Imsdalen Skrevet 29. august 2021 #261 Del Skrevet 29. august 2021 Bente1234 skrev (5 minutter siden): Har inntrykk av at testing foregår om det er helg og. Her testes det ikke i helgene i alle fall. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 29. august 2021 #262 Del Skrevet 29. august 2021 Imsdalen skrev (1 minutt siden): Her testes det ikke i helgene i alle fall. Ja mulig d men alt positivt er bra og ikke krise maksimering hele tiden … her testes i hvertfall på flyplassen i helgen men det regnes ikke sammen med kommunen heldigvis 😂 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pterinochilus Skrevet 29. august 2021 #263 Del Skrevet 29. august 2021 (endret) Bente1234 skrev (24 minutter siden): Dvs 505 mindre enn forrige døgn som Nothern light har publisert. Vi må ha med når det går nedover og ikke bare rekordhøyt som det skrikes om hele tiden👍🏻👍🏻 Det er helg og forøvrig 488 flere enn samme dag forrige uke. Endret 29. august 2021 av Pterinochilus 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mhmjadda Skrevet 29. august 2021 #264 Del Skrevet 29. august 2021 https://www.tv2.no/a/14118714/ Enorm økning i spiseforstyrrelser blant unge, de yngste ned i 8-9 år. Fredag dokumenterte TV 2 at psykiatriske avdelinger for barn og unge merker kraftig økning i innleggelser og henvisninger. De som legges inn er yngre og sykere enn før. I Bergen kaller de utviklingen en anoreksibølge, og ved Universitetssykehuset i Oslo sier de at situasjonen er ute av kontroll. https://www.tv2.no/nyheter/11959890/ Anoreksi er dødelig. Spiseforstyrrelser kan ha store konsekvenser for psykisk og fysisk helse senere. Vil tiltakene på sikt føre til mer uhelse og død enn det covid gjør på gruppenivå? Det er den beslutningen Danmark nå har tatt, og bestemt seg for risikoen med covid er mindre enn risikoen ved å holde på tiltak på gruppe- og helhetsnivå. Den diskusjonen må tas! 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 29. august 2021 #265 Del Skrevet 29. august 2021 Det er stort sett bare byene de får testet og analysert prøvene i helgen. Selv flere middels byer vet jeg stenger eller har begrenset testing i helgene. Så helgetallene er alltid mye lavere. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elhaym Skrevet 29. august 2021 #266 Del Skrevet 29. august 2021 Bente1234 skrev (1 time siden): Ja mulig d men alt positivt er bra og ikke krise maksimering hele tiden … her testes i hvertfall på flyplassen i helgen men det regnes ikke sammen med kommunen heldigvis 😂 Her testes det i helgene, flatt jern hele uka 😅 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 29. august 2021 #267 Del Skrevet 29. august 2021 Tråd med samme tema er flettet inn. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 29. august 2021 #268 Del Skrevet 29. august 2021 Example skrev (På 28.8.2021 den 7.26): Så du vil egentlig fortsette på gult nivå i evig tid for å seigpine dette lengst mulig? Jeg ser ikke hvilket alternativ du skisserer her. Det tidspunktet samfunnet åpner opp vil enkelte grupper bli utsatt. Det er uunngåelig, dessverre, enten det er nå eller om et år. Du kan gjerne spare deg for dårlig skjulte personangrep. Du ville trolig vært veldig fornøyd med meg som lærer, det er det fleste foreldre. Så fint å lese! Jeg liker selvtilliten din og du har helt sikkert rett. Du høres ut som en flott og engasjert lærer Bente1234 skrev (5 timer siden): Dvs 505 mindre enn forrige døgn som Nothern light har publisert. Vi må ha med når det går nedover og ikke bare rekordhøyt som det skrikes om hele tiden👍🏻👍🏻 Færre tester seg så man må eventuelt vekte tallene opp mot forrige helg dersom man skal analysere dataene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 29. august 2021 #269 Del Skrevet 29. august 2021 Lawyam skrev (6 timer siden): Færre tester i helgene så tallene i helgene har hele tiden vært mye lavere enn ukedagene desverre. Jepp, det har aldri vært over 1000 smittede på en lørdag før hittil i pandemien. Men med null smittevern i samfunnet lenger er det jaggu ikke rart, vi får bare håpe at ikke antall innleggelser øker tilsvarende mye. Jeg synes forøvrig denne legen/ forskeren har mange gode poenger. For det føles jo litt som at nå må alle barn og ungdom bare brette opp erma og gjøre seg klare for smitte, og håpe at ikke de blir de uheldige som må slite seg gjennom alvorlig sykdom eller long covid; https://www.vg.no/nyheter/innenriks/i/oWk3Lm/toppforsker-slaar-alarm-om-barn-og-long-covid-burde-ikke-la-barn-utsettes-for-dette 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 29. august 2021 #270 Del Skrevet 29. august 2021 Bente1234 skrev (6 timer siden): Dvs 505 mindre enn forrige døgn som Nothern light har publisert. Vi må ha med når det går nedover og ikke bare rekordhøyt som det skrikes om hele tiden👍🏻👍🏻 Det går oppover. Det er alltid færre smitte tilfeller i helgene. Hvis man uansett sammenligner med forrige helg så er det en kraftig økning. På mandag og tirsdag blir Nok smitte tallene nære 2000 om ikke over.. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 29. august 2021 #271 Del Skrevet 29. august 2021 Ryddet for brudd på koronarommets regler. Lomvi, mod. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 31. august 2021 #272 Del Skrevet 31. august 2021 Det kommer nok ny rekord i dag. Halveis på dagen og allerede er 850 stk meldt inn. 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 31. august 2021 #273 Del Skrevet 31. august 2021 FrittgåendeBurugle skrev (2 timer siden): Jepp, 89 innlagte per nå 😕 60 innlagt før helgen, 89 stk nå. Fortsetter det slik blir det nok nye restriksjoner heller enn gjenåpning i september. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lomvi Skrevet 31. august 2021 #274 Del Skrevet 31. august 2021 Ryddet for brudd på koronarommets retningslinjer. Lomvi, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelloMindy Skrevet 31. august 2021 #275 Del Skrevet 31. august 2021 (endret) Sermina skrev (5 timer siden): Det kommer nok ny rekord i dag. Halveis på dagen og allerede er 850 stk meldt inn. Hvordan vet du dette? Er det fra «foreløpige» tall i avisene? Endret 31. august 2021 av HelloMindy 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 31. august 2021 #276 Del Skrevet 31. august 2021 (endret) HelloMindy skrev (4 minutter siden): Hvordan vet du dette? Er det fra «foreløpige» tall i avisene? Ja, du ser det om du holder musen over grafen på vg. Tallene for halve dagen kommer ca kl 15, tallene fra hele dagen komme ca kl 0015. Tallet kl 15 bruker å doble seg innen midnatt. Endret 31. august 2021 av Sermina 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelloMindy Skrevet 31. august 2021 #277 Del Skrevet 31. august 2021 Sermina skrev (18 minutter siden): Ja, du ser det om du holder musen over grafen på vg. Tallene for halve dagen kommer ca kl 15, tallene fra hele dagen komme ca kl 0015. Tallet kl 15 bruker å doble seg innen midnatt. En helt ny verden 😮 Jeg har spent ventet ved midnatt hvis jeg har lurt på tallet, men da kan jeg følge med i løpet av dagen hvis jeg lurer. Blir spennende og se om teorien stemmer med doblingen. Takk for forklaring! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 31. august 2021 #278 Del Skrevet 31. august 2021 Mange som vil få en bedre døgnrytme når man etter hvert slutter å publisere daglige smittetall rundt midnatt? Jeg forventer at vi vil se tall et sted mellom 2000-2500 en eller flere dager denne uka. Spørsmålet er hvorvidt det er et problem eller ikke. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 31. august 2021 #279 Del Skrevet 31. august 2021 HelloMindy skrev (4 minutter siden): En helt ny verden 😮 Jeg har spent ventet ved midnatt hvis jeg har lurt på tallet, men da kan jeg følge med i løpet av dagen hvis jeg lurer. Blir spennende og se om teorien stemmer med doblingen. Takk for forklaring! Jeg tipper 1600 i dag minst, så blir spennede å se etterpå 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 31. august 2021 #280 Del Skrevet 31. august 2021 Hentet fra FHI sine sider, i slutten av juli. Så feil kan man altså ta, nå som vi nærmer oss slutten av august og mer mot 2000 tilfeller daglig, heller enn ukentlig😅 Ut ifra en totalvurdering anser Folkehelseinstituttet det som middels sannsynlig at vi her i Norge får en smitteøkning i perioden august–september, kanskje opp mot to-tre tusen tilfeller per uke. Det er lite sannsynlig at epidemien i denne perioden blir så stor som tidligere bølger. https://www.fhi.no/nyheter/2021/delta-varianten-av-koronaviruset-krever-arvakenhet/ Jeg tenker derfor det er litt skremmende hvor skråsikkert regjeringen uttaler seg om gjenåpning og grønt nivå på skoler så langt øyet kan se, når vi gang på gang ser hvor uforutsigbart dette viruset oppfører seg. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg