Wulp Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 (endret) Er det greit å kjøpe klær i bursdagsgave til egne barn? Endret 23. august 2021 av Wulp Skrev feil
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Nei, hvorfor tror du det? Anonymkode: 5aeae...184
Gjest WhisperingWind Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Ikke om det ikke er noe ekstra dyrt og fint de ønsker seg. Klær er noe de skal få uavhengig av bursdag/jul.
Fjaselina Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 Det kjem an på alder, om det er heilt sikkert at kleda vert likt og dermed brukt. Superfornuftige typ regndress er kjedelig. Ein fin topp eller ein kul genser er ok. 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 Jeg har skrevet opp klær på ønskelista hvert år. Bedre å få klær enn en hel haug med leker som bare blir liggende å støve ned.. Anonymkode: 8c29f...cbf
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 Har barn virkelig blitt så utakknemlige at de ikke kan få klær i bursdagsgave lenger? Mine barn blir glade for både myke og harde pakker.. Tskjorter uten print er kanskje ikke så gøy, men det er jo masse som er gøy også. Anonymkode: f3593...fd5 4
Strange Doll Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 Mine barn får klær fra besteforeldre hvert år og de syns det er gøy fordi de får klær de liker med feks superhelter. Men jeg forstår jo at det kanskje ikke er så stas om man kun får klær til bursdagen som barn.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 Fjaselina skrev (14 minutter siden): Det kjem an på alder, om det er heilt sikkert at kleda vert likt og dermed brukt. Superfornuftige typ regndress er kjedelig. Ein fin topp eller ein kul genser er ok. Jepp, bra innlegg. Og så er det en fordel å tenke litt over om tenåringen og mor er sånn halvveis enige om hva som er kult. Ei svartkledd rockejente vil nok ikke føle seg veldig sett og verdsatt om hun får en rosa, blomstrete bluse som mor synes er bare såååå fin på henne. Klær i bursdagsgave bør i det minste velges etter barnets smak, ikke mors og fars. Og er det full skjæring så alt barnet har lyst på er uaktuelt for foreldrene å kjøpe er det like greit å finne en annen gave. Anonymkode: 49410...289
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #11 Skrevet 23. august 2021 Kommer vel an på barnet. Jeg har ett barn som elsker å få klær, så henne kjøper jeg ofte klær til i gave. Sønnen min er ikke så glad i det, men kan være hvis det er et trykk på genseren med noe han er opptatt av feks. Jeg kjøper det jeg vet de blir glad for og ønsker seg til bursdagen, det er ikke dagen jeg forventer de skal være takknemlig for det de får bare fordi det er en praktisk gave. Klær og sko får de som regel utenom jul og bursdag. Anonymkode: 9d853...390
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #12 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har barn virkelig blitt så utakknemlige at de ikke kan få klær i bursdagsgave lenger? Mine barn blir glade for både myke og harde pakker.. Tskjorter uten print er kanskje ikke så gøy, men det er jo masse som er gøy også. Anonymkode: f3593...fd5 Handler vel ikke nødvendigvis om utakknemlighet, men om de får klær og slikt ellers er det kanskje ikke det de blir mest glad for i bursdagsgave. Det blir ikke så spennende. Kan forstå det. Men noen barn, som min yngste, blir veldig glad for klær fordi hun er opptatt av det. Min eldste kunne sikkert kledd seg i en striesekk, han har ingen interesse av det. Anonymkode: 9d853...390
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #13 Skrevet 23. august 2021 Nei 😄 Du skal jo gi dem klær som fungerende omsorgsperson. Anonymkode: 11581...c1f
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #14 Skrevet 23. august 2021 Selvfølgelig kan barnet få klær til bursdagen. Det synes jeg virkelig er helt innafor. Barn kan tidlig få innsikt i at utstyr og ting koster mye penger - og penger gror ikke på trær. I tillegg tenker jeg alt med måte, kanskje veldig kjedelig for en 5-åring med kun myke gaver til bursdagen, men noen kan det godt være. Husker jeg hadde en venninne når jeg var yngre, hun mente helhjertet at ting som var «nødvendigheter», dyre boblejakker, jeans osv. ikke skulle være bursdags eller julegaver. Husker jeg allerede da opplevde henne som usympatisk og utakknemlig. Kommer fra en familie som har helt andre holdninger til gaver. Så er nok litt «gavekultur» inne i bildet også. Anonymkode: 53713...926
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 time siden): Har barn virkelig blitt så utakknemlige at de ikke kan få klær i bursdagsgave lenger? Mine barn blir glade for både myke og harde pakker.. Tskjorter uten print er kanskje ikke så gøy, men det er jo masse som er gøy også. Anonymkode: f3593...fd5 Har barn under 12 noensinne likt myke gaver? Husker jeg som barn (20-30år siden) fikk håndklær, sengetøy, votter og gensere av tanta mi. Kjipeste gavene ever, hva pokker skal jeg med det? Brydde ikke meg noe som helst om klærne jeg hadde på meg, i hvertfall ikke hva slags hånkle jeg tørker meg med. Og som tenåring og opp så er det heller ikke gøy å få klær med tantes smak.. kjipe voksne. Leker, gavekort, spill og bøker er jo mye bedre for barn. Klær burde man ikke kjøpe til noen med mindre du vet hva de pleier å bruke. Anonymkode: f3492...807
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå