Gå til innhold

Sjekke hvor mye man kan få alene i boliglån (brudd på trappene)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Lang historie, men vi har nettopp fått innvilget felles lån til større bolig, men da det mest sannsynlig blir brudd istedet lurer jeg på hvordan det vil bli om jeg søker boliglån alene? Jeg vil gjerne vite hvor mye jeg kan få alene i lån dersom jeg velger å gå, men er litt redd for at det skal kunne påvirke forholdet til banken/bankene dersom vi likevel velger å holde sammen om banken(e) vet at jeg har sjekket ut lån alene?

Anonymkode: 94a78...91c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Da må du nesten ringe banken og spørre......................

Anonymkode: 651b9...0ef

Skrevet

Kalkulator for boliglån finnes hos de fleste banker, og det er anonymt.

Skrevet

Boliglånskalkulatorer er tingen for en kjapp sjekk. Nordea sin er grei, og der får du også lagt inn barn og bil. Bankene opererer med samme regler, så spiller ikke noen rolle hvor du sjekker. Det er også anonymt :) 

Anonymkode: 6c1ce...fac

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2021 den 9.14):

Hei!

Lang historie, men vi har nettopp fått innvilget felles lån til større bolig, men da det mest sannsynlig blir brudd istedet lurer jeg på hvordan det vil bli om jeg søker boliglån alene? Jeg vil gjerne vite hvor mye jeg kan få alene i lån dersom jeg velger å gå, men er litt redd for at det skal kunne påvirke forholdet til banken/bankene dersom vi likevel velger å holde sammen om banken(e) vet at jeg har sjekket ut lån alene?

Anonymkode: 94a78...91c

Jeg ville først ordnet opp i det som kan være årsaken til brudd før dere tar opp felles boliglån. Å kjøpe noe sammen for deretter å gå fra hverandre kan koste deg såpass at du får mindre lån om du skal søke alene (meglerutgifter, flytteutgifter og skatt). 

Gå til en annen bank enn den dere har tenkt å bruke om du vil ha mer nøyaktige svar enn boliglånskalkulatoren. 

Anonymkode: e4f43...6c6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...