AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Enten pga.korona eller fordi man nesten har glemt hva det er - å klemme, har jeg ikke lenger lyst til å klemme folk. Men hvordan reagere når en kollega ønsker å klemme meg? H*n nærmer seg meg, åpner armer og...? I dag sa jeg «nei, nei», og da ble h*n litt sånn småsur. Jeg ønsker ikke å oppleves som «vanskelig» eller «vrang». Anonymkode: cd6b6...dc3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 rekk frem en hånd å si "high fiiiive". Anonymkode: c7f45...b53 9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Jeg er så ærlig og sier det rett ut: beklager jeg klemmer ikke. Alle ser ut til å godta det. Anonymkode: 435cc...710 12
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): rekk frem en hånd å si "high fiiiive". Anonymkode: c7f45...b53 Det er jo ulogisk fordi det også er kroppskontakt 😁 Har jeg blitt så usosial? 😁 før korona var jeg en skikkelig «klemmer» Anonymkode: cd6b6...dc3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg er så ærlig og sier det rett ut: beklager jeg klemmer ikke. Alle ser ut til å godta det. Anonymkode: 435cc...710 Hva om det er sjefen din? Anonymkode: cd6b6...dc3
Gjest theTitanic Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Enten pga.korona eller fordi man nesten har glemt hva det er - å klemme, har jeg ikke lenger lyst til å klemme folk. Men hvordan reagere når en kollega ønsker å klemme meg? H*n nærmer seg meg, åpner armer og...? I dag sa jeg «nei, nei», og da ble h*n litt sånn småsur. Jeg ønsker ikke å oppleves som «vanskelig» eller «vrang». Anonymkode: cd6b6...dc3 Folks intimsoner bør respekteres helt uavhengig om det er virus i omløp eller ikke.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Hva om det er sjefen din? Anonymkode: cd6b6...dc3 Hvorfor i all verden skal en sjef klemme en ansatt? Anonymkode: c7f45...b53 13
Svigermor Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Hva om det er sjefen din? Anonymkode: cd6b6...dc3 Klemmer ikke kollegaer, heller ikke sjefen. Sier bare at jeg ikke er noen klemmer. 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (43 minutter siden): Hvorfor i all verden skal en sjef klemme en ansatt? Anonymkode: c7f45...b53 Fordi sjef er akkurat som alle andre kollegaer, i hvert fall hos oss. Alle klemmer hverandre. Anonymkode: cd6b6...dc3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 theTitanic skrev (46 minutter siden): Folks intimsoner bør respekteres helt uavhengig om det er virus i omløp eller ikke. Så hva sier du når en person nærmer seg deg for å gi deg en klem? «Nei» og dytter h*n vekk? 😁 Anonymkode: cd6b6...dc3
Scoops Skrevet 23. august 2021 #11 Skrevet 23. august 2021 Da sier jeg bare rett ut at de ikke får klemme meg og det må folk bare respektere 1
Gjest theTitanic Skrevet 23. august 2021 #12 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Så hva sier du når en person nærmer seg deg for å gi deg en klem? «Nei» og dytter h*n vekk? 😁 Anonymkode: cd6b6...dc3 Den som ikke vil ha klem får stå på akkurat lang nok avstand og ha avvisende kroppspråk så det ikke er en invitt der. Kanskje armene i kors eller rekke frem hånden. Noen forsøker seg kanskje allikevel. Jeg kjenner en som alltid klarer å komme unna klemming uten å være uhøflig. Et kunststykke. Selv er jeg ikke veldig engasjert og ser hva som ligger i kortene. Klemmer om noen absolutt vil det, eller håndtrykk eller hva det skal være. Lar andre ta initiativ, men inviterer ikke. I noen andre land så er det vanlig å gi kyss på hvert kinn; først det ene, så det andre, så det første igjen. En gedigen uting jeg virkelig ikke liker, men der slipper man ikke unna uten å bli oppfattet som svært uhøflig så det må gjøres. Det er nesten like uhøflig som å be vedkommende gå vekk.
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #13 Skrevet 23. august 2021 22 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi sjef er akkurat som alle andre kollegaer, i hvert fall hos oss. Alle klemmer hverandre. Anonymkode: cd6b6...dc3 Så innmari unødvendig. Særlig når det er pandemi. Anonymkode: c7f45...b53 2
Mezzosoprena Skrevet 23. august 2021 #14 Skrevet 23. august 2021 "Beklager, jeg velger å holde avstand enda jeg" - funker hver gang for min del 🙂 6
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #15 Skrevet 23. august 2021 Teatrica skrev (1 minutt siden): "Beklager, jeg velger å holde avstand enda jeg" - funker hver gang for min del 🙂 Ok, skal prøve Anonymkode: cd6b6...dc3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #16 Skrevet 23. august 2021 Det absolutt beste med denne pandemien er at det er nesten slutt på klemming. Hater klemming mellom venner/kollegaer. Eneste som får være nær meg, er min mann. Anonymkode: 50a49...2c5 7
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #17 Skrevet 23. august 2021 Jeg hadde avslutning på studiet i juni og en medelev jeg hadde blitt veldig glad i spurte om hun kunne gi meg en klem før jeg dro, hun var «tross alt fullvaksinert». Jeg sa «beklager, men jeg kan ikke begynne å klemme deg. Da bryter jeg med mine egne smittevernsverdier, dessuten kan du smitte videre selv om du er vaksinert». Jeg følte presset på at dersom jeg klemte henne, ville flere stille seg i kø. Hun virket ikke sur da, men nå har det gått snart 3 mnd og jeg har ikke hørt et ord fra henne… Anonymkode: 1e6a5...cf4 1
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #18 Skrevet 23. august 2021 Synes det er helt greit å si det som det er, du er ingen klemmer Veit det er litt vanskelig altså, men du er ikke kjip av den grunn! Mange misliker klemming, man burde ikke klemme noen man ikke veit om liker det. Anonymkode: 893de...7ec 2
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #19 Skrevet 23. august 2021 Det er ikke lenge siden klemmehysteriet kom til Norge. Kanskje ti år siden. Det er ikke noe naturlig norsk slik jeg ser det, mer sydlandsk. I situasjonen nå burde alle skjønne at vi burde bli norske igjen på det området. Anonymkode: 2eb1c...016 3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #20 Skrevet 23. august 2021 34 minutter siden, AnonymBruker said: Fordi sjef er akkurat som alle andre kollegaer, i hvert fall hos oss. Alle klemmer hverandre. Anonymkode: cd6b6...dc3 Fy som jeg ville hatet å jobbe et sånt sted. Folk bør lære seg å skille mellom kjærester/ektefeller, familie, venner og kolleger. Sistnevnte kan godt være vennlige, men profesjonelle er viktigst. Anonymkode: 2eb1c...016 4
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå