Gå til innhold

Hvor tidlig er det mulig å få symptomer på graviditet/befruktning? Noen andre dpo'ere her?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg er bare få dager over eggløsningen (3-4), men driver og innbiller meg alle mulige rare symptomer😝 Kjenner meg som Maria på leting etter rom i herberget allerede 🤪

Hvor er det tidligste man kan kjenne symptomer? Er det mulig å kjenne symptomer etter befruktning, eller er det kun etter egget fester seg?

Spiste en kake med familien i går som alle syntes var SÅ god, men jeg klarte ikke spise den pga veldig sterk lime-smak. Jeg bar "GRAVIIIIIIIID" inni det fucka dpo-hodet mitt.  

Kjenner også plutselig sånne magesmerter, og tenker "nå sparker embryoet", men så er det stort sett bare luft 😏

Pleier å ha symptomfrie sykluser ellers, bortsett fra smerter første dag mens, så ALT som skjer i kroppen tror jeg er graviditet nå. 

Anonymkode: 1abba...faa

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

"Kjenner" også et slags sug/drag i magen, som veldig milde kynnere (har vært gravid før).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjente først symptomene 8-11 DPO.

jeg kjente på en helt enorm sult følelse. Det var helt sykt, jeg la meg i sengen på kvelden og fikk ikke sove fordi jeg hele tiden var mer sulten. Skulle trodde jeg ikke hadde spist på dageeer.

det andre symptomet var at jeg fikk ganske markante smerter. De lignet veldig på menssmerter men de kom allerede 5-6 dager før forventet mens. 

brystene var ømme og vonde. 

der var nå bare de tingene, og føler de kan være veldig vanskelig å skille fra en normal mens.

Anonymkode: 1b5a4...a99

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg kjente først symptomene 8-11 DPO.

jeg kjente på en helt enorm sult følelse. Det var helt sykt, jeg la meg i sengen på kvelden og fikk ikke sove fordi jeg hele tiden var mer sulten. Skulle trodde jeg ikke hadde spist på dageeer.

det andre symptomet var at jeg fikk ganske markante smerter. De lignet veldig på menssmerter men de kom allerede 5-6 dager før forventet mens. 

brystene var ømme og vonde. 

der var nå bare de tingene, og føler de kan være veldig vanskelig å skille fra en normal mens.

Anonymkode: 1b5a4...a99

Åh, så spennende å høre! Jeg er sulten hele tiden, og kjenner akkurat på det samme - legger meg om kvelden 15 min etter kveldsmat, og må stå opp igjen for å spise mer. Men det kan jo like godt være fordi jeg stresser og overtenker så mye at hjernen trenger ekstra påfyll 😆

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn generelt så går det ikke an å kjenne noe før egget har festet seg i livmoren og begynt å produsere hcg. Dette skjer vanligvis et sted mellom 6 og 10 dpo. Før dette så vet ikke kroppen heller om den er gravid, den vet bare at den har hatt eggløsning og forbereder seg på en mulig graviditet, som den gjør hver syklus. Så det du opplever nå er nok først og fremst et symptom på overtenking og overtolking 😉 (vi har alle vært der). 

Det fiffige er at på det tidspunktet du har nok hcg i kroppen til å gi graviditetssymptomer (trøtthet, kvalme, reagere på lukter osv), så vil du også ha nok til at det slår ut på en (tidlig)test. Så om en ukes tid, om du fremdeles opplever masse "symtomer", så kan du i det minste teste om de er innbilte eller ikke 😂 Lykke til! 

Anonymkode: 51191...959

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Sånn generelt så går det ikke an å kjenne noe før egget har festet seg i livmoren og begynt å produsere hcg. Dette skjer vanligvis et sted mellom 6 og 10 dpo. Før dette så vet ikke kroppen heller om den er gravid, den vet bare at den har hatt eggløsning og forbereder seg på en mulig graviditet, som den gjør hver syklus. Så det du opplever nå er nok først og fremst et symptom på overtenking og overtolking 😉 (vi har alle vært der). 

Det fiffige er at på det tidspunktet du har nok hcg i kroppen til å gi graviditetssymptomer (trøtthet, kvalme, reagere på lukter osv), så vil du også ha nok til at det slår ut på en (tidlig)test. Så om en ukes tid, om du fremdeles opplever masse "symtomer", så kan du i det minste teste om de er innbilte eller ikke 😂 Lykke til! 

Anonymkode: 51191...959

Ja, er helt sikkert innbilt! Men man skulle jo kanskje tro at kroppen kanskje kunne merke forskjell på om det ruller rundt et ubefruktet egg eller en zygote/blastocyst/embryo? Det er jo ikke helt utenkelig i alle fall 😏

Men ja, SÅ gravid som jeg føler meg, så må det bare være full placebo, for det føles som om jeg er i ferd med å gå i fødsel :P Men tror også mange av "symptomene" kan være tegn på overdrevent mye sex og litt røff medfart for cervix, haha. 

Forrige gang jeg var gravid var det ikke planlagt, så da ble jeg bare plutselig utrolig dårlig. Gikk naturlig nok ikke rund og grublet på denne måten. Men har ikke sjanse til å huske hvor lang tid etter eggløsning det var. Må virkelig huske å skrive ned ting denne gangen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...