Example Skrevet 31. august 2021 #281 Del Skrevet 31. august 2021 Sermina skrev (4 minutter siden): Jeg tipper 1600 i dag minst, så blir spennede å se etterpå Det vil i så fall indikere at R-tallet er på vei ned fra rundt 2. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 31. august 2021 #282 Del Skrevet 31. august 2021 Example skrev (Akkurat nå): Det vil i så fall indikere at R-tallet er på vei ned fra rundt 2. Jeg tror egentlig mest som deg vi vil se over 2000 denne uka, men jeg prøvde å være litt edrulig ved å si "minst 1600" i dag. Vi får se. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 31. august 2021 #283 Del Skrevet 31. august 2021 Sermina skrev (Akkurat nå): Jeg tror egentlig mest som deg vi vil se over 2000 denne uka, men jeg prøvde å være litt edrulig ved å si "minst 1600" i dag. Vi får se. Det vil også være en utvikling i riktig retning i så måte. Tviler sterkt på at det blir noen dobling denne uka, og vi får tall over 3000. Men man skal aldri si aldri. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 31. august 2021 #284 Del Skrevet 31. august 2021 Sermina skrev (27 minutter siden): Jeg tror egentlig mest som deg vi vil se over 2000 denne uka, men jeg prøvde å være litt edrulig ved å si "minst 1600" i dag. Vi får se. 1349 i dag. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 31. august 2021 #285 Del Skrevet 31. august 2021 zemer skrev (1 minutt siden): 1349 i dag. I går det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 31. august 2021 #286 Del Skrevet 31. august 2021 Sermina skrev (Akkurat nå): I går det... Ja, stemmer det. Ikke rart det øker på. Fullstappet på tbanen i Oslo i dag også, få med munnbind nesten ingen med meteren. Jeg tror heller ikke en meter hjelper mye da det tidligere er sagt at dette svever 4 meter i lufta rundt pasienten. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sermina Skrevet 31. august 2021 #287 Del Skrevet 31. august 2021 Ble ny rekord, 1785. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
zemer Skrevet 31. august 2021 #288 Del Skrevet 31. august 2021 Sermina skrev (Akkurat nå): Ble ny rekord, 1785. Så langt, får se i morgen. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
HelloMindy Skrevet 31. august 2021 #289 Del Skrevet 31. august 2021 HelloMindy skrev (1 time siden): En helt ny verden 😮 Jeg har spent ventet ved midnatt hvis jeg har lurt på tallet, men da kan jeg følge med i løpet av dagen hvis jeg lurer. Blir spennende og se om teorien stemmer med doblingen. Takk for forklaring! Alt jeg har og si akkurat nå: 🤯 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 31. august 2021 #290 Del Skrevet 31. august 2021 HelloMindy skrev (7 minutter siden): Alt jeg har og si akkurat nå: 🤯 Ja, det begynner å bli høye tall, men heldigvis er ny-innleggelsene på sykehus ikke tilsvarende voldsomme. Foreløpig. Man ser dog klare tegn til økning nå, opp 30 stk siden fredag og fortsetter det slik er vi snart oppe i 200 som vel er «tålegrensen» regjeringen har satt. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tussi84 Skrevet 31. august 2021 #291 Del Skrevet 31. august 2021 Blekkulfina skrev (4 minutter siden): Ja, det begynner å bli høye tall, men heldigvis er ny-innleggelsene på sykehus ikke tilsvarende voldsomme. Foreløpig. Man ser dog klare tegn til økning nå, opp 30 stk siden fredag og fortsetter det slik er vi snart oppe i 200 som vel er «tålegrensen» regjeringen har satt. Redd det kommer til å gå raskt. Fortsetter det med ca 10 tilfeller hver dag, og få blir skrevet ut så når vi 200 innlagte innen 11-12 dager. Kanskje før også, siden smitte tallene har økt kraftig i de siste par ukene. 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Møkkalei Skrevet 31. august 2021 #292 Del Skrevet 31. august 2021 2ro skrev (På 2021-8-28 den 9.15): Selve nedstengningen var den beste tiden vi har hatt. Vi ante ikke hva som skjedde eller hva som ville skje videre. Derfor innførte vi ordinære rutiner og fulgte timeplanen slavisk. Med mer tid sammen og tidsklemma som forsvant lærte vi mye om oss som familie og fikk luket vekk ting som ikke var hensiktsmessig. Barna hadde for eksempel for mange fritidsaktiviteter og vi foreldre (og barna) hadde aldri fri. Siden aktiviteter måtte gjøres i kohort (og på tidspunktet var det de under samme tak) fant de glede i musikkinstrumenter, kunst og bøker. Dette har de beholdt. I tillegg ble YouTube hyppig brukt som supplement til læring og kjøkkenet fikk kjørt seg. Jeg vet at mange oppdaget det samme og har endret rutiner etter dette. Selv i dag har vi kontroll på tidsklemma. Vi kommer aldri til å spise middag i bilen igjen. Bravo! Sånn tror jeg mange opplevde det, at det var godt å roe ned og være sammen som familie. Mangelvare i vårt kaotiske og stressende samfunn! Men jeg forstår så klart at for de barna som kommer fra hjem med søppel foreldre som ikke bryr seg eller er voldelige/ aggressive så blir dette ekstra vondt. Og all min medfølelse og hjertesorg for disse barna!! Men der melder jo problemet seg året rundt, skole eller ikke skole. Der bør det jo bli tatt grep og de bør få oppfølging. Det forsvinner ikke fordi barna er noen timer på skolen fra mandag til fredag. Helgene er fri, alle ferier, sommerferien. Hvorfor er det ikke et tema da? 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 31. august 2021 #293 Del Skrevet 31. august 2021 (endret) Sermina skrev (2 timer siden): Ja, du ser det om du holder musen over grafen på vg. Tallene for halve dagen kommer ca kl 15, tallene fra hele dagen komme ca kl 0015. Tallet kl 15 bruker å doble seg innen midnatt. Kjekt å vite, takk for tips 👍 Blekkulfina skrev (1 time siden): Hentet fra FHI sine sider, i slutten av juli. Så feil kan man altså ta, nå som vi nærmer oss slutten av august og mer mot 2000 tilfeller daglig, heller enn ukentlig😅 Ut ifra en totalvurdering anser Folkehelseinstituttet det som middels sannsynlig at vi her i Norge får en smitteøkning i perioden august–september, kanskje opp mot to-tre tusen tilfeller per uke. Det er lite sannsynlig at epidemien i denne perioden blir så stor som tidligere bølger. https://www.fhi.no/nyheter/2021/delta-varianten-av-koronaviruset-krever-arvakenhet/ Jeg tenker derfor det er litt skremmende hvor skråsikkert regjeringen uttaler seg om gjenåpning og grønt nivå på skoler så langt øyet kan se, når vi gang på gang ser hvor uforutsigbart dette viruset oppfører seg. Norge kan, med alle sine delvaksinerte mennesker, bli et arnested for mutasjoner. Jeg faller ikke av stolen om vi får en norsk mutant før eller siden... Endret 31. august 2021 av Den Sagnomsuste 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blekkulfina Skrevet 31. august 2021 #294 Del Skrevet 31. august 2021 Den Sagnomsuste skrev (4 minutter siden): Kjekt å vite, takk for tips 👍 Norge kan, med alle sine delvaksinerte mennesker, bli et arnested for mutasjoner. Jeg faller ikke av stolen om vi får en norsk mutant før eller siden... Ja, akkurat nå virker det som regjeringen er mer opptatt av å sanke stemmer før valget enn å forhindre smitte- og mutasjonsfest her til lands😳 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Den Sagnomsuste Skrevet 31. august 2021 #295 Del Skrevet 31. august 2021 (endret) Blekkulfina skrev (10 minutter siden): Ja, akkurat nå virker det som regjeringen er mer opptatt av å sanke stemmer før valget enn å forhindre smitte- og mutasjonsfest her til lands😳 Det er jo ikke så rart egentlig. De vet jo at frislipp gir økt følelse av frihet og resulterer i et mer positivt syn på regjeringen. De vet også at selv om de kan redde oppslutning så vil de tape valget. Med andre ord så må vi på venstresiden stramme til igjen og rydde opp i smittehelvete som det første vi gjør i posisjon. Det er veldig ansvarsløst av regjeringen, men utfra rent kynisme er det selvsagt mulig å forstå rasjonalet. Endret 31. august 2021 av Den Sagnomsuste 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lawyam Skrevet 31. august 2021 #296 Del Skrevet 31. august 2021 Blekkulfina skrev (6 minutter siden): Ja, akkurat nå virker det som regjeringen er mer opptatt av å sanke stemmer før valget enn å forhindre smitte- og mutasjonsfest her til lands😳 De er livredde. Hvis de nå taper valget kan de jo bare tyte på at smittenivået var lavt og at de var best de neste årenr og at 'nå ser vi jo hvordan Støre fikset det liksom'.... så de har større sjanse for å vinne neste. Erna får jo fortsatt lov å dra på Sushi-turer hun og har jobb uansett. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anonymus1986 Skrevet 31. august 2021 #297 Del Skrevet 31. august 2021 50 minutter siden, Blekkulfina said: Ja, det begynner å bli høye tall, men heldigvis er ny-innleggelsene på sykehus ikke tilsvarende voldsomme. Foreløpig. Man ser dog klare tegn til økning nå, opp 30 stk siden fredag og fortsetter det slik er vi snart oppe i 200 som vel er «tålegrensen» regjeringen har satt. Det ble satt inn strenge tiltak i mars når det var 50 på intensiven, men da var det langt færre vaksinerte enn nå. Vi får se utover i September, hvor mye sykehusene nå tåler. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
rosemarin Skrevet 1. september 2021 #298 Del Skrevet 1. september 2021 Er det noe info om hvem de syke er? Er alle de på sykehus vaksinerte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 1. september 2021 #299 Del Skrevet 1. september 2021 tussi84 skrev (7 timer siden): Redd det kommer til å gå raskt. Fortsetter det med ca 10 tilfeller hver dag, og få blir skrevet ut så når vi 200 innlagte innen 11-12 dager. Kanskje før også, siden smitte tallene har økt kraftig i de siste par ukene. Kan være mer enn 200 innlagte ikke alle havner på intensiven som er de 200 plassene var 22 i går på intensiv men 79 tilsammen innlagt iflg vg 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 1. september 2021 #300 Del Skrevet 1. september 2021 rosemarin skrev (15 minutter siden): Er det noe info om hvem de syke er? Er alle de på sykehus vaksinerte? Stort sett uvaksinerte tror jeg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg