Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er jo sykt mye, hva har dere? Kjenner jeg gruer meg til vinteren har kald bolig. Kommer jo til å betale mer i strøm og nettleien enn selve boutgiften. 

Anonymkode: e85c6...2a1

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Det er jo sykt mye, hva har dere? Kjenner jeg gruer meg til vinteren har kald bolig. Kommer jo til å betale mer i strøm og nettleien enn selve boutgiften. 

Det er helt latterlig. 

Og jeg kan ikke skjønne hvorfor. Særlig ikke i Nord-Norge, som har hatt en vindfull og svært nedbørsrik sommer. For man hører jo alltid at lite vind og nedbør skaper høye strømpriser. Det kan jo ikke være tilfellet nå! 

Så hva i all verden er grunnen til det? 

Og dette er bare begynnelsen. Alt skal elektrifiseres. Og med økt etterspørsel så øker prisene for alle. Om noen år så snakker vi nok om 2-5 kr pr. kWh som om at det var tidenes største selvfølge. 

Latterlig. Rett og slett helt utrolig. Ironien kommer også inn når bruk av elektrisitet (selvfølgelig) ses på som en trussel for klimaet, og inneholder syke klimagebyr i seg for å få folk til å spare på strømmen.

Anonymkode: a253b...617

• Liker 6
Skrevet

Det er da helt greit med høye strømpriser. Se på f.eks Danmark. Det er det skyhøyt over oss og har vært det i uminnelige tider.

En må ordne seg slik at en har alternativer til strøm som oppvarming.

Anonymkode: ba701...7f9

Skrevet

Slik går det med en mørkeblå regjering 🙂 Da er det rovkapitalistene som bestemmer 🙂 

Anonymkode: 66379...c9c

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er helt latterlig. 

Og jeg kan ikke skjønne hvorfor. Særlig ikke i Nord-Norge, som har hatt en vindfull og svært nedbørsrik sommer. For man hører jo alltid at lite vind og nedbør skaper høye strømpriser. Det kan jo ikke være tilfellet nå! 

Og dette er bare begynnelsen. Alt skal elektrifiseres. Og med økt etterspørsel så øker prisene for alle. Om noen år så snakker vi nok om 2-5 kr pr. kWh som om at det var tidenes største selvfølge. 

Latterlig. Rett og slett helt utrolig. Ironien kommer også inn når bruk av elektrisitet (selvfølgelig) ses på som en trussel for klimaet, og inneholder syke klimagebyr i seg for å få folk til å spare på strømmen.

Ganske enkelt den nye dumme avtalen de som styrer landet lagde. Håpløse greier. 

Anonymkode: a0e63...a73

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ganske enkelt den nye dumme avtalen de som styrer landet lagde. Håpløse greier. 

Anonymkode: a0e63...a73

Ja, og jeg mistenker at medlemskapet i ACER bidrar til økte priser også. Vi betaler for "hele" Europa nå. 

For øvrig også litt rart at strømprisene ikke ble redusert særlig når hele Europa holdt på å flomme bort i midtsommer. 

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (14 minutter siden):

Slik går det med en mørkeblå regjering 🙂 Da er det rovkapitalistene som bestemmer 🙂 

Du får sjekke strømregningen når den Røde Armeen tar over styringen i landet. Tror du den synker?😂 Jeg tenker de lover oss mye høyere strømregninger jeg.

Anonymkode: fdb2d...b30

• Liker 10
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du får sjekke strømregningen når den Røde Armeen tar over styringen i landet. Tror du den synker?😂 Jeg tenker de lover oss mye høyere strømregninger jeg.

Når Norge blir sosialistisk, da vil FOLKET eie vannkraftverkene og strømnettet 🙂 Og nei, en Ap+SP regjering er ikke sosialistisk

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Ja, og jeg mistenker at medlemskapet i ACER bidrar til økte priser også. Vi betaler for "hele" Europa nå. 

For øvrig også litt rart at strømprisene ikke ble redusert særlig når hele Europa holdt på å flomme bort i midtsommer. 

Strøm er noe absolutt alle er 100% avhengige av, prisen vil derfor øke og øke og øke. Regnet høljer ned, det hjelper ingen ting, det er alltid en grunn til at prisen skal være høy. Har du hørt det før? Den dagen alle har solceller på taket vil vi få solcelleavgift som dekker inn nettleie. Hilsen en spåmann som alltid får rett. Politikerne kan aldri få nok av penger, de er besatt. Nå stemmer folket i tillegg inn politikere som LOVER mer skatt. Vær så god! sier jeg.

• Liker 6
Skrevet
AnonymBruker skrev (25 minutter siden):

Det er helt latterlig. 

Vi produserer bok strøm her i landet til å gi nordmenn billig strøm og vel så det, men på grunn av utenlandsavtaler selges dette billigbutikk utlandet, og vi får dyrere strøm. Helt på jordet!!! 

Anonymkode: 53761...c94

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Når Norge blir sosialistisk, da vil FOLKET eie vannkraftverkene og strømnettet 🙂 Og nei, en Ap+SP regjering er ikke sosialistisk

IN YOUR DREAMS. Du tror kommunistene vil gjøre det BILLIGERE for folk flest!? At de selv skal få inn MINDRE penger å styre med til fordel for folket? Jeg er selvsagt enig i at folket skal få sin egen strøm, fra et nett som er utbygd og betalt av folkets penger. Men kommunistene er nok ikke de som får dette til å skje. Ingen er mer besatt av andres penger enn kommunistene. Eller "sosialistene" som du så søtt kaller dem.

• Liker 6
Gjest Hvemsomhelst
Skrevet (endret)

Helt vanvittige strømpriser nå, allerede før vi begynner med oppvarming.  Jeg har LOS, spotpris og nett fra Agder Energi. I appen kan jeg se både forbruk og prisene fra time til time. Det varierer gjennom døgnet. Pga grafen, kjører vaskemaskinen en omgang nå.  Det er fordi jeg er hjemme i dag og kan planlegge.

17E3DB79-D0E6-4BC1-A613-207DCCE1567F.jpeg

7F4D2561-82E3-462E-9F2E-F79C652E279A.jpeg

Endret av Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (30 minutter siden):

Det er helt latterlig. 

Selvfølgelig er det latterlig. Politikerne er latterlige. Det som skjer med strømmen vår er akkurat det samme som alltid har vært tilfelle med oljen. Norge har alltid vært i verdenstoppen på bensinpriser, selv om vi har egen olje. For politikerne er det slik det skal være. Og folket stemmer dem fram. Heia Norge. 

• Liker 2
Skrevet

De eneste partiene som er mot høye drivstoffavgifter og strømpriser blir latterliggjort i media, som useriøse klovner, og folket ler med, og stemmer fram de "seriøse og ansvarlige" partiene som elsker høye strømpriser og høye drivstoffpriser. Hvem er det egentlig som er kørka her?

• Liker 5
Skrevet
25 minutter siden, AnonymBruker said:

Når Norge blir sosialistisk, da vil FOLKET eie vannkraftverkene og strømnettet

Det er primært FOLKET som eier vannkraftverk og strømnett, ofte i fylkeskommunene. Og enkelte kommuner. Og Statkraft eies av staten. Hydro og Elkem er privateide og produserer også strøm, men da til eget forbruk. Så skjønner ikke helt hva du skal endre på?
Fjorkraft, LOS og alle de andre strømselskapene selger bare strømkontrakter til forbruker, og de følger i all hovedsak spotpris pluss påslag. 

Gjest Hvemsomhelst
Skrevet
AnonymBruker skrev (44 minutter siden):

Det er da helt greit med høye strømpriser. Se på f.eks Danmark. Det er det skyhøyt over oss og har vært det i uminnelige tider.

En må ordne seg slik at en har alternativer til strøm som oppvarming.

Anonymkode: ba701...7f9

Jeg har en eiendom i Danmark, og har strøm fra vindmøller. Strømselskapet skal visst være rimeligere enn en del andre.  Her er del av en regning jeg fikk for en stund siden, men jeg har jo nesten ikke vært der siden våren 2020.  Normalt bruk er jo mye større, selv om jeg kjiper og kniper på forbruket både her og der. Der har jeg en peis jeg kan fyre litt i også.

7249CCA2-B9DF-445A-9444-08E6A7764177.jpeg

Skrevet

Og under halvparten i dag.

Skrevet
PetterKanin skrev (1 time siden):

Og under halvparten i dag.

100,26 øre hos meg, Gudbrandsdal energi. Hvilken leverandør har du?

Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

De største eierne i kraftselskap er kommunene. De tar ut maks utbytte for å bruke i kommuneøkonomien. Og ikke bare i blåblå kommuner, men like mye i rødgrønne.

De magasinene jeg har sett i sommer har vært veldig nedtappet. Da blir prisene høye. Så kan dere håpe på en våt høst for å fylle dem opp igjen.

Anonymkode: ca026...6a5

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (19 timer siden):

Du tenker på kommunene som er de som eier kraftverkene?

• Liker 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...