AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Jeg ønsker å flytte hjem til kommunen jeg kommer fra. Mannen min, jeg og barna (barnehagealder) bor i byen. Jeg vet mannen min ønsker å bo i byen, som jeg har sagt ja til for lenge siden. Hva gjør vi? Anonymkode: ee083...06f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Er det noe du kan gjøre for å "sweeten the deal"? Hvordan er det med arbeidsplasser der, til din mann, f.eks. og deg selv? Kanskje dra dit på helgeturer innimellom, uten å si at du vil flytte dit, bare for at mannen din også skal bli glad i stedet, og føle tilhørighet der? Er det såpass mye å spare på å bo der at dere får masse penger til overs, eller kan jobbe redusert? Dette kan være med å sukre pillen. Hvis mannen din ikke vil flytte, og barna trives og har venner der de bor, er det nok vanskelig å få det til. Ellers kan dere kjøpe en hytte på det stedet, slik at du får vært der ofte? Anonymkode: 8c6f7...d75 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 Å forvente at en partner har lyst til å flytte på landet hvis han ikke selv har familie der syntes jeg kanskje er litt mye å forvente. Anonymkode: c12f6...e27 9
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Dere kan jo prøve særbo? Anonymkode: db23f...9a1 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 18 minutter siden, AnonymBruker said: Er det noe du kan gjøre for å "sweeten the deal"? Hvordan er det med arbeidsplasser der, til din mann, f.eks. og deg selv? Kanskje dra dit på helgeturer innimellom, uten å si at du vil flytte dit, bare for at mannen din også skal bli glad i stedet, og føle tilhørighet der? Er det såpass mye å spare på å bo der at dere får masse penger til overs, eller kan jobbe redusert? Dette kan være med å sukre pillen. Hvis mannen din ikke vil flytte, og barna trives og har venner der de bor, er det nok vanskelig å få det til. Ellers kan dere kjøpe en hytte på det stedet, slik at du får vært der ofte? Anonymkode: 8c6f7...d75 Tror dealen ikke kan bli mye søtere. Er mye billigere, såpass at han sikkert kunne sluttet å jobbe helt om det han ønsket (vi bor i Oslo). Han har vært her en del og sier det er behagelig, men det sosiale som gjør at han vil bo i byen. Han trives også godt i jobben han er i, selv om jeg tror han kunne fått jobb på landet også. Vi har hytte der fra før. 12 minutter siden, AnonymBruker said: Dere kan jo prøve særbo? Anonymkode: db23f...9a1 Hmm... Vil ikke være helt særbo, siden vi har barn. Men kanskje jeg, eventuelt jeg med barna, kan være der mye mer. Kanskje 50/50 fram til de begynner på skolen. Hm... Ikke så dårlig idé kanskje. Anonymkode: ee083...06f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Finnes det en små»by» midt imellom? Anonymkode: c7c79...4e7
AprilLudgate Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 Hvor er dette «på landet»? Skjønner GODT han ikke ønsker å bo landlig og usentralt til - når dere i tillegg har hytte der. 2
MiominMio Skrevet 24. august 2021 #8 Skrevet 24. august 2021 Er nok en overgang for ham å flytte fra storby til landet. Har dere hatt en skikkelig dialog på dette og f.eks laget en liste over positive og negative sider ved både by og landlivet? Har han en jobb han trives i så man man ikke forvente at han skal slutte i den bare for å flytte til landet når dere allerede en gang har tatt den gjennomgangen?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #10 Skrevet 24. august 2021 Hvor er han selv fra? Anonymkode: cd8ba...0c5
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #11 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jeg ønsker å flytte hjem til kommunen jeg kommer fra. Mannen min, jeg og barna (barnehagealder) bor i byen. Jeg vet mannen min ønsker å bo i byen, som jeg har sagt ja til for lenge siden. Hva gjør vi? Anonymkode: ee083...06f Dessverre er det slik at mange mener at man har bundet seg til det stedet barnet er født/vokser opp i. Du måtte med andre ord tenkt på dette før du fødte ungen. Jeg er ikke enig i at det bør være slik, men det er slik veldig mange tenker. Og når ungen(e) kommer i skolealder så er det enda vanskeligere å flytte, fordi man ikke vet hvordan det vil påvirke ungene. Jeg er i samme situasjon som deg, og har gitt opp å flytte på landet til ungene er voksne (de er 13 og 7). Men når de er gamle nok for å greie seg selv, så flytter jeg uansett om samboeren blir med eller ikke. Det er jo fantastisk å følge sine barn uansett hvor man er, men når de er blitt litt større, og man får litt tid til å tenke på seg selv, så er jeg så sykt mye på feil plass. Har angret at jeg ikke ''forhandlet'' mer om dette før den første begynte i barnehagen, etter det var det på en måte for seint. Anonymkode: a9cd7...c53 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #12 Skrevet 24. august 2021 Jeg forstår godt at han ikke vil flytte, dersom dere har jobb og venner der dere bor nå. Det er heller ikke bare-bare å flytte barna vekk fra nærmiljøet og vennene sine. Anonymkode: 678b4...a6e 2
Majer Skrevet 24. august 2021 #13 Skrevet 24. august 2021 Hva med å spare til et feriested der som dere også kan bruke i helgene?
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #14 Skrevet 24. august 2021 Den er litt vanskelig da. Det er liksom ingen god løysning her. Prøva finna ein mellomting kanskje? Anonymkode: 8ef01...2a6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #15 Skrevet 24. august 2021 Er det mulig å ta ett års permisjon fra jobben, leie ut huset i Oslo og bo der du kommer fra ett år og prøve? Om mannen mistrives kan dere flytte tilbake til Oslo? Hvor langt er det til Oslo? Det høres ut som dere har god råd- hva med å ha en hytteleilighet i Oslo slik at dere kan dra til Oslo ganske ofte? Anonymkode: ccd70...f79 3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #16 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Jeg forstår godt at han ikke vil flytte, dersom dere har jobb og venner der dere bor nå. Det er heller ikke bare-bare å flytte barna vekk fra nærmiljøet og vennene sine. Anonymkode: 678b4...a6e Enig i den. Vi hadde drømmer om å flytte langt bort fra byen (timer herfra), så ble vi uplanlagt gravide og måtte legge planene på hylla ei stund. Nå når barnet går i barnehage her og vi ser at hun trives så utrolig godt og har så gode venner her - så kjenner jeg det river i sjela altså bare jeg tenker tanken om å flytte altså. Vi har bestemt oss for å bli. En annen ting er at TS nevner at mannen trives så godt i jobben sin. Selvsagt kan han få tak i ny jobb på landet, men det er ikke garantert at han trives i den nye jobben. Ikke for å være negativ innstilt her, men det er som du sier ikke bare-bare, verken med barnas nettverk eller de voksnes. Viktig å trives i hverdagen også. Ser dere har hytte der TS, kan dere ikke bruke den ofte? Både i helger og ferier? Anonymkode: 85e0b...9e3 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå