AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Jeg er i uke 10 og greier meg fint med de klærne jeg har..men lurer litt på hva jeg skal kjøpe.. og når.. hva gjorde dere? Anonymkode: 67c25...23e
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Bukser som ikke strammer på magen, baby tålte det ikke og ble kjempe sint 😄 Så sånne bukser med strikk i sidene var gull, da kunne jeg fortsatt gå i jeans. Ellers så var jeg størst på sommeren, hadde termin 16 august, så kjoler var fantastisk. Du trenger en god jakke som har litt baby plass i vinter Anonymkode: 28865...1bb
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Jeg hadde kjøpt det litt etter litt. Men det kan jo være ok å finne et par bukser du kan vokse i. Så slipper du å våkne en dag uten noe å ha på deg. Siden du sikkert trenger varme klær og regntøy til i høst/vinter, så hadde jeg allerede nå fulgt med på tilbud. Ser for meg at strømpebukse og enkle hverdagskjoler kan passe fint både til høst og vinter. Noen er jo ganske strechy selv om det ikke er for gravide. Anonymkode: aba75...a3f
Strange Doll Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Jeg anbefaler å kjøpe inn etterhvert du vet ikke nå hvor stor du blir 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 Vil anbefale deg å kjøpe ved behov. Ikke alle trenger noe særlig med mammaklær i det hele tatt. Jeg brukte en del gravidbukser fordi jeg hatet følelsen av stramme bukser rundt magen. Var også avhengig av lange overdeler (må ikke være gravidoverdeler, men kan være det) fordi alle normale ble for korte i løpet av graviditeten. Anonymkode: d7bbe...e27 7
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Jeg kjøpte kun gravidtruser og gravid-jeans. Trusene fikk jeg ikke bruk for før helt mot slutten, da begynte de vanlige trusene å skli ned pga kulen, men det er jo individuelt hvor stor man blir og hvor fort. Jeg kunne bruke mine gamle klær på overkroppen hele veien. Hvis du bare har korte og stramme overdeler, så blir det kanskje annerledes, men hvis du har noe som er litt oversized, så er sannsynligheten stor for at du kan bruke det hele veien. Jeg ville ventet med å kjøpe til behovet er der. Du vet ikke nå hvilken str du vil trenge i jeans, f.eks. Anonymkode: b0831...9d3
infectedsopp Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 Kjøp ved behov. Jeg kjøpte ingenting utenom større truser etter hvert, siden jeg hadde en del digge løse bukser, greie singleter og store t-skjorter fra før.
Anjatapinjata Skrevet 24. august 2021 #8 Skrevet 24. august 2021 Kjøpte bare to gravidolabukser for å bruke på jobb😊 ellers kjøpte jeg noen større t skjorter og shortser med strikk i livet som jeg fortsatt kan bruke nå😊 fikk vel en eller to topper av mamma. Og kjøpte en gravid kjole til en sommerfest, den bruker jeg også fortsatt 😅
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #9 Skrevet 24. august 2021 Jeg begynte å bruke gravidtøy rundt ordinær ultralyd (uke 18), da det var denne tiden jeg begynte å få litt mage 🙂 Jeg har nok hatt litt i det meste laget, men jeg ville kjøpt noen underdeler feks fra hm sin gravidavdeling. Ellers kan jeg anbefale å kjøpe klær på salg/ billige klær i større størrelser enn vanlig. Jeg har feks kjøpt stretch kjoler som ikke er laget for gravide og vært veldig fornøyd med de. Billige t-skjorter fra hm i størrelse XL. Jeg har termin nå i september, så jeg har vært mest høygravid på sommeren. Du bør nok også sørge for at du har noen varme gensere og jakker som passer, men da hadde jeg også letet på salg etter store størrelser. Anonymkode: 03ca3...f2c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #10 Skrevet 24. august 2021 Vær obs på at om du velger å ikke kjøpe gravidklær og bare gå i dine vanlige klær, så blir de fort utvidet og ødelagte. Anonymkode: b5814...640 6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #11 Skrevet 24. august 2021 Kjøp etter behov. Jeg hadde bare en gravidbukse og et par topper. Man kommer ofte langt med vanlige klær Anonymkode: 886b3...93c
