Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg holder på å bli helt gal her. Så, jeg bor sammen med min samboer, vi har vært sammen i 2 år og flyttet sammen nå i sommer.
Vi har aldri hatt noen store konflikter i forholdet, og jeg tenkte dette var min drømmemann! Han er snill og respekterer meg.

Men!! Jeg røyker og liker og ta en sig i løpet av kvelden. (Ikke gidd å kom med noe hat om hvor dårlig det er, jeg har hørt det før..)
Og samboern min er nå plutselig !! helt imot dette. Han har jo visst at jeg røyker i hele forholdet, men nå som vi har flyttet sammen er det plutselig et problem?? Han sier jeg må røyke ute og ikke i vårt hjem!!!  Herregud..

Han begrunner det med at han har astma og at han ikke liker å ha røyklukt på klærne sine når han drar inn på kontoret, men dette var da aldri et problem før? Jeg forstår ikke hva som liksom har endret seg. Jeg synes det er veldig kjipt at jeg ikke skal ha friheten til å være meg selv i mitt hjem. *sukk*

Kan noen gi meg noen råd om hva jeg kan gjøre i denne situasjonen? Bør vi bare bo hver for oss??

Anonymkode: 1f7e7...fe4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Om han hater å bo sammen med noen som røyker og du insisterer på å røyke , burde dere ikke bo sammen nei. Dette hadde vært en diger dealbreaker for meg, og jeg ser godt hvor han kommer fra. Dette burde ha vært snakket om før dere flyttet sammen.

Anonymkode: 957db...08c

• Liker 3
Skrevet

Alltid dealbreaker å være sammen en som røyker. De forstår jeg veldig godt.

Anonymkode: c9beb...07c

• Liker 4
Skrevet

Er ikke mye å forlange at du røyker ute på verandan ol vel.

• Liker 16
Skrevet

Nå har du sjansen til å kvitte deg med røyken. Må være en vinn-vinn-situasjon for begge to. Du får den positive helsegevinsten, og kjæresten din får en bedre hverdag.

Anonymkode: 7384f...d3d

• Liker 1
Skrevet

Herregud, ikke nok med at du røyker - men du røyker innendørs i 2021? Han er absolutt ikke storforlangende som forventer at du skal ta røyken din utendørs. Selv om du ønsker å forgifte deg, trenger du ikke forgifte ham. 

• Liker 8
Skrevet

Røyking er absolutt en dealbreaker. Alt i hele huset stinker røyk, men røykeren er så vant til det at de ikke legger merke til det. Ikke røykere kjenner eimen med en gang.

Anonymkode: 36e7a...085

• Liker 1
Skrevet

Mistenker at dette er tull... Du er ikke så dum som du fremstiller deg selv her, ts? Selvsagt skal du ikke røyke inne og i samme hus som kjæresten din, som har astma. Jeg håper for din skyld at dette bare er tull.. Flytt ut om det er så viktig for deg å ta den ene røyken på kvelden, tipper du egentlig røyker en 20 pakning men skal bagatellisere alt. Stakkars typen din 

Anonymkode: 0eb30...eff

• Liker 5
Skrevet

Hvis det faktisk er snakk om én sigg, så er jo dette veldig enkelt å løse - dump ham!

Anonymkode: ab5c0...bfe

Skrevet

Jeg røyker også innimellom, men ALDRI inne. Æsj! Finnes det virkelig mennesker som fortsatt røyker inne?? 

Anonymkode: 519ce...135

• Liker 2
Skrevet

Slutt å røyk inne. Det er å ta hensyn. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Problemet er at liker man ikke røyk så flytter man ikke inn til en som røyker. Hater røyk jeg og. Men han her gjorde det og da får han ta det på egen kappe. Han visste hva han gikk til.

Skrevet
2 hours ago, CorvusCorax said:

Herregud, ikke nok med at du røyker - men du røyker innendørs i 2021? Han er absolutt ikke storforlangende som forventer at du skal ta røyken din utendørs. Selv om du ønsker å forgifte deg, trenger du ikke forgifte ham. 

Med mindre de skal...gifte seg 😇

Anonymkode: 91c08...b13

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Ja, det skjønner jeg også veldig godt, og da går man åpenbart ikke inn i et forhold med en røyker. Men det har altså SAMBOEREN til TS gjort, og det er utrolig guffent å lage et problem ut av dette her nå. Det er han som har endret seg, ikke TS. 

Jeg tror likevel på at det beste er å komme hverandre i møte. Røyken kan ta utendørs, og da skal han akseptere dette uten dømming eller "hosting" for å demonstrere. Hvis ikke blir det bare verre på sikt. 

Anonymkode: 7f428...166

Skrevet

Kjøpte et hus av en innerøyker. Luktet helt forferdelig, og tok meg måneder å bli kvitt lukten (helt borte blir det nok ikke før jeg maler), og jeg er nesten sikker at røyklukten var en stor del av grunnen til at jeg fikk kjøpt det så billig. Var sikkert mange på visning som snudde i døra.

Anonymkode: fe8d9...66e

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Jeg holder på å bli helt gal her. Så, jeg bor sammen med min samboer, vi har vært sammen i 2 år og flyttet sammen nå i sommer.
Vi har aldri hatt noen store konflikter i forholdet, og jeg tenkte dette var min drømmemann! Han er snill og respekterer meg.

Men!! Jeg røyker og liker og ta en sig i løpet av kvelden. (Ikke gidd å kom med noe hat om hvor dårlig det er, jeg har hørt det før..)
Og samboern min er nå plutselig !! helt imot dette. Han har jo visst at jeg røyker i hele forholdet, men nå som vi har flyttet sammen er det plutselig et problem?? Han sier jeg må røyke ute og ikke i vårt hjem!!!  Herregud..

Han begrunner det med at han har astma og at han ikke liker å ha røyklukt på klærne sine når han drar inn på kontoret, men dette var da aldri et problem før? Jeg forstår ikke hva som liksom har endret seg. Jeg synes det er veldig kjipt at jeg ikke skal ha friheten til å være meg selv i mitt hjem. *sukk*

Kan noen gi meg noen råd om hva jeg kan gjøre i denne situasjonen? Bør vi bare bo hver for oss??

Anonymkode: 1f7e7...fe4

Jeg ville heller ha svart partneren din...

Hvordan holder du ut med en kvinne som insisterer på å røke inne og ødelegge lungene dine???.  Hvis noen trenger et ultimatium er det henne!!!

Skrevet

Røyking inne når han har astma? Egoismen har ingen grenser 

Anonymkode: f324f...836

Skrevet

Kan du ikke gå ut å røyke? Jeg har ingenting i mot folk som røyker, men ingen røyker vel inne lenger?

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...