AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Ser på zoom at det står record nederst, er det lovlig/innafor? Hva er det best å ta lydopptak med? Mobil? Eller noe annet? Anonymkode: 7ab29...641
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Lurer litt på det samme 😅 Anonymkode: ec90c...9dc
mjauritz Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 Hvis man trykker på record må den som er ansvarlig for møte godkjenne det. De fleste gjør ikke det, etter min erfaring. Men det er jo ingen som sjekker om du tar opp med mobilen eller laster ned et program på pcen for å ta opp. Jeg har ikke gjort det selv, men kan ikke tenke meg at det er umulig. Vet ikke om det er ulovlig, men hvis det kun er til eget bruk ser jeg egentlig ikke helt problemet.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Jeg synes det er dårlig gjort. Hva med personvern til andre studenter? Anonymkode: 28fb5...af9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 For å gjøre opptaket tilgjengelig for andre, må man ha samtykke fra alle som er med. (Og det bør hentes inn på forhånd.) En bedre måte enn å ta opptak "i hemmelighet", er å spørre foreleser om denne kan gjøre opptak og gjøre dette tilgjengelig for alle. (Men det forutsetter da at alle som er med gir samtykke.) Svaret er vel antagelig at du KAN ta opp, men at du da er ansvarlig for at ingen andre enn du selv kan se opptaket. (Du er ansvarlig for personvernet til alle de du har gjort opptak av uten samtykke.) Anonymkode: 8f00d...bfb
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Dette er i prinsippet ikke lov. Anonymkode: 047e2...037 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg synes det er dårlig gjort. Hva med personvern til andre studenter? Anonymkode: 28fb5...af9 Hva har andre studenter med det å gjøre? Det er jo kun foreleseren jeg ønsker å ta opp stemmen til. Er jo noe jeg vil gjøre for meg selv slik at jeg kan høre forelesningen flere ganger. Anonymkode: ec90c...9dc
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Skrevet 24. august 2021 Spør foreleser jeg vet at det ble spurt om det samme da jeg studerte. Men dette var før korona, så vi var ikke på zoom. Noen ønsket å sitte hjemme, og spurte om det var mulig å få opptak av forelesningene. Det var det ikke. Vet ikke helt hvorfor. Men foreleserne la ut powerpointene sine på nett, da. En foreleser var grei og la til kommentarer og innspillinger i blant. Anonymkode: 30406...cc7
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå