AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Jeg er 50% ufør og har 50% fast jobb. Målet mitt er å få til å jobbe 100%. Nå har jeg lyst å studere deltid for å kanskje få en litt annen stilling som passer meg bedre innenfor det jeg jobber med. Men kan jeg studere når jeg er ufør? Anonymkode: 395c5...bfb
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Vil tro det, så lenge det er jobben du ofrer for å kunne få tid til studiene. Er du frisk nok til 50% jobb og 50% studier kan jeg ikke se for meg at du kvalifiserer til uføretrygd. Jeg studerer selv på deltid og går på arbeidsavklaringspenger. Hadde mistet disse om jeg valgte å studere fulltid (noe jeg uansett ikke har kapasitet til). Anonymkode: 2fea5...e31 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #4 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg er 50% ufør og har 50% fast jobb. Målet mitt er å få til å jobbe 100%. Nå har jeg lyst å studere deltid for å kanskje få en litt annen stilling som passer meg bedre innenfor det jeg jobber med. Men kan jeg studere når jeg er ufør? Anonymkode: 395c5...bfb Ja. Anonymkode: 04993...86d 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 Klart du kan studere; heier på deg👏 Men hvis du har fått slettet studielån tidligere pga ufør, tror jeg det må være gått noen år før du kan søke igjen. Men les på lånekassen; ikke på KG😀 Anonymkode: c486b...def 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (18 timer siden): Vil tro det, så lenge det er jobben du ofrer for å kunne få tid til studiene. Er du frisk nok til 50% jobb og 50% studier kan jeg ikke se for meg at du kvalifiserer til uføretrygd. Jeg studerer selv på deltid og går på arbeidsavklaringspenger. Hadde mistet disse om jeg valgte å studere fulltid (noe jeg uansett ikke har kapasitet til). Anonymkode: 2fea5...e31 Helt andre regler for aap og ufør. Ikke problem å studere når man er ufør. Anonymkode: dae0f...5db 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå