AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Jeg lever helt fritt for melk og soya pga blodige bleier ved 3-ukers alder. Etter et par uker var ikke bleiene lenger blodige, men avføringen ser da fortsatt ikke normal ut spør du meg... Barnet sover dårlig har mye magevondt men er blid og glad. Jeg begynner å bli lei av å ha babyen sovende på brystet halve natta. Heldigvis deler jeg og pappan byrden. Beklager bildet Anonymkode: 9d07a...cc3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Så slik ut hos vår og å samme problem med soving men fant aldri helt ut av det 🤔 prøvde melkefritt men hjalp ikke. Hun har det veldig fint idag (4 år) Anonymkode: aa047...f21
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Så sånn ut her etter å ha startet med fast føde.. 🧐 Kan det vær virus? Bakterier? Spist på eks. en leke som har bakterier? Du må kontakte helsestasjonen eller kontaktlegen Anonymkode: a66e7...5bb
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #4 Skrevet 23. august 2021 Overproduksjon. Anonymkode: a55de...4b7 4
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #5 Skrevet 23. august 2021 Vi er i kontakt med helsevesenet altså, og skal utredes videre for allergier... Siden de blodige bleiene er borte med melkefritt så er det nok snakk om melkeallergi, men lurer kanskje på om det kan være noe mer, eller om det er normalt? Anonymkode: 9d07a...cc3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #6 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Overproduksjon. Anonymkode: a55de...4b7 Har hatt overproduksjon og intervallammet. Opplever dette helt annerledes. Ved overproduksjon var det mye mer flytende grønn, skummende og eksplosiv avføring. Det lå liksom skum i bleia, og jeg merket jo på puppene at det var mye melk. Nå er puppene myke, jeg sover og ammer uten BH uten å lekke noe som helst... Anonymkode: 9d07a...cc3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #7 Skrevet 23. august 2021 2 minutter siden, AnonymBruker said: Vi er i kontakt med helsevesenet altså, og skal utredes videre for allergier... Siden de blodige bleiene er borte med melkefritt så er det nok snakk om melkeallergi, men lurer kanskje på om det kan være noe mer, eller om det er normalt? Anonymkode: 9d07a...cc3 «Normalt» er det ikke om du bare fullammer.. Vedder på det er en magevirus/bakterie fra en bitering eller noe annet. Anonymkode: a66e7...5bb
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #8 Skrevet 23. august 2021 Er det grønt? Grønt kan tyde på mageknip. Det ser veldig vått ut, type vandig, stemmer det, eller er det urin? Ser ut som det har trukket inn i bleia slik tiss gjør. Er det en ny type avføring? I så fall synes jeg du bør kontakte lege i morgen, og høre med dem. Vi har nettopp hatt magevirