Gå til innhold

Turdag

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hjelp. Har et barn som går i 3. klasse, og nå i oppstarten på skolen er det turdager hver dag. Barnet mitt hater å gå på tur, og omtrent nekter å gå på skolen. I morgen skal de på fjelltur og barnet mitt har allerede sagt at han nekter mer tur nå. Hvordan håndtere dette?

Anonymkode: 6f8a8...0e0

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hmm.. Husker jeg også hatet å gå på tur da jeg gikk på skolen. Det var så kjedelig og det regnet alltid i Stavanger. Off. Pakk med en ekstra god matpakke hvertfall. Og kanskje dere kan finne på noe som gjør turen litt mindre kjedelig. Å lære ham noen ulike tresorter/fugler så kan han telle hvor mange han ser på turen? …litt kjedelig det også kanskje. Men hva om han skal ut og se etter rev/Bjørn/slanger? Kan det bli litt mer spennende da? Og at han kanskje får bestemme dessert eller film hvis han ser noe spess?

• Liker 1
Skrevet

Turdagene er i skolens regi..

Anonymkode: 6f8a8...0e0

• Liker 2
Skrevet

Hvis det er så hyppig som du beskriver ville jeg tatt det opp med fau. Alt med måte, og turdag passer ikke for alle🤷🏻‍♀️

Anonymkode: 3461e...f9c

• Liker 3
Skrevet

Åh, disse helsikes turdagene - de var et mareritt gjennom hele grunnskolen her i huset. 

Jeg forstår at det er sunt og sikkert veldig bra for mennesker å gå på tur, men man må da innse at dette går inn under interesser, og at ikke alle er like interessert i dette.

• Liker 2
Skrevet

Jeg ville sendt med ekstra god turmat/-drikke for å sukre pillen og vist forståelse for at han synes det er kjedelig, men samtidig gjort det klart at dette er sånn det er og at man ikke bare kan velge bort det som er kjedelig på skolen. De vil nok veldig snart gå over til vanlig skole igjen uansett. :) 

• Liker 4
Skrevet

Turdager er ikke veldig ofte sammenliknet med mye annet i skolen, gym, fotball eller matte feks. Man kan ikke droppe alt, bare fordi man ikke liker det.

Anonymkode: 16b3b...298

• Liker 6
Skrevet

Tenker at en tredje klassing må lære seg at det finnes ting her i livet man ikke liker og ikke vil delta på. Men som man faktisk må gjøre.

Greit han har ingen interesse for det, men han må. Ellers vil han få et tungt voksen liv der han kun gjør ting han vil.

Anonymkode: 3ecf1...e7c

• Liker 8
Skrevet

Hvorfor hater barnet å gå tur? Er dere sofaslitere? 

Anonymkode: f2c4e...63d

Skrevet

Jeg har opplevd at barnet absolutt ikke ville på skolen, til at det snudde og barnet gledet seg til skolen den dagen - kun ved å lage (og vise barnet) en ekstra god matpakke. 👍🏻🥰

Anonymkode: 44b21...3ba

• Liker 3
Skrevet

Dette er foreldrene sitt ansvar. Lær nå for pokker ungen din å gå på tur. Legg for #$%% ikke alt på skolen. 

Uteskole/turdag er en del av opplæringen til barna. 

Anonymkode: 2c727...8cd

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...