Gå til innhold

34 og akkurat fått et barn - enebarn eller prøve å fp et barn til?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 34 og har fått mitt første barn. Graviditeten gikk ok og jeg elsker virkelig tiden med barnet mitt. Med tanke på alderen min, vil dere si det best å la det bli med ett barn eller prøve på én til? 

Anonymkode: 64efe...765

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Herregud da, Du er jo ung! Så den avgjørelsen tar du vel selv på hva du ønsker for ditt liv. Jeg ville ønske å få en til men det er meg. 

Anonymkode: ff407...2b7

• Liker 5
Skrevet

Om dere vil ha flere så gjør det! :) Helt innen kort tid da, ville gjort det før 40.

Anonymkode: 2fbae...399

• Liker 1
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Herregud da, Du er jo ung! Så den avgjørelsen tar du vel selv på hva du ønsker for ditt liv. Jeg ville ønske å få en til men det er meg. 

Anonymkode: ff407...2b7

Så hyggelig å høre. ❤️ Det tok lang tid å få førstemann (ting måtte være på plass) og jeg tenkte at kanskje jeg ikke ville rekke det, at jeg ville bli for gammel. Jeg tenkte nok at det kom til å bli kun ett barn. Men nå sitter jeg og har så lyst på en til. Men er redd jeg er for gammel.

Skrevet

Vi er i gang med prøving på nr 1 nå. Nå er jeg litt yngre enn deg da. Men jeg har helt ærlig ikke en formening om det enda. Sånn sett er det jo kjekt med søsken da for barnets del. Men for min del så har jeg lyst å finne ut hvordan det er å bare ha et barn før vi vurderer søsken. Alt kan jo virke ok når baby er liten, eller f.eks et år. Men så kan det jo bli mer krevende når barnet blir eldre. Derfor tar jeg det som det kommer, men så har jo jeg kanskje litt bedre tid enn deg. Du kan jo kanskje få sjekket egglagrene hos gynekolog? Da vet du jo litt hvordan du ligger an.  Tviler det har så mye å si å f.eks vente et år. Mens å vente 5år er jo gjerne litt annerledes. 

Anonymkode: 1516a...573

Skrevet

Vi fikk nr 1 da jeg var 31, nr 2 da jeg var 32 og venter nr 3 nå (er 37) :)

• Liker 2
Skrevet

Du har god tid til et til. Ble du lett gravid med første, ville jeg ventet litt for å ikke få dem for tett.

Anonymkode: 66e9e...604

Skrevet

Jeg er selv 34 og skal i gang med prøving på nr 1 nå. Og jeg tenker at hvis jeg blir lett gravid med nr 1 (og da får barn når jeg er ca 35), så vil jeg også prøve på nr 2 når jeg er 36-ish. Blir to tette isåfall 😊 Var nylig hos gynekolog for rutinesjekk, og hun nevnte ikke et ord om alderen min i alle fall. Alt var normalt og tipp topp. 

Jeg har også vært inne på tanken om jeg er "for gammel" - men jeg er nok farget av at jeg har relativt unge foreldre selv. Det er liksom hva jeg er vant med, og jeg hadde jo så mange planer om å få barn før 30 osv. Men så ble det ikke sånn av div grunner. Så da blir det slik, og det får være greit 😊 

Anonymkode: 7034a...ae2

• Liker 3
Skrevet

Fikk første da jeg var 35. Tvillinger da jeg var 39.

Anonymkode: 68394...fed

• Liker 2
Skrevet

Fikk første da jeg akkurat hadde fylt 34. Nå er hun to og vi skal prøve på nestemann 😊 Jeg ser ikke for meg å få flere enn to, men i og med at jeg ble raskt og enkelt gravid da så regner jeg med at løpet ikke er fullstendig kjørt som 36-åring. (Min bestemor fikk sitt siste barn som 42-åring, så tror ikke tidlig overgangsalder ligger i slekta, i alle fall!)

Anonymkode: 812fe...e3f

Skrevet

Alderen din er i hvert fall ikke noe problem med mindre du selv syns at den er det. Men det er individuelt, ingen andre kan svare for akkurat deg.

Vi fikk første barn da jeg var 34 og nr. to rett før jeg ble 36. For oss er det helt topp, men vi ønsket oss minst to. Nå er jeg snart 38, og kunne gjerne prøvd på et barn til, men mannen min, som er et par år eldre, syns selv at han er for gammel nå av ulike årsaker. 

Anonymkode: 740d2...954

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 2021-8-24 den 0.20):

Det tok lang tid å få førstemann (ting måtte være på plass) og jeg tenkte at kanskje jeg ikke ville rekke det, at jeg ville bli for gammel. Jeg tenkte nok at det kom til å bli kun ett barn. Men nå sitter jeg og har så lyst på en til. Men er redd jeg er for gammel.

Du er slett ikke for gammel. Det er massevis av eksempler på kvinner som har trodd det skulle ta lang tid å bli gravid med nr. 2 - enten fordi det tok tid første gangen og / eller fordi man ikke blir yngre - og som har endt opp med to svært tette.

Akkurat som det hender at man må "slite" for nr. 2 selv om den første var lett å få til. Det hendte med oss, men vi fikk to barn til slutt likevel, noen år "over tiden". 

Kjør på, men ikke før du er klar. Det kan gå lettere enn du tror. 

Gjest Anonymus Notarius
Skrevet

Hvis du var 44, hadde det kanskje vært fornuftig å stoppe pga. alder, men 34? Bor du i ei bygd der alle har 3 unger før de er 25 eller noe?

Det er du som bestemmer hvor mange unger du vil ha, alderen din er i alle fall ikke noen hindring for å få en (eller tre) unger til.

Skrevet

I alle dager. Før i tiden fikk damer barn langt opp i 40-åra, til de sluttet å være fruktbare. Mens i dag er plutselig tidlig i 30-årene for gammelt? Hvilke samfunnskrav til dagens mødre er det som driver denne tankegangen? 

Anonymkode: 18a15...c6a

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk nummer en da jeg var 35, nummer to da jeg var 37 og nummer tre da jeg var 39. Jeg kan ikke skjønne at jeg var for gammel til å bli mor… 

Anonymkode: 8b1a9...8f9

• Liker 2
Skrevet

Jeg fikk første da jeg var 34 og venter nr 2 nå som (snart) 38-åring. Har mistet to ganger det siste året, skulle gjerne hatt tre år mellom dem, men man må ta livet slik det blir ❤️ 

du er ikke for gammel for en til!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 24.8.2021 den 0.15):

Jeg er 34 og har fått mitt første barn. Graviditeten gikk ok og jeg elsker virkelig tiden med barnet mitt. Med tanke på alderen min, vil dere si det best å la det bli med ett barn eller prøve på én til? 

fikk første min ved 33, hadde 3 barn ved 36 ❤️ Godt fornøyd ❤️ Kjør på men gjør det kvikt

Anonymkode: f93f7...875

Skrevet

fikk første min ved 33, hadde 3 barn ved 36 ❤️ 
Godt fornøyd ❤️ 
Kjør på men gjør det kvikt

Skrevet

Jeg fikk nr 1 i alder 35. Nr 2 i alder 38. Min mor var 43 når hun fikk meg.

Anonymkode: c9747...21d

Skrevet

fikk første min ved 33, hadde 3 barn ved 36 ❤️ Godt fornøyd ❤️ Kjør på men gjør det kvikt

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...