AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #1 Skrevet 24. august 2021 Hei, jeg er 26 år og kjæresten er 30. Vi har lenge hatt et ønske om å begynne prøving, men vi har ønsket at en av oss hadde kommet oss i jobb først. Jeg blir ferdig med masteroppgaven i mai og vil da bli sivilingeniør innenfor et attraktivt yrke hvor lønnen er stabil. Jeg fikk nettopp tilbudt jobb fom. neste august, fra et firma jeg har jobbet for siste 3 somrene. I denne jobben er startlønn ca 550 000kr. Kjæresten er masterstudent i siving og ferdig om 2 år. Jeg jobber 1. gang i uken i en jobb jeg har hatt gjennom studiene, så pengene er ikke noe problem. Eier også egen leilighet og har familie i nærheten som vil støtte Jeg vet det kun er mitt valg, men jeg ønsker å begynne prøvingen rett etter masteren er levert. Om det da går på første forsøk vil fødsel bli ca 7mnd etter oppstart i ny jobb, jeg er redd for hva kollegaer vil si. Hva tenker dere? Anonymkode: c814c...c96
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #2 Skrevet 24. august 2021 Det er helt normalt og forventet at en kvinne i sin beste alder blir gravid når utdanning og jobb er på plass Ingen vil reagere på det. Du vil være ute i permisjon en kort periode bare, du er for viktig for bedriften til at det utgjør noe forskjell Jeg ville også ha begynt med en gang om dere ønsker barn, det kan jo ta tid! Lykke til med prøvingen! Anonymkode: 3d1c2...3bc
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #3 Skrevet 24. august 2021 Hvordan blir det med foreldrepenger hvis den sitter på første forsøk og du føder en måned for tidlig? Anonymkode: e5fa5...380
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 Jeg fikk, som masterstudent, jobbkontrakt i februar, med oppstart i august. Viste seg at jeg var gravid i februar... begynte på jobb i august 32 uker på vei. Forsvant fort ut i permisjon. Jeg følte det var flaut. Men vet du hva? Ingen på jobb syntes det gjorde noe. Jeg kom jo tilbake. Og siden jeg tross alt bare jobbet der i ca en måned før jeg forsvant ut så var jeg lett å erstatte. Det var jo ikke akkurat sånn at jeg var uerstattelig 😂 Det gikk fint med foreldrepenger- fordi fast kontrakt viser varig lønnsoppgang, og det tar nav hensyn til. (De gjorde ihvertfall i 2017) Det du må passe på er at du ikke føder mellom levert master og jobboppstart, da havner du i mellom alle stoler. Men det å få barn rett etter jobbstart når du nærmer deg 30, det er ikke noe som overrasker arbeidsgiver. Anonymkode: 35c4a...7a7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 16 minutter siden, AnonymBruker said: Hvordan blir det med foreldrepenger hvis den sitter på første forsøk og du føder en måned for tidlig? Anonymkode: e5fa5...380 Hun har jo deltidsjobb nå og har inntekt Så det er ikke noe problem Anonymkode: 3d1c2...3bc
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå