Gå til innhold

Andre gravide her som er vant til å trene en del? Trenger tips :)

Anbefalte innlegg

Gjest PunkCouture
Skrevet

Hei. Jeg er vant til å trene relativt mye, og ønsker tips fra andre gravide som også elsker å trene.
Før graviditeten og frem til midten av uke 11 (hvilket er nå) her jeg trent ca. slik:

Fem økter ukentlig. Styrke (bruker vekter og strikker): en beinøkt, en mageøkt og en armøkt (rygg er inkludert i alle disse). Jeg bruker appen Aflete, og trener etter programmer laget av Natasha Oceane, og er kjempefornøyd med disse. Trener i tillegg kondisjon: en langkjøring (1.5 mil) og en intervalløkt (varierer). 

Jeg har merket noen endringer de siste ukene, men det har gått helt fint å fortsette treningen med små modifikasjoner. Nå skal jeg sette opp et nytt treningsprogram, da jeg på forrige langkjøring fikk litt kramper i livmorområdet, og smerter fra leddene i sacrum både under og etterpå. Jeg tror derfor at 1.5 mil begynner å bli for langt og hardt å løpe. I tillegg trenger jeg en ny mageøkt, da øvelsene jeg er vant med ikke vil være hensiktsmessig fra andre trimester og magen begynner å vokse (bruker 5 og 6.5 kg vekt på div. mageøvelser).

På nett finner jeg en del info om magetrening for gravide, og en del do´s and dont´s, men mange av øvelsene som foreslås er rett og slett for lette i forhold til hva jeg er vant med, foreløpig, i alle fall. Lurer på om noen har tips til øvelser, videoer på YouTube e.l med gode mageøvelser for gravide som er vant til flere år med ganske hard trening. 

Merker at helsepersonell jeg har snakket med ikke kan så mye om trening, annet enn at man kan fortsette med det en er vant til så lenge det er komfortabelt, så tar gjerne i mot relevante tips fra treningsglade mennesker generelt ☺️ 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
PunkCouture skrev (3 minutter siden):

Hei. Jeg er vant til å trene relativt mye, og ønsker tips fra andre gravide som også elsker å trene.
Før graviditeten og frem til midten av uke 11 (hvilket er nå) her jeg trent ca. slik:

Fem økter ukentlig. Styrke (bruker vekter og strikker): en beinøkt, en mageøkt og en armøkt (rygg er inkludert i alle disse). Jeg bruker appen Aflete, og trener etter programmer laget av Natasha Oceane, og er kjempefornøyd med disse. Trener i tillegg kondisjon: en langkjøring (1.5 mil) og en intervalløkt (varierer). 

Jeg har merket noen endringer de siste ukene, men det har gått helt fint å fortsette treningen med små modifikasjoner. Nå skal jeg sette opp et nytt treningsprogram, da jeg på forrige langkjøring fikk litt kramper i livmorområdet, og smerter fra leddene i sacrum både under og etterpå. Jeg tror derfor at 1.5 mil begynner å bli for langt og hardt å løpe. I tillegg trenger jeg en ny mageøkt, da øvelsene jeg er vant med ikke vil være hensiktsmessig fra andre trimester og magen begynner å vokse (bruker 5 og 6.5 kg vekt på div. mageøvelser).

På nett finner jeg en del info om magetrening for gravide, og en del do´s and dont´s, men mange av øvelsene som foreslås er rett og slett for lette i forhold til hva jeg er vant med, foreløpig, i alle fall. Lurer på om noen har tips til øvelser, videoer på YouTube e.l med gode mageøvelser for gravide som er vant til flere år med ganske hard trening. 

Merker at helsepersonell jeg har snakket med ikke kan så mye om trening, annet enn at man kan fortsette med det en er vant til så lenge det er komfortabelt, så tar gjerne i mot relevante tips fra treningsglade mennesker generelt ☺️ 

Jeg kan ikke noe om dette, men kanskje funkygine kan være noe å følge med på nå, og kanskje spørre om tips fra? Hun er gravid akkurat nå.

Anonymkode: 956ac...05b

• Liker 1
Skrevet

Sjekk ut ingeridubai og charlottemsk på instagram.  

Begge har trent tung styrke gjennom sine svangerskap.

Anonymkode: 89882...6b6

Skrevet

Melinga magulas på insta!

Anonymkode: 89ec9...133

Skrevet

Trente 5 ganger i uken i min forrige graviditet og er nå gravid igjen. Ligger på mer 3-4 økter nå, blanding styrke og løping. 

har aldri gjort noen særlig av veldig spesifikke mageøvelser. Mest planke/sideplanke/planke i slynge. Men da jeg kom mot slutten 2 trimester så kutte jeg det fordi jeg kjente at jeg ikke var sterk nok i kjernen lenger. Trente da mer stabilitet som wood chopper i kabel. 

hva slags mageøvelser har du gjort før? Tenker at det ikke er så viktig å ha med i styrkeprogrammet ditt nå fremover og heller fokusere på andre øvelser. Hvis knebøy og markløft fortsatt går fint, så er det veldig gode øvelser for hele kroppen (også kjerne, mage og rygg)

Anonymkode: 351a7...6e9

Skrevet

Noen fine instakontoer mtp. trening generelt og kjerne/magetrening i graviditet:

Ourfitfamilylife 

Hedbang

Kvinnehelseifokus

Anonymkode: c411e...782

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...