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #12 Skrevet 24. august 2021 Jeg kjøpte ingen. Jeg klarte meg med klærne jeg hadde fra før. Da buksene ble for trange brukte jeg en del kjoler i stedet. Gravidbukser passet meg uansett ikke, magen var for liten og buksene fikk ingenting å "henge" på. Anonymkode: b2b6e...509
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #13 Skrevet 24. august 2021 I første svangerskap brukte jeg hovudsaklig gravidtights/leggings og noen kjoler jeg hadde fra før, og cardigan over. Hadde bare en gravidjeans som jeg brukte av og til. Brukte noen joggebukser fra new yorker (de selger de fremdeles, ganske tynne i stoffet) som har litt lavt liv og passet hele graviditeten. Kjøpte også noen t-skjorter og gensere (hm mama) som jeg da brukte til joggebuksen. Anonymkode: ac800...120
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #14 Skrevet 24. august 2021 Har kjøpt to gravidjeans i uke 12. Det holder. Hadde noen kortbukser som passet i sommer. har kjøpt inn gravid-strømpebukser for å bruke kjoler i vinter. Termin i nov. Og nå noen topper fra Anna Field, med ammefunksjon. 4stk. Det ska nok holde ☺️ Anonymkode: 35832...96b
Amatariel Skrevet 24. august 2021 #15 Skrevet 24. august 2021 Jeg syns det er kjempefint med ordentlige gravidklær. Har nettopp mottatt en stor ordre fra Zalando til å ha utover høsten. Klarer meg mye med vanlige klær, da jeg fra før av liker tights som går godt over magen, tunikaer o.l. Men t-skjorter, gensere o.l har jeg alltid hatt til livet liksom, men med stor mage så blir disse ubehagelige korte. Så da har jeg investert litt i slikt der det er mageplass og snittet penere. Samme med tunikaer/kjoler. Selv om jeg har noen vanlige som magen absolutt får plass i, så føler jeg meg ikke vel i alt. Syns snittet blir rart, og magen fremhevet feil. Dette er gravidklær gode på På ebay kjøper jeg endel gravidgensere som også kan brukes som ammegenser etter fødsel. 3
Fiffig Skrevet 24. august 2021 #16 Skrevet 24. august 2021 Jeg gikk med vanlige klær i første trimester, men kjente fort et behov for undertøy som ikke stramma og var mer behagelig. Magen har vokst veldig i andre trimester, og har ikke sjangs til å komme meg inn i mine vanlige klær (tro meg, jeg har prøvd!), men det tror jeg kommer an på hvordan klær man har. Jeg hadde ikke noe særlig lengde på gensere og t-skjorter, så måtte kjøpe meg det, pluss noen veldig ålreite bukser som også har dekke til over magen. Før sommeren var jeg et ålreit merke som har veldig fine kjoler, faktisk fått mye skryt for gravidklærne mine, så glad for at jeg slipper å føle meg som et telt eller en bomb i dem, i det minste. Men ja; alt kommer an på hvilke behov du kjenner og hvilke klær du har i klesskapet fra før av. Jeg hadde som sagt et lite gravidvennlig stil før graviditeten.
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #17 Skrevet 24. august 2021 Det spørs vel egentlig litt hvilken stil du har. Jeg går hovedsakelig i kjoler, og de fleste passet gjennom hele svangerskapet. Kjøpte egentlig kun en dongeribukse sånn at jeg hadde en bukse om nødvendig, strømpebukser sia hold in ikke er spesielt behagelig. Ammebh og noen store truser. Anonymkode: 72c98...fb6
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #18 Skrevet 24. august 2021 Jeg kjøpte gravidtights og en gravidbukse i uke 20, gravidjoggebukse og 2 amme/gravidtopper i uke 30. Ikke noe mer enn det. Anonymkode: 9a481...c56
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #19 Skrevet 24. august 2021 Kjøpte bare amme bh, gravid jeans som aldri ble brukt fra H&M (de seig sånn) og en gravid joggebukse som OFTE ble brukt. Anonymkode: ea72d...6e0
boblevann Skrevet 24. august 2021 #20 Skrevet 24. august 2021 Kjøpte to dongeribukser, thats it. Brukte ellers alt av mitt vanlige under-, over- og yttertøy. Kjøp etter behov etter hvert
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå