AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Hei, litt usikker på om dette kommer på riktig plass. Men jeg og barna skal flytte ut av felles eid bolig. Jeg prøver å finne leilighet foreløpig. Jeg vurderer om jeg blir nødt til å ta opp lån får å få råd til depositum, senger til barna, og evt komfyr/vaskemaskin. Har du gjort noe lignende? Eller har du løst ting på en annen måte? Jeg har ingen jeg kan spørre privat om lån. Og selv om det ikke er så lurt, så ender det vel opp med forbrukslån😔 Anonymkode: 26e77...f7d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Forstår jeg det riktig, så er dette et samlivsbrudd og du flytter ut av bolig du og mannen eier sammen? Hvis du flytter ut av bolig du eier halvparten av, skal jo eksen kjøpe deg ut, altså betale deg din andel av boligen. Anonymkode: c24c9...b34 2
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Forstår jeg det riktig, så er dette et samlivsbrudd og du flytter ut av bolig du og mannen eier sammen? Hvis du flytter ut av bolig du eier halvparten av, skal jo eksen kjøpe deg ut, altså betale deg din andel av boligen. Anonymkode: c24c9...b34 Ja det er riktig. Men jeg går ut i fra at det vil ta litt tid før ting kommer i orden der. Mulig jeg tar feil men... Tanken er om jeg skal ta opp lån nå i første omgang, bare for å komme meg ut snarest mulig. Anonymkode: 26e77...f7d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Du får mye midlertidig på Finn! Ville aldri tatt opp lån i en sånn situasjon. Har vært der selv… Anonymkode: c5033...c00
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Du får mye midlertidig på Finn! Ville aldri tatt opp lån i en sånn situasjon. Har vært der selv… Anonymkode: c5033...c00 Dessverre absolutt ingenting på Finn til leie her jeg bor. Kun noen få boliger til salgs… Anonymkode: 26e77...f7d
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Hvis du har kredittkort får du gebyrfri utsettelse på 1 mnd med de fleste kort. Og hvis du tar opp forbrukslån så betaler du bare ned så fort som mulig så utgjør ikke rentene så mye. Bare ikke dett i fella at du ikke betaler tilbake! Du kan benytte firma som gir det depositumsgaranti for en mindre sum enn depositummet om utleier tillater dette. Hvis du bor i et område med få utleieobjekter prøv å kontakt kommunen og evt. bruk facebook-grupper for å spørre om noen har noe til leie. Kommunen prioriterer ofte folk med problemer/barn til å få hjelp, evt. kanskje du kan søke støtte til kjøp av bolig. For hvitevarer og sånt er det noen elektronikk butikker som lar deg utsette betalingen noen ganger kostnadsfritt og andre ganger mot rente, det er bare søke etter "Betalingsutsettelse" og "Delbetaling". Komplett har sikkert parnerskap med Komplett Bank, jeg vet også at Elkjøp/Power bruker Santander/Resurs Bank til sånt, så bare å sjekke dette ut. Anonymkode: 6347e...6d1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå