AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Jeg har et barn i småskolen som er litt annerledes, ikke noe diagnose e.l, men liker litt andre ting enn de andre og er ganske følsom & hårsår. Barnet fortalte meg nå at andre barn erter (jeg vet ikke om jeg vil kalle det mobbing enda..) og kommer med slemme kommentarer. Barnet var kjempe lei seg når det fortalte det og sa at h*n var redd for om at de kom til å bli enda slemmere når de fant ut at foreldrene visste det. Sa at det ikke var noe voldelig og utifra det h*n sa så var det ikke kjempestygge kommenterer, men absolutt ikke greit og det må jo stoppes.. Noen her som har barn som blir ertet som har noen tips til meg? Første steg er vel kanskje å ta det opp med lærer? Jeg får en ekstrem trang til å holde barnet hjemme og beskytte fra alt vondt, men jeg kan jo ikke det! Vil bare pakke barnet inn i bobleplast og flytte inn i kjellerstuen, jeg får så vondt inni meg. Anonymkode: 41b87...048 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Ta det med lærer pronto! Anonymkode: a8256...4ae 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Ta det med lærer pronto! Anonymkode: a8256...4ae Skal kontakte lærer i morgen, selvfølgelig, men er noe annet jeg bør gjøre? Barna som erter bor i umiddelbar nærhet og treffes ofte ute på sykkeltur/lekeplass osv.. Anonymkode: 41b87...048
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Vi hadde samme i nabolaget her. En gutt som ble ertet av barn her. Jeg sa ifra til foreldrene til barnet som ble ertet, og foreldrene til de barna som ertet. Snakket og til barna som slang ut kommentarer. Syns det er ok å ta det med foreldrene og. Hvertfall når det skjer hjemme på fritiden. Anonymkode: 2989f...9bf 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (36 minutter siden): Vi hadde samme i nabolaget her. En gutt som ble ertet av barn her. Jeg sa ifra til foreldrene til barnet som ble ertet, og foreldrene til de barna som ertet. Snakket og til barna som slang ut kommentarer. Syns det er ok å ta det med foreldrene og. Hvertfall når det skjer hjemme på fritiden. Anonymkode: 2989f...9bf Ja, er det jeg lurer på om jeg må. Barnet ville ikke det, men er usikker på hvordan skolen håndtere sånt og om det vil eskalere på fritiden.. -ts Anonymkode: 41b87...048
Banansnacks Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 (endret) Ofte er det barn av foreldre som synes at sjikane mobbing er bra desverre. Utrolig trist situasjon, du må snakke med skolen lærer og rektor og si I fra, om at barnet ditt ikke har det bra på skolen og blir mobbet. Det skal være null tåleranse for mobbing, så om skolen ikke tar tak i det tenker jeg du bør ta saken I egene Hender og opprette en paragraf 9-A sak mot skolen. Klem til deg og håper det ordner seg. ❤ Endret 23. august 2021 av Banansnacks
RockyRose Skrevet 26. august 2021 #7 Skrevet 26. august 2021 Uff! Dette er eg kjempe redd for at vår skal oppleve og, då eg har vakse opp med småkommentara heile oppveksten då eg var kraftig. Ikkje direkte mobbing, men eg hugsar kvar kommentar den dag i dag, og har store problem med sjølvbilete og eigenverdi. Eg ville kontakta skulen, dersom det foregår der og. Dei får 1 sjangse, viss ikkje tek du det i eigne hender og snakkar med foreldra til ungande det gjeld. Såå viktig å ta mobbing/erting alvorleg, då det kan utvikle seg og forverre seg over tid! Lukke til ❤️
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå