AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Dere andre som spiser lavkarbo. Hvor fort kan man vente vektnedgang etter start? Det ser ut til at kroppen min kvitter seg med en del vann. Anonymkode: 7ac84...e2f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Det kommer vel an på hvilket kaloriunderskudd du ligger på, hvor mye/få karbohydrater du spiser, hvor aktiv du er osv. Anonymkode: 0d23d...b5b 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 I begynnelsen er det vanlig å gå ned ganske mye, men mye er væske ja. Kommer ann på hvor mye du har å gå ned i vekt. Vanlig at det går litt som en trapp, plutselig står det stille noen dager, også plutselig har du gått ned 2 kg. Anbefaler å faste litt også, når du har vendt kroppen av karbo, så kan du drøye frokost til 12 f.eks. Anonymkode: 9f966...e20 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Kroppen kvitter seg med endel vann i første omgang. Jeg begynte i midten av juni og har mistet 12 kg til nå. Det skal sies at kroppen min fungerer mye bedre uten hvete og stivelse, det er ikke kun pga vektreduksjon. Anonymkode: 0cc46...628 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 Tusen takk for svar! Jeg spiser ikke før 11-12. Har aldri likt å spise tidlig på dag. 12 kg sine juni er bra jobba! 👏🏻 Anonymkode: 7ac84...e2f 1
Sunstone Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Jeg gikk ned raskt i starten. 5 kg første to ukene. Var nok vann. På ett år har jeg gått ned fra 76 til 54 kg. Noen mndr mer enn andre! 3
AnonymBruker Skrevet 25. august 2021 #7 Skrevet 25. august 2021 Sunstone skrev (23 timer siden): Jeg gikk ned raskt i starten. 5 kg første to ukene. Var nok vann. På ett år har jeg gått ned fra 76 til 54 kg. Noen mndr mer enn andre! Så flink du er! Bra jobba Anonymkode: 7ac84...e2f
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #8 Skrevet 26. august 2021 2 kilo ned på to dager med ekstrem lavkarbo.. det er kun vann, men men:) Anonymkode: 9052c...3c1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #9 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): 2 kilo ned på to dager med ekstrem lavkarbo.. det er kun vann, men men:) Anonymkode: 9052c...3c1 Motiverende uansett 😀 Anonymkode: 7ac84...e2f 1
AnonymBruker Skrevet 26. august 2021 #10 Skrevet 26. august 2021 Håper det er greit at jeg spør: Hvis man skal ned i vekt på lavkarbokosthold, så må man fortsatt ha kaloriunderskudd, ikke sant? Anonymkode: a6647...b21
Jadaomatte Skrevet 26. august 2021 #11 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Håper det er greit at jeg spør: Hvis man skal ned i vekt på lavkarbokosthold, så må man fortsatt ha kaloriunderskudd, ikke sant? Anonymkode: a6647...b21 Ja
Brunello Skrevet 26. august 2021 #12 Skrevet 26. august 2021 (endret) AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Håper det er greit at jeg spør: Hvis man skal ned i vekt på lavkarbokosthold, så må man fortsatt ha kaloriunderskudd, ikke sant? Anonymkode: a6647...b21 Selvfølgelig. Det gjelder alt. Felles for alle dietter og slankekurer er at man må spise mindre kalorier enn en forbruker. Felles for veldig mange som slanker seg er at de samtidig som de starter på en konkret diett også skjerper livsstil med mer bevegelse og mindre godteri, snacks og annen ekstremt kaloririk unødvendig mat. Det er da totalpakka som gir gode resultater og nødvendig vis ikke den konkrete dietten. Endret 26. august 2021 av Brunello 2
Jadaomatte Skrevet 26. august 2021 #13 Skrevet 26. august 2021 Man skal ikke gå ned mer enn anbefalt selv om man går på lavkarbo, for de som bare skal ned noen kg, så er det ca 0,5 kg pr uke. Mer for større mennesker. Går man ned for fort, går man fort opp igjen. Gå ned sent, og du vil gå sent opp igjen. De første ukene er det kun vann man mister, så etter det, vil det mest sannsynlig stoppe opp litt, pga at da begynner kroppen å kvitte seg med fett. Vær tolmodig. Og husk, det er utrolig mye kcal i fett, overraskende mye. Vil anbefale å spise 1 maks 2 måltider til dagen, men da med (tilsammen) ca 1100-1300 kcal. Da blir man mett og god og ikke slapp dagen etterpå. 75% av tallerkenen skal være grønnsaker. Spis fet fisk 3-4 dager i uka, avokado, nøtter ol. Da går det greit å komme opp i såpass mange kcal på 1 måltid. Bare til info; det finnes like mange meninger om kosthold som politikk, barneoppdragelse ol. Bare finn den måten som fungerer på deg. Dette jeg har skrivet over her, fungerer på meg. (10 kg på ett halv år omtrent)
Sunstone Skrevet 26. august 2021 #14 Skrevet 26. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Håper det er greit at jeg spør: Hvis man skal ned i vekt på lavkarbokosthold, så må man fortsatt ha kaloriunderskudd, ikke sant? Anonymkode: a6647...b21 Jeg har aldri telt kalorier. Og har hendt at jeg helt sikkert har ligget godt over 2000 kcal per dag. Mitt behov er rundt 1500-1700. Jeg har ikke gått opp. Men hvis man spiser lavkarbo, og mye fett er det i seg selv veldig mettende, som gjør at man orker mindre og holder seg lengre mett. 4
Roci Skrevet 27. august 2021 #15 Skrevet 27. august 2021 Jadaomatte skrev (19 timer siden): Vil anbefale å spise 1 maks 2 måltider til dagen, men da med (tilsammen) ca 1100-1300 kcal. Da blir man mett og god og ikke slapp dagen etterpå. 75% av tallerkenen skal være grønnsaker. Spis fet fisk 3-4 dager i uka, avokado, nøtter ol. Da går det greit å komme opp i såpass mange kcal på 1 måltid. Bare til info; det finnes like mange meninger om kosthold som politikk, barneoppdragelse ol. Bare finn den måten som fungerer på deg. Dette jeg har skrivet over her, fungerer på meg. (10 kg på ett halv år omtrent) Enig, lavkarbo i kombinasjon med periodisk faste er svært effektivt for vektnedgang Jeg har gått ned 7-8 kg siden juni på et slikt kosthold, og planlegger å fortsette med lk/pf og carbcycling for å holde vekta. Spiser mat jeg liker, slipper cravings, har stabilt blodsukker, blir aldri "hangry" (som jeg kunne bli før) og savner egentlig ingen ting. Og om jeg skulle få lyst på brød eller pasta, kan jeg spise det en gang innimellom 3
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #16 Skrevet 28. august 2021 Roci skrev (23 timer siden): Enig, lavkarbo i kombinasjon med periodisk faste er svært effektivt for vektnedgang Jeg har gått ned 7-8 kg siden juni på et slikt kosthold, og planlegger å fortsette med lk/pf og carbcycling for å holde vekta. Spiser mat jeg liker, slipper cravings, har stabilt blodsukker, blir aldri "hangry" (som jeg kunne bli før) og savner egentlig ingen ting. Og om jeg skulle få lyst på brød eller pasta, kan jeg spise det en gang innimellom hvordan faster du? altså, hvor lenge, hvor ofte? Anonymkode: 2eef6...e27
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #17 Skrevet 28. august 2021 Man trenger ikke telle kcal på lavkarbo, dette vil kroppen regulere selv. Som dame kan jeg merke at det svinger litt iløpet av mnd. hvor mye mat jeg trenger, grunnet hormoner, men lytt til kroppen, spis riktig mat, og alt dette ordner seg selv👍 det man skal vite er at lavkarbo er en livsstil, ikke en kur som man kan slutte på, for da går man opp i vekt igjen. Anbefaler at når man når idealvekt, så beholder man de gode vanene, men kan introdusere f.eks litt sunne karbo, som grønnsaker, poteter innimellom, og kjenner på kroppen om det går bra. Anonymkode: 9f966...e20 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #18 Skrevet 28. august 2021 Lavkarbo er fint det - første gang man kjører den linja. Jeg gikk ned 30 kilo på ekstrem lavkarbo, altså ketolysedietten, første gang jeg virkelig gikk inn for saken. Brukte 10 måneder på det. Men med mitt skakkjørte forhold til mat, så skled det ut, sakte men sikkert, og 3 år etterpå, hadde jeg gått opp igjen nesten alt. Når jeg da skulle prøve samme type diett igjen, responderte ikke kroppen på samme måte, og det ble en frustrerende periode. Kom ikke i ketose igjen, uansett hvor lavt jeg lå på karbohydrater. Moderat lavkarbo er sikkert bedre for de fleste, men for meg funker det ikke. Jeg blir helt opphengt i mat, matvarer, næringsinnhold, gram, og hva jeg kan/ikke kan spise. Orker ikke leve livet mitt sånn. Anonymkode: 811cc...28f
Roci Skrevet 28. august 2021 #19 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): hvordan faster du? altså, hvor lenge, hvor ofte? Anonymkode: 2eef6...e27 Faster 14 - 16 timer 5 dager i uka. Disse dagene spiser jeg normalt 2, av og til 3 måltider i "spisevinduet, første måltid er lunsj rundt 11.30 og vanligvis middag rundt 16.30 -17.00. Disse dagene spiser jeg ikke flere måltider. Om middagen er tidligere, hender det at jeg tar et lett kveldsmåltid, men aldri senere enn kl. 20.00. 2
AnonymBruker Skrevet 28. august 2021 #20 Skrevet 28. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Lavkarbo er fint det - første gang man kjører den linja. Jeg gikk ned 30 kilo på ekstrem lavkarbo, altså ketolysedietten, første gang jeg virkelig gikk inn for saken. Brukte 10 måneder på det. Men med mitt skakkjørte forhold til mat, så skled det ut, sakte men sikkert, og 3 år etterpå, hadde jeg gått opp igjen nesten alt. Når jeg da skulle prøve samme type diett igjen, responderte ikke kroppen på samme måte, og det ble en frustrerende periode. Kom ikke i ketose igjen, uansett hvor lavt jeg lå på karbohydrater. Moderat lavkarbo er sikkert bedre for de fleste, men for meg funker det ikke. Jeg blir helt opphengt i mat, matvarer, næringsinnhold, gram, og hva jeg kan/ikke kan spise. Orker ikke leve livet mitt sånn. Anonymkode: 811cc...28f Det hørtes slitsomt ut! Jeg kan også bli opphengt i mat, særlig søtt. Hvordan spiser du nå, for å unngå å bli opphengt i mat? Er du tilbake på lavkarbo, selv om du ikke kommer i ketose? Eller har du finnet en annen løsningen som fungerer? Anonymkode: a6647...b21
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå