AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Jeg tror jeg har fått bekkenløsningssmerter. Jordmor tror også det utifra type smerte jeg har. Men det rare synes jeg er at det kommer og går litt. Jeg kan gå bortover med enorme smerter, og plutselig går det fint uten at jeg har gjort annet enn å sakke farta litt. Føler at om det var bekkenløsning så burde det gjort vondt helt til jeg satte meg ned og slappet av? Hvordan opplevde du bekkenløsning? Hvilken uke begynte det? Anonymkode: fdc01...d6c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Husker ikke helt hvilken uke det var. Men var i midten av 1 trimester, og ble gradvis verre. Det gjorde vondt å sitte for lenge i samme stilling. Gikk jeg for lenge/raskt en dag, tok det 2-3 dager før det ble bedre igjen. Gjorde også vondt å sove på siden. Men ja, å gå for raskt gjorde vondere enn å gå sent. Var bedre å gå lengre enn for raskt. Anonymkode: 9bd2a...77e
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 Jeg hadde ingenting med første men mye med andre. Begynte tidlig, først kjente jeg det bare nær korsryggen i første trimester, rundt uke 16 ble det vondt i bekkenet. I starten gjorde det bare vondt da jeg overbelastet meg - gikk litt for fort, for langt, satt for lenge, osv. Jeg fikk tidlig sånn "gravidgange", det gjorde vondt å skynde seg. Så etter noen uker gjorde alt vondt og jeg ble 100% sykemeldt og alt var dritt resten av svangerskapet. Kiro og fysio osv hjalp ikke - men ble helt fin etter fødselen Mitt tips, lytt til kroppen, ikke push deg. Anonymkode: a57ce...954
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Hadde det av og på fra 1 trimester og ut svangerskapet. Noen gode dager og andre dårlige. Det varierer gjerne i intensitet, kan være stillingsbetinget og påvirkes av aktivitet. Finnes ikke noe fasitsvar på hvordan det arter seg hos hver enkelt. Anonymkode: a62fe...25f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 Hadde bekkenløsning i 3 svangerskap, litt ulikt når det debuterte og hvor vondt det var. Men jeg hadde vondt i selve bekkenet og smerteutstråling i bekken og bein. Fikk «gravidgange» og ble rådet til å gå så normalt som mulig, men sakte. I ene svangerskapet ble bekkenet skjøvet ut av stilling, det hjalp fysioterapeut meg med. Noen dager var verre enn andre, men verst var å gå samt og skulle sove. Kjøpte meg en bbhugme-pute og det reddet mange netter 😅 Anonymkode: 33803...34c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Kommer helt an på hvor du har smertene hen. Jeg har feks symfysesmerter, det er ekstremt vondt når jeg har sittet en stund, men går seg til mens jeg går. Anonymkode: 6aacb...5aa
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå