AnonymBruker Skrevet 29. august 2021 #21 Skrevet 29. august 2021 Syrinblomst skrev (8 timer siden): Det er i hvertfall bare tull. En får ikke automatisk lav status av og se ut som en «utlending» og det finnes mange med forskjellig farge i huden her i Norge også som er rike og har en god utdanning. Både nordmenn og utlendinger kan være ressurssterke og ressurssvake. Innlegget ditt er meget generaliserende og oser fordommer. Kryp ut fra den lille hula di Jo det er riktig. Jeg er selv utlending (er ikke TS). De fleste nordmenn ser på utlendinger som folk med lav status. Særlig hvis du er mørk i huden. Anonymkode: b43f1...7e0
Syrinblomst Skrevet 29. august 2021 #22 Skrevet 29. august 2021 (endret) 1 hour ago, AnonymBruker said: Jo det er riktig. Jeg er selv utlending (er ikke TS). De fleste nordmenn ser på utlendinger som folk med lav status. Særlig hvis du er mørk i huden. Anonymkode: b43f1...7e0 Jeg er også utlending og gift med en mann som er mørk I huden, og vi kjenner oss ikke igjen. Her blir vi sett på som likestilte på lik linje som etniske norske. ingen (her hvor vi bor) dømmer oss paga hudfarge eller etnisitet. Vi blir respektert og vi har ikke opplevd at noen ser ned på oss. Tilogmed når vi er ute og Reiser, ingen see ned på oss på en negativ måte. Vi får bare positive kommentarer. Mulig du har opplevd det, men selvom du har det så betyr ikke det at det stemmer at folk ser på mørkhude eller utlendinger som lav status. Det som gjør noen til lav status er oppførsel og hvordan en kler seg og oppfører seg I det offentlige. Er en oppegående og oppfører seg blir en som regel sett på som et helt vanlig menneske. Og det er også det vi er. Helt vanlige oppegående mennesker som vil det samme for barna våres. (At de skal vokse opp og få en god utdannelse og ha et bra og godt liv). Påstanden din stemmer sikkert for deg men ikke for meg eller min familie og vi er også fra minoritetsfamilie. Endret 29. august 2021 av Syrinblomst
Syrinblomst Skrevet 29. august 2021 #23 Skrevet 29. august 2021 On 8/24/2021 at 11:38 AM, AnonymBruker said: Det finnes rike og suksessfulle i alle farger her også, On 8/24/2021 at 12:38 PM, AnonymBruker said: Veldig mange? Jeg vil påstå at de aller fleste utlendinger er integrerte her i Norge. Enig er selv I familie med noen som jobber som lege,advokat og politi. og kjenner selv mange fra minoritetsfamilier som jobber I veldig gode yrker.
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #24 Skrevet 30. august 2021 Det er sant. Utlendinger blir generelt sett ned på. Folk har forestillinger/stereotypier om hvordan mennesker fra ulike land er og tenderer å forhåndsdømme basert på etnisitet, hudfarge etc. F.eks alle somaliere er late navere. Alle pakistanere kjører taxi og selge babb. Alle thaidamer er desperate importkoner. Osv osv. Anonymkode: e5498...7a0
AnonymBruker Skrevet 30. august 2021 #25 Skrevet 30. august 2021 On 8/24/2021 at 7:27 PM, AnonymBruker said: Skjønner heller ikke hvorfor så mange utlendinger kommer til Norge. Nordmenn flest misliker utlendinger som ikke er hvite. Anonymkode: b43f1...7e0 Hvorfor står ikke det i informasjonsskrivet som alle utlendinger får før ankomst til Norge? Anonymkode: d01ce...7ff
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå