Gå til innhold

X svigermor angrep/ presset seg inn i mitt hus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.  Det hele startet i går kveld med at min x sendte meg melding pgr av min sønn ikke ble med i konfirmasjon til sitt søskenbarn.  Jeg har 2 bonus Barn som heller ikke ble med pgr av jeg egentlig skulle være på jobb, og det blir mye med 5 barn i konfirmasjon og mye forberedelser osv for kjæresten,  dette trengs ikke forklares siden de fleste mest sannsynligvis har forståelse for dette.  Vi har ikke barna denne dagen ettersom de skal være hos de andre foreldrene. Vi er sliten etter å ha 2 babyer og orket ikke ha barna med på konfirmasjon siden vi er sliten og første skoledag dagen etter. Derfor tok vi bare med 2 felles babyer.

Dette ble et helvetes til styr med barnemor,  flere meldinger osv. Vi forklarte hvorfor osv. Kort tid etter sender mormor melding og skriver om dette stemmer og sier at min kjæreste er en dårlig stemor +++. 

Det er min kjæreste som står for alt av innkjøp av klær,  klippe negler,  klipper hår,  vasker ører +++ alt av omsorg / vi har felles økonomi.  Men mor har aldri kjøpt vinter klær,  utstyr osv.

Vi har hatt greit samarbeid,  men min x tar ekstremt stor plass og skal alltid levere min sønn på døren,  levere noen poser og står der kjempe lenge,  sender meldinger til min kjæreste om dikt om hva min sønn har gjort denne uken,  sender snapper om selfier av den gamle kjærring hun er.  Det er helt utrolig at min kjæreste gidder/ holder ut hele greia. 

Men i dag rant begeret over for meg,  når mormor banker hardt på døren,  jeg holder en baby i hånden.  Hun prøver og presse seg inn i vårt hus,  baby skriker og blir preget av situasjonen.  Jeg skubber henne hardt unna og hun kommer igjen og skal presse seg inn for og snakke med min kjæreste,  siden hun mener det er hennes skyld at min sønn ikke ble med i konfirmasjonen. Jeg måtte skubbe henne,  sparke henne å slå henne med en kost for å få henne unna.  Det ble ropt og kjæftet høylytt så hele nabolaget hørte.  Jeg ringte politiet,  siden hun truet med å gjøre det samme.  

Dette godtar jeg ikke,  og er langt over streken,  jeg har beskyttet og godtatt alt for mye ovenfor min x. 

Vurderer å ringe politiet og ha besøksforbud,  eller la henne komme igjen og banke livskiten ut av henne om det gjentar seg.  

Hva ville dere gjort?

Alt dette for jeg ikke tok med min sønn i konfirmasjon, som han i ettertid sier at han ikke bryr seg om. 

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du har utsatt henne for vold. Det er aldri greit, uansett hvor urimelig hun har vært. Hun kan være så urimelig hun bare vil. Hvis hun anmelder er det du som blir straffet.

• Liker 39
Skrevet

Rotete innlegg, men Jeg forstår det slik at hun startet og han forsvarte seg med en baby på armen? Jeg hadde valgt å ilegge henne besøksforbud siden hun viser seg kapabel til å gå over slike grenser, med små barn i hus også.. Var alt dette virkelig pga en konfirmasjon????

Anonymkode: 13cfb...875

• Liker 33
Skrevet
Gjenferdet skrev (18 minutter siden):

Du har utsatt henne for vold. Det er aldri greit, uansett hvor urimelig hun har vært. Hun kan være så urimelig hun bare vil. Hvis hun anmelder er det du som blir straffet.

Jeg ser i det minste at det var likt fra begge sider? Hun virket ikke akkurat som et offer her...

Anonymkode: 13cfb...875

• Liker 31
Skrevet

Hvorfor blandet barnemor seg inn hvis det ikke gjaldt hennes tantebarn? Og hvorfor blandet x-svigermor seg inn? Er hun også i familie med konfirmanten? Isåfall, hvorfor var du i denne konfirmasjonen og ikke din ekskone?

Anonymkode: d1f71...9b6

• Liker 15
Skrevet
Idiot007 skrev (1 time siden):

Hei.  Det hele startet i går kveld med at min x sendte meg melding pgr av min sønn ikke ble med i konfirmasjon til sitt søskenbarn.  Jeg har 2 bonus Barn som heller ikke ble med pgr av jeg egentlig skulle være på jobb, og det blir mye med 5 barn i konfirmasjon og mye forberedelser osv for kjæresten,  dette trengs ikke forklares siden de fleste mest sannsynligvis har forståelse for dette.  Vi har ikke barna denne dagen ettersom de skal være hos de andre foreldrene. Vi er sliten etter å ha 2 babyer og orket ikke ha barna med på konfirmasjon siden vi er sliten og første skoledag dagen etter. Derfor tok vi bare med 2 felles babyer.

Dette ble et helvetes til styr med barnemor,  flere meldinger osv. Vi forklarte hvorfor osv. Kort tid etter sender mormor melding og skriver om dette stemmer og sier at min kjæreste er en dårlig stemor +++. 

Det er min kjæreste som står for alt av innkjøp av klær,  klippe negler,  klipper hår,  vasker ører +++ alt av omsorg / vi har felles økonomi.  Men mor har aldri kjøpt vinter klær,  utstyr osv.

Vi har hatt greit samarbeid,  men min x tar ekstremt stor plass og skal alltid levere min sønn på døren,  levere noen poser og står der kjempe lenge,  sender meldinger til min kjæreste om dikt om hva min sønn har gjort denne uken,  sender snapper om selfier av den gamle kjærring hun er.  Det er helt utrolig at min kjæreste gidder/ holder ut hele greia. 

Men i dag rant begeret over for meg,  når mormor banker hardt på døren,  jeg holder en baby i hånden.  Hun prøver og presse seg inn i vårt hus,  baby skriker og blir preget av situasjonen.  Jeg skubber henne hardt unna og hun kommer igjen og skal presse seg inn for og snakke med min kjæreste,  siden hun mener det er hennes skyld at min sønn ikke ble med i konfirmasjonen. Jeg måtte skubbe henne,  sparke henne å slå henne med en kost for å få henne unna.  Det ble ropt og kjæftet høylytt så hele nabolaget hørte.  Jeg ringte politiet,  siden hun truet med å gjøre det samme.  

Dette godtar jeg ikke,  og er langt over streken,  jeg har beskyttet og godtatt alt for mye ovenfor min x. 

Vurderer å ringe politiet og ha besøksforbud,  eller la henne komme igjen og banke livskiten ut av henne om det gjentar seg.  

Hva ville dere gjort?

Alt dette for jeg ikke tok med min sønn i konfirmasjon, som han i ettertid sier at han ikke bryr seg om. 

Veldig rotete skrevet

Er litt på gjerde her, men en ting reagerer jeg negativt på og det er voldsbruken du beskriver at du utøver…. 
Det er ikke normalt

• Liker 30
Skrevet

Skjønte ikke innlegget helt…Er du barnas mor eller far?

Anonymkode: d1409...dc7

• Liker 18
Skrevet

skjønner ikke hvem som er hvem i dette… i overskriften skriver du «ex svigermor», men hvem er hvem i saken?

Fryktelig rotete innlegg… 

Anonymkode: cf99f...350

• Liker 22
Skrevet
Gjenferdet skrev (5 timer siden):

Å forsvare seg selv, sitt barn og sin kjæreste mot en person som forsøker å bryte seg inn i huset, er ikke vold. 

Uansett ts, du virker som om du ikke har satt en stopper for gale kvinnfolk på et tidligere tidspunkt og nå får du se hvordan "baby mama drama" er når du velger gale kvinnfolk!

• Liker 20
Skrevet

Vanskelig å i det hele tatt forstå hvem som er hvem i innlegget ditt. Plutselig har du en baby, men plutselig holder du baby i hånden og kan både dytte og sparke eks-svigermor. Er baby under ett år eller noen år? Nå er jeg sikkert litt stygg, men måten du har skrevet innlegget på sier meg at du enten/og/eller: 1: Du er lite oppegående. 2: Du har skrevet mens du har vært ruset

Anonymkode: c8a4b...399

• Liker 37
Skrevet

Er du svigermor, ex, mor,far eller et av barna? For det var vel ikke du som skulle konfirmeres?  Veldig rotete innlegg. Det var noen som ikke fikk bli med på konfirmasjon var det noen av barna? Å i såfall skjønner jeg ikke hvorfor du hoppet bukk over de. 

Det høres ut som du er veldig hissig når du slår noen med en kost, det er ikke bra.

Anonymkode: 5b98a...05e

• Liker 11
Skrevet

Burde kanskje ikke gå flere barn enn man orker å ha med i konfirmasjon og andre festlige anledninger. Hvordan blir det da når man skal holde konfirmasjon? 

Håper alt dette bare er tull. 

Anonymkode: 03f3a...4ca

• Liker 28
Skrevet

Hvem var det som ble konfirmert? Hvilken relasjon har barnet du har med eksen til konfirmanten? 

Både ekssvigermor og du oppførte dere helt sykt. Presse seg inn? Sparke og slå med en kost?!! 

Anonymkode: 52dfe...6d8

• Liker 13
Skrevet

Her burde både barnevern og familiekontoret inn. Dere ALLE trenger mye hjelp! 

Anonymkode: 554d0...0b6

• Liker 30
Skrevet
1 hour ago, Troyamin said:

Å forsvare seg selv, sitt barn og sin kjæreste mot en person som forsøker å bryte seg inn i huset, er ikke vold. 

Uansett ts, du virker som om du ikke har satt en stopper for gale kvinnfolk på et tidligere tidspunkt og nå får du se hvordan "baby mama drama" er når du velger gale kvinnfolk!

Vold er det vel uansett, men å beskytte seg selv og sine er klart berettiget og grei vold. Selvsagt kan man forsvare seg, når man står ovenfor en trussel som ikke lar seg løse muntlig, som det kan virke som er tilfellet her. 

Klarer ikke helt få tak i gangen i det hele, men hvis det er sånn at tidligere svigermor banet seg vei inn i huset for å ta en som bor der, så tror jeg ikke saken er så klar som gjenferdet over her skal ha det til.

Anonymkode: 4dba1...a48

• Liker 9
Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Skjønte ikke en dritt av det her. Men, bruk kondom. 

Anonymkode: 80c40...517

🤣🤣🤣

Skrevet
AnonymBruker skrev (26 minutter siden):

Hvem var det som ble konfirmert? Hvilken relasjon har barnet du har med eksen til konfirmanten? 

Både ekssvigermor og du oppførte dere helt sykt. Presse seg inn? Sparke og slå med en kost?!! 

Anonymkode: 52dfe...6d8

Jeg forsto det slik at TS' særkullsbarn var konfirmantens søskenbarn, og dermed TS' nevø/niese.  (TS fratok altså sin sønn muligheten til å møte sin biologiske familie)

Personlig tror jeg at det ligger mer bak handlingen enn akkurat denne hendelsen, men at det var det at barnet ble utelatt fra konfirmasjonen som var dråpen som fikk begeret til å renne over for særkullsbarnets mor og mormor.
Det skinner helt klart i gjennom at TS særkullsbarn blir nedprioritert på flere områder.

Jeg forsvarer ikke mor og mormor på noen som helst måte, slik oppførsel er hinsides all sunn fornuft, men det virker ikke som om TS har sitt på det tørre heller.

Anonymkode: 94e08...b5f

• Liker 21
Skrevet

Merkelig at dere tok med de to yngste i konfirmasjonen, hadde vært mer naturlig å ta med den som faktisk er i familie med konfirmanten, altså din sønn. Eller alle barna. For konfirmanten var vel på din tidligere samboer sin side av familien? 

Anonymkode: dd816...25e

• Liker 22

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...