AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Del Skrevet 24. august 2021 Hei, pleier å trene ryggøvelser i apparater. Liker bl.a. sittende roing i kabel og nedtrekk. Jeg pleier å ta ca 40kg på begge. Gjør det i rolig tempo og med fokus på god kontakt.. Kjører ca 8-12 reps (til jeg ikke klarer mer), 4-5 sett, Men mulig det er litt for lett? Burde jeg ha færre repetisjoner? Jeg ser mange kvinner løfte mer på disse, men hva er vanlig belastning? (Vil ha noe å strebe etter, og vil ikke være noen svaking, haha). Anonymkode: c0311...fe5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HappyOne Skrevet 24. august 2021 #2 Del Skrevet 24. august 2021 40 kg er bra, hva med 3*10? Åsså øke litt på kiloene etterhvert...trenger ikke ukentlig økning på denne øvelsen. Jeg øker iallefall i hovedsak 2.5 kg på de største øvelsene ukentlig i knebøy, markløft. Men kjører færre reps og sett der. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sandum.PT Skrevet 24. august 2021 #3 Del Skrevet 24. august 2021 Dette høres veldig fint ut 😊 Et tips kan være å øke vekten når du klarer 12 reps på minst to av settene. Da vil du falle i repetisjonsområde, men så bygger du deg opp igjen til å klare 12 reps på minst to av settene igjen, før du øker vekta på nytt. Det er en fin progresjonsmodell å følge 😀 Det trenger ikke å være 12 reps heller. Jeg liker å gjøre det på 8 reps. Og da ligger jeg alltid i områder 5 - 8 reps på øvelsene, som passer meg fint. Spørs hva du liker! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå