AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Hei, Morgenene her hjemme handler stort sett om å få i ungene frokost, mens jeg gjør meg selv klar for å få barna i barnehagen i en sånn tid at jeg kommer meg på jobb i tide. Jeg har ingen matlyst om morgenen så det blir lett nedprioritert i alt det andre som må gjøres. Når jeg først sitter på jobb blir jeg utrolig sulten og det blir lenge å vente helt til lunsj på å spise. Jeg har lite tid til spising på jobb før lunsj. Jeg har ca en halvtime i bil før jobb og jeg tenker at det er en gylden mulighet til å få i seg noe. Ønsker derfor inspirasjon til hva som er raskt og enkelt å raske med seg hjemmefra og som kan spises mens jeg kjører. Noen som har noen ideer? Anonymkode: d6829...c79
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 En av fordelene med å ikke spise frokost, jeg lager meg bare en kopp kaffe som jeg tar med i bilen. Men om du skal spise noe i bilen er det jo bare å smekke sammen to brødskiver med pålegg mellom. Anonymkode: 92e76...65d
Camillapb Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 (endret) Har alltid wraps og ett eller annet type påleggssalat til dager som det. Kan lages i bilen! Evt lage ferdig en sandwich dagen før, middagsrester, kjøleskapsgrøt, lage skiver mens du lager niste til de små, baguett hvor du bare dypper den i en påleggsalat eller slenger en skive ost eller skinke på Endret 24. august 2021 av Camillapb
Gjest rampenissen72 Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Smør wraps kvelden før, surr den i plastfolie og ta med i bilen når du går hjemmenifra. Feks snøfrisk, salat, ruccola, røkalaks. (Eller whatever du liker liksom )
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 smoothie og nøtter, eller lage baguette med masse pålegg dagen før. Anonymkode: b195e...7df
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Smør brødskiver kvelden før og så kan du spise det på veien. Anonymkode: 21688...448
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 Dobbel brødskive med rekeost. Termokopp med kaffe eller te. Anonymkode: 813a0...f2f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #8 Skrevet 24. august 2021 Mange gode tips. Tusen takk! TS Anonymkode: d6829...c79
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #9 Skrevet 24. august 2021 Eple, banan osv. Anonymkode: 8fc82...016
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #10 Skrevet 24. august 2021 Spiser av og til ei brødskive i bilen, men ellers anbefaler jeg å ha f.eks. Skyr og frukt på jobben, og kanskje en pakke knekkebrød? Anonymkode: 9168c...b4f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #11 Skrevet 24. august 2021 Banan, klemmepose med yoghurt eller skyr (ikke de beregnet til barn), smoothie som du lager dagen før (f.eks med banan og/eller havregryn, da metter det mer), to skiver med pålegg mellom, muslibar, pizzahorn (ta opp fra frys kvelden før). Er greit å ha en pakke mellombar eller usaltet nøtteblanding i bilen. Da har du alltids noe dersom du skulle glemme på vei ut døren eller ha dårlig tid. Anonymkode: e2dc9...e5b
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #12 Skrevet 25. august 2021 Smoothie: spinat, blåbær, en halv banan, chiafrø, ett egg, havremelk. Er min faste "frokost på farten". Mitt tips er å lage klar ziplockposer med spinat+blåbær+banan. Og så kjøre smoothie direkte i smoothieglasset med stavmikser, og skylle stavmikser umiddelbart. Da tar det kortere tid enn å smøre seg en skive. Eggmuffins. Bare å helle eggmiks med litt havregryn, og det du ønsker av grønnsaker, i muffinsformer. Disse fryser helt fint, og kan tine på benken over natten. Tar også ofte med meg kjøleskapsgrøt. Har små norgesglass, heller på frø/korn og vann dagen før. Topper med litt bær på morgenen. Men det funker jo ikke i bil. Anonymkode: 12e3c...54c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå