Tiit Skrevet 22. september 2005 #1 Skrevet 22. september 2005 (endret) Jeg prøver å utnytte tiden når jeg kjører alene i bilen fornuftig, men får det ikke riktig til. Lurer på om dere gjør det. Jeg ønsker å tenke og planlegge mye fornuftig, gjerne filosofere over ting jeg ellers ikke har tid å tenke på. Eller høre på lydbøker og sånt. Det som skjer er at jeg sitter å dundrer til musikk på full styrke, eller kanskje strekker meg til å høre på radio (og det kan jo absolutt være nyttig) Men det blir lite bevisst tenking og planlegging. Vet ikke hva jeg har tenkt på når jeg kommer frem.... Det verste av alt er jo når du ikke har brukbar musikk i bilen, og det i tillegg er bare uinteressante ting på radioen. Da kan jeg sitte der i mutt putt stillhet, og det er ganske kjedelig... Men helt ærlig, så føler jeg at jeg kunne gjort noe mer fornuftig ut av tida i bilen... og jeg opplever gang på gang at det ikke skjer i særlig stor grad. Hva gjør du i bilen? Endret 22. september 2005 av Tiit
Gjest Bellatrix Skrevet 22. september 2005 #2 Skrevet 22. september 2005 Er ikke det litt trafikkfarlig å drive med masse ting mens man kjører?
Gjest Gjest Skrevet 22. september 2005 #3 Skrevet 22. september 2005 Knipeøvelser,hihi...om du er dame da
Tiit Skrevet 22. september 2005 Forfatter #4 Skrevet 22. september 2005 (endret) Viser til Fighers svar om trafikkfarlighet. (klarte ikke å sitere på hurtigsvar) Man må nå fokusere på kjøringen da. I byen tenker jeg stort sett bare på kjøring, men det jeg tenker på nå er sånn langkjøring alene i flere timer. Man må jo forsøke å gjøre noe iallefall. Radio gir jo litt tilbake da. Det er det beste jeg får til. Endret 22. september 2005 av Tiit
Mrs. K Skrevet 22. september 2005 #5 Skrevet 22. september 2005 Ja, jeg bruker altid tiden til noe nyttig mens jeg kjører. Jeg holder øye med trafikken omkring meg.
Gjest Aloha Skrevet 22. september 2005 #6 Skrevet 22. september 2005 Det eneste jeg får gjort i bilen er å høre på musikk, synge en trall og følge med på trafikken rundt meg. Tror ikke det er så mye annet fornuftig man kan gjøre uten å bli trafikkfarlig. Mulig jeg tenker litt over arbeidsdagen som har vært, hva jeg skal ha til middag eller følger med på bensinprisene på veien. Men ikke stort mer.
Brunhilde Skrevet 22. september 2005 #7 Skrevet 22. september 2005 Jeg hører på radio og nyter å ha tid til det. Av og til hører jeg musikk, men P1 med nyheter og sånt passer meg veldig bra. Eneste gangen jeg hører på noe annet er hvis det er andakt eller sport - DET gidder jeg ikke bruke tid på.
ashera Skrevet 22. september 2005 #8 Skrevet 22. september 2005 Hvis jeg skal ta et ærend med bilen i løpet av dagen passer jeg på når det er Are og Odin på P3...
Arkana Skrevet 22. september 2005 #9 Skrevet 22. september 2005 Jeg hører på musikk, har masse CD'er i bilen. Og så tenker jeg mye. Jeg tenker så godt når jeg kjører. Men ellers føler jeg ikke for å gjøre så mye fornuftig når jeg kjører, skal jo passe på trafikken også.
LilleMy Skrevet 22. september 2005 #10 Skrevet 22. september 2005 Jeg klarer ikke å kjøre bil uten at enten radio eller CD er på, og forøvrig tenker jeg bare på lette ting og tang som middag, bensinpriser og annet "tull". Bruker også mobilen mye - handsfree - og føler meg nokså lost om jeg skulle glemme den...
Gjest Milah Skrevet 22. september 2005 #11 Skrevet 22. september 2005 Pleier å ha musikk på full guffe, å synge for full hals..
:-) anna Skrevet 22. september 2005 #12 Skrevet 22. september 2005 På vei til jobb hører jeg på nyheter og forbereder meg dermed på jobben. På vei fra jobb bruker jeg tiden i bilen som en buffersone. Tømmer hodet for jobbstress, senker skuldrene og tar private telefoner. (Med hands free ja...) Bilen er dessuten stort sett det eneste stedet jeg får høre musikk i fred.
Gjest Gjesta Skrevet 22. september 2005 #13 Skrevet 22. september 2005 Jeg syns det er deilig å bare sitte i bilen og gjøre ingenting annet enn å kjøre jeg da, og høre på radioen. Deilig med tid for seg selv, uten forstyrrelser. Kjeder meg aldri i bil.
Nella Skrevet 22. september 2005 #14 Skrevet 22. september 2005 Pleier å ha musikk på full guffe, å synge for full hals.. ← Beste som er Og da går energien til å synge og ikke irritere seg over snikere, menner med hatt og rar kjøring. Fornuftig nok for meg. Men litt seriøst, før nye E18 i Vestfold kom var det en strekning hvor det smalt ofte. Kjørte jeg der surret førstehjelp og ansvar ved å komme først til et ulykkessted om og om igjen.
Gjest Puhh Skrevet 22. september 2005 #15 Skrevet 22. september 2005 Kjører veldig mye bil helt alene, og da, spesielt på morgenen, så synger jeg med musikken på full guffe. En perfekt måte å starte dagen på, og noe som jeg ikke kunne gjort hadde jeg hatt noen med meg, for stemmen min er jo helt forferdelig Ellers så kan jo tankene gå til alt og alle mens jeg kjører, men sånn blir det vel når man er en "grubler".
Gjest Gjest Skrevet 23. september 2005 #16 Skrevet 23. september 2005 Pendler i nesten to timer hver dag (en time hver vei) og har på radioen og synger for full hals!!! Å prøve å gjøre "noe fornuftig" synes jeg høres veldig trafikkfarlig ut! Fy!
inar Skrevet 23. september 2005 #17 Skrevet 23. september 2005 Jeg og synger i bilen, det er mye bra musikk på energy. Og så kjefter jeg på bilister kjører under fartsgrensen, de er det mange av..... Eller de som kjører som om det ikke skulle være andre biler på veiene.....
Tusenfryd Skrevet 23. september 2005 #18 Skrevet 23. september 2005 Må man gjøre noe fornuftig hele tiden? Jeg tror mange av oss har mer enn nok med å av og til bli litt tvunget til å koble av og slappe av litt. Dessuten er det etter hva jeg ser i trafikken, altfor mange mennesker som gjør altfor mye allerede. At du har lyst til å tenke og planlegge men ikke gjør det, tyder på at hodet ditt tar den tiden det trenger.
Gjest Catwoman Skrevet 23. september 2005 #19 Skrevet 23. september 2005 Før hørte jeg musikk og snag av full hals, nå må jeg nøye meg med å synge når det kommer n fin sang på raidoen (siden stereoanlegget bare spytter ut CD'ene jeg prøver å fôre den med) så det blir en del kanal-svitsjing. Ellers så får jeg med meg mye rart på raidoen da, som jeg aldri hadde fått vite ellers. Og av og til skrur jeg av lyden og synger for meg selv, men der er oftest når jeg har med pusedyret mitt i bilen. Og noen ganger tenker jeg, og filosoferer over diverse ting, eller planlegger ting.
Gjest Gjesta Skrevet 23. september 2005 #20 Skrevet 23. september 2005 Det mest fornuftige man kan gjøre når man kjører bil er å kjøre bil. Alt annet blir ufornuftig. Så jeg konsentrerer meg om det jeg er i bilen for å gjøre, slapper av så godt jeg kan med musikk eller radio, og har fokus ute blant alle de andre trafikantene. Jeg kjører tross alt rundt i en potensiell drapsmaskin, og det gjør også den jeg møter. Kan vi stole på at den andre holder seg til avtalen om å kjøre på sin side av den gule streken?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå