Ts her.

Så hva er poenget med tråden din? 

Anonymkode: 4cbb7...573

Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Så hva er poenget med tråden din? 

Ts her

fordi jeg lurer på om det er mulig at man kan ta kvelertak på noen uten å være ett monster. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Ts her

fordi jeg lurer på om det er mulig at man kan ta kvelertak på noen uten å være ett monster. 

Ja, det er fullt mulig. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...