Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg tjener 300 000 i året. Jobber fulltid. ca 40 timer i uken. Ingen utdannelse. Føler meg skikkelig underbetalt. Jobber i butikk hvis det er av interesse........

Anonymkode: 2f752...c1c

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tjener bare 144 kroner i timen? Her lukter det utnyttelse lang vei. Meld deg inn i en fagforening og snakk med sjefen og krev høyere lønn.

Anonymkode: 673ca...562

• Liker 1
Skrevet

Hvor lenge har du jobbet der? 

Jeg tjener ca 580.000 i året + bonus. 

Skrevet

Hva jobber du som? Er det netto eller brutto?  

Jeg jobber som freelancer. Jobber mellom 10-60t uken og har gjort det de siste ti årene, gjennomsnitt vil jeg gjette 25t uken. Jeg har tjent alt fra 100k til 800k brutto. I år blir det nok ca 700k.

Anonymkode: a7e2b...34d

Skrevet
1 hour ago, AnonymBruker said:

Hva jobber du som? Er det netto eller brutto?  

Jeg jobber som freelancer. Jobber mellom 10-60t uken og har gjort det de siste ti årene, gjennomsnitt vil jeg gjette 25t uken. Jeg har tjent alt fra 100k til 800k brutto. I år blir det nok ca 700k.

Det er netto. Men hva jobber du som? Ble litt nysgjerrig..

TS

Skrevet
1 hour ago, Strange Doll said:

Hvor lenge har du jobbet der? 

Jeg tjener ca 580.000 i året + bonus. 

2 år :( 

TS

Skrevet

Har du spurt om høyere lønn?
Ta en samtale med sjefen din om det. Ha klar gode argumenter for hvorfor du fortjener høyere lønn. Vis gjerne til resultater og din markeds verdi.
Jeg har gravis gått opp i lønn over 2,5 år, men har bedt om det og vist til hva jeg leverer. De ville i starten tilby meg ca 650 000, fikk presset det opp 100 000, osv osv. Ligger nå på 970 000 + bonus og tillegg. 

Anonymkode: e257c...cf4

Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er netto. Men hva jobber du som? Ble litt nysgjerrig..

TS

300k netto er ikke så ille i mine øyne. 25k utbetalt i måneden. Jeg anser det som en forholdsvis normal lønn. Så spørs det på ansiennitet og utdannelsesnivå. Det er lite for en med master som har vært i relevant jobb i 10 år. Men mye for en nyansatt uten utdannelse. Jeg kjenner folk med master med denne lønnen, men kort erfaring. 

Jeg er forfatter. Lønnen avhenger av hva jeg utgir, hvor mye bøkene selger og om jeg får stipender eller priser. Pluss litt andre jobber som opplesing osv. 

• Liker 1
Skrevet

780.000 i fastlønn og bonus på ca 20.000 - 35.000 i året avhengig av budsjettet.

Anonymkode: 9c471...5ea

Skrevet

Jeg synes ikke 25 000 utbetalt høres lite ut. 

Husk at her inne så ikke reflekterer virkeligheten der ute. Her inne er det mange som tjener mye eller har uføretrygd, er min opplevelse. Gjennomsnittsinntekten til aleneboende under 45 (studenter er utelatt) har en inntekt på gjennomsnittlig 318 000 netto i året. For de som jobber fulltid er gjennomsnittet ca 400 000 året. Men husk at gjennomsnittet og medianen er to ulike ting. Medianen er som regel noe lavere enn gjennomsnittet. Dette inkluderer også de som har en utdannelse på 8 år og et studielån på 700 000. 

Er det jobben eller lønnen du er misfornøyd med? Kan hende du kan stige i gradene. Da kan du tjene mer. Ellers er det som regel riktig utdannelse som gir høyere lønn. 

• Liker 1
Skrevet
Hanna! skrev (32 minutter siden):

Jeg synes ikke 25 000 utbetalt høres lite ut. 

Husk at her inne så ikke reflekterer virkeligheten der ute. Her inne er det mange som tjener mye eller har uføretrygd, er min opplevelse. Gjennomsnittsinntekten til aleneboende under 45 (studenter er utelatt) har en inntekt på gjennomsnittlig 318 000 netto i året. For de som jobber fulltid er gjennomsnittet ca 400 000 året. Men husk at gjennomsnittet og medianen er to ulike ting. Medianen er som regel noe lavere enn gjennomsnittet. Dette inkluderer også de som har en utdannelse på 8 år og et studielån på 700 000. 

Er det jobben eller lønnen du er misfornøyd med? Kan hende du kan stige i gradene. Da kan du tjene mer. Ellers er det som regel riktig utdannelse som gir høyere lønn. 

Ikke som regel. Medianen er alltid lavere.

Skrevet
Just now, Brunello said:

Ikke som regel. Medianen er alltid lavere.

Når det gjelder inntekt i Norge, ja. Men medianen er ikke alltid lavere enn gjennomsnittet. For eksempel er medianen av testikler per person høyere enn gjennomsnittet. 

Skrevet

Tjente mellom 450 - 500 000.

Ble sammen med og flyttet inn med en mann som tjener 4-5 millioner. Felles konto, økonomisk frihet og mulighet til å velge selv om jeg vil jobbe. Nå jobber jeg mindre og tjener mellom 250 til 300 000.

Anonymkode: 05b67...2fb

Skrevet

Skaff deg en rik mann. Det er mange av de!!!😈

Anonymkode: 05b67...2fb

Skrevet

(Skal man si noe om lønn så må man oppgi brutto lønn, ellers sier det jo ingenting...)

Jeg tjener ca 250.000,-/år i en 60% stilling.

Anonymkode: e8b42...339

Skrevet

husker faktisk ikke akkurat hva jeg tjener, rundt 650-700. Takket nei til et jobbtilbud som ville gitt 850 i sommer, men trivsel veier tyngst. (Har ikke barn, det hadde sikkert vært vanskelig å takke nei til en annen jobb med mer lønn da:))

Skrevet

520000, 1 års erfaring i kommune administrasjon. 

Anonymkode: 06d1b...cf2

Skrevet
Hanna! skrev (8 timer siden):

Når det gjelder inntekt i Norge, ja. Men medianen er ikke alltid lavere enn gjennomsnittet. For eksempel er medianen av testikler per person høyere enn gjennomsnittet. 

Du skulle bare visst hvor mange som har tre.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...