Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er vanvittig lei dette slanke hysteriet! Kan ikke jenter få lov til å ha former!

Er selv en mann i 20 årene som syntes former er sexy!

Slutt med dette slanke tullet jenter.........

FORMER er mye mer sexy en fyrstikker!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er enig jeg. Skulle bare ønske jeg fant bukser som passer....

og så er jeg redd for å få for høyt kolesterol hvis jeg legger for mye på meg. Det er jo faktisk ikke dunt å være overvektig (akkurat som det ikke er sunt være undervektig)

Skrevet

Man behøver ikke slanke seg i hytt og pine for å bli tynn, men spise sunt og mosjonere så helsa blir god, er viktig.

Jeg leste et sted at det er farligere å være tynn og i dårlig form enn å være overvektig men i god form.

DET er noe å tenke på...

Vi har så lett for å tro at dersom man er slank så er det ikke noe farlig å ikke tenke på hva man putter i seg eller gidder å trene, men sånn er det ikke.

Hjerte- og karsykdommer og høyt kolesterol har ikke nødvendigvis noe med vekta å gjøre.

Skrevet

Uansett så burde vi slappe av mer i forhold til dette. Jeg vil bli tynn, men vet med meg selv at jeg aldri blir fornøyd, om jeg hadde veid 10 kg mindre. Tror ikke jeg får noe bedre liv da akkurat. Finner alltid feil med seg selv...må nok begynne inne i hodet mitt om jeg skal bli fornøyd! :sjenert:

Skrevet

Alle innbiller seg jo at dersom de var "bare 10 kg" lettere, ville alle problemer løse seg, og man blir et lykkelig menneske...

Men stemmer det egentlig?

Skrevet

Noe mer lykkelig vil man nok ikke bli om man går ned 10 kg.

Det man likevel burde tenke på, er at overvekt er farlig.

De sa det senest på God morgen Norge i dag, at kvinner som måler mer enn 80 cm rundt livet, er "farlig" overvektige, ettersom det er fettet rundt midjen som er det farlige. Dette øker risikoen for hjerte- og karsykdomer betraktlig.

Det er noe å tenke på :)

Men når det er sagt, så synes jeg det er pent med former.

Skrevet

Om man er overvektig, jo.. da BØR man prøve å gå ned litt. Men ser noen her på Kg som veier 65 kg og er 175 cm, som gjerne vil ned 10 kg.. syns det er horribelt, fordi 65 kg når man er såpass høy, er ikke for mye..

Skrevet
Om man er overvektig, jo.. da BØR man prøve å gå ned litt. Men ser noen her på Kg som veier 65 kg og er 175 cm, som gjerne vil ned 10 kg.. syns det er horribelt, fordi 65 kg når man er såpass høy, er ikke for mye..

Ja, man burde la være å plage seg selv med slanking da... Heller trene litt og passe på så man ikke legger mer på seg ;) Livet er for kort og det finnes for mye god mat til å slanke seg når man ikke trenger det.

Skrevet
Alle innbiller seg jo at dersom de var "bare 10 kg" lettere, ville alle problemer løse seg, og man blir et lykkelig menneske...

Men stemmer det egentlig?

Nei, dette stemmer ikke!

En ting er når man er overvektig og går ned i vekt, men det er dette slankehysteriet blandt normalvektige jenter/kvinner som er sykt.

Skrevet

DET kommer an på benbygningen!

Jeg har vært 170 i hele mitt voksne liv, også da jeg var fjorten. hadde jeg veid det jeg veier i dag, som er 65 kilo, den gangen ville jeg faktisk vært feit. Det er tjue kilo forskjell på meg da og nå, og jeg var ikke tjue kilo undervektig den gangen. Ikke er jeg overvektig i dag heller (men trenger litt mosjon..)

Skrevet

jo sant nok, det kommer ann på benbygningen...

og uansett om man er overvektig, undervektig eller "passe" trenger jo alle mosjon. Syns bare det er feil at så mange bruker så mye tid og energi på å bli tynnere. Om man ikke har gått ned 1 kg i uka, er man deppa, og har kjempedårlig samvittighet om man spiser en sjokolade, eller har saus på maten. Fokuset er så feil, syns jeg

Skrevet

Det virker som om velykkethet måles i hvor slank, veltrent og sunn du er. Hvis for eksempel jeg, som ikke er noen av delene, for eksempel spiser en liten sjokolade på toget, får jeg stygge blikk a la "se på hun, hun burde droppa den sjokoladen og meldt seg inn på sats". Av jenter!

Skrevet

Det er godt mulig de blikkene er noe man innbiller seg, fordi man innerst inne tenker selv, at "jeg bør ikke spise denne sjokoladen", fordi du vet du bør slanke deg, eller i det minste ikke spise sjokolade på en hverdag. Vi har for stort fokus hva hva andre mener om en..

Men det at vellykkethet måles i hvor slank man er, det har nok sin rot i sannheten.. uheldigvis..

Skrevet

Egentlig rart det der med vekt. Jeg har veid både ti kilo mindre og ti kilo mer enn jeg veier nå. Men kan ikke si jeg var noe mer lykkelig da jeg var tynnere. Jeg var kanskje mer fornøyd med kroppen min generelt sett, men det viktigste er jo at man har det bra. Jeg er rund, men trives. Selvom bukser er et problem somd et ble påpekt lenger opp. Enten passer de i livet, eller på bena, men so what? De kan da legges opp. Jeg er rund og blid og lykkelig!

Skrevet
Det virker som om velykkethet måles i hvor slank, veltrent og sunn du er. Hvis for eksempel jeg, som ikke er noen av delene, for eksempel spiser en liten sjokolade på toget, får jeg stygge blikk a la "se på hun, hun burde droppa den sjokoladen og meldt seg inn på sats". Av jenter!

Det må da være måte på paranoia. Jeg er midt i mellom selv, og har aldri opplevd blikk fra noen. Og jeg vet ikke om noen som ville finne på noe slikt.

Nei, jobb med selvtilliten din i stedet, du.

Skrevet

Det kan godt være paranoia, hehe. Ser ikke bort i fra det.

Uansett er det ingen som er så fæle til å kritisere jenter som, ja nettopp, jenter.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...