AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Huset mitt har økt i verdi med 2 millioner siste 7 årene. Problemet er at jeg ikke skal kjøpe eller selge. Betyr den verditaksten ingenting da? Anonymkode: 2a51e...846
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Påvirker vel sikkerheten,belåningsgraden og hvilke renter du kan forhandle deg fram til? Men bytter du i samme markedet har det ikke all verden å si, med mindre du nedskalerer eller flytter til et rimeligere område..trur eg.. Anonymkode: 776e8...c69 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Påvirker vel sikkerheten,belåningsgraden og hvilke renter du kan forhandle deg fram til? Men bytter du i samme markedet har det ikke all verden å si, med mindre du nedskalerer eller flytter til et rimeligere område..trur eg.. Anonymkode: 776e8...c69 Banken bryr seg ikke.. Anonymkode: 2a51e...846
Kjøttmeisen Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Du kan få bedre rente, og du kan få rammelån når du har belåningsgrad på under 65%:)
newman01 Skrevet 24. august 2021 #5 Skrevet 24. august 2021 8 hours ago, AnonymBruker said: Huset mitt har økt i verdi med 2 millioner siste 7 årene. Problemet er at jeg ikke skal kjøpe eller selge. Betyr den verditaksten ingenting da? Anonymkode: 2a51e...846 Kan bety litt. Ligningsverdi er sånn ca 25% av markedsverdi. Om huset er passe masse verdt, og lånet nedbetalt kommer du i formueskatt-posisjon og må betale formueskatt. Ellers er det gledelig med verdiøkning om du skal refinansiere for å bytte tak, renovere badet, legge ny drenering eller kjøpe en Porsche 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #6 Skrevet 24. august 2021 Jeg ville vel passet på at forsikringen gjenspeiler verdien? Jeg regner det vil ha betydning om huset skulle bli totalskadet i brann el. Anonymkode: b0153...66b
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #7 Skrevet 24. august 2021 Primært er det jo ved salg at det har noe å si, spesielt om du ønsker å selge og kjøpe i forskjellige markeder. Sitter du på en liten leilighet i Oslo i et tiår eller to, kan du nærmest kjøpe en enebolig kontant i en mindre by senere. Anonymkode: f79bb...cd6 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå