Gå til innhold

Reklamere på et produkt som nå er gått ned i pris...

Anbefalte innlegg

Gjest queen's_gambit
Skrevet

Hvilke rettigheter har man? Jeg kjøpte en skjorte for en 3-4 måneders tid siden, hvorav trykket nå har begynt å gå i oppløsning. Jeg har reklamert på produktet (som er kjøpt over nett), og fått beskjed om at beløpet skal refunderes. Men skjorten er nå blitt satt ned i pris... Og jeg får visstnok kun tilbakeført det beløpet som tilsvarer markedsverdien på skjorten pt., og ikke den summen jeg betalte for den. Det er jo litt bittert, da jeg taper nærmest 700,- på å reklamere på en skjorte som åpenbart var dårlig designet!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når dette var innenfor reklamasjonsretten, har selger rett til å reparere eller gi deg nye vare. Dersom de har valgt å ikke gjøre det men heller refundere, har du krav på refusjon av det innbetalte. Det vil si fullt beløp du betalte, uavhengig av nå-pris. 

• Liker 4
Skrevet

Du skal ha tilbakebetalt hele kjøpesummen. Åpenbart.

Om du hadde kjøpt en vare på tilbud og prisen gikk opp når du reklamerte, ville du ikke fått nå-pris tilbake men kjøpesum.

Dette var amatørmessig av butikken.

• Liker 3
Skrevet

Butikken tar feil. Klag. Bland inn forbrukerrådet om nødvendig. Du har krav på refusjon av det du betalte, ikke hva butikken selger det for idag. 

Skrevet

Du skal ha refundert det beløpet du faktisk betalte uavhengig av hva varen koster nå.

Anonymkode: b8197...e7b

• 2 uker senere...
Gjest queen's_gambit
Skrevet
On 8/24/2021 at 12:13 AM, Glitnir said:

Når dette var innenfor reklamasjonsretten, har selger rett til å reparere eller gi deg nye vare. Dersom de har valgt å ikke gjøre det men heller refundere, har du krav på refusjon av det innbetalte. Det vil si fullt beløp du betalte, uavhengig av nå-pris. 

Gjelder dette også selv om varen ble kjøpt i slutten av april? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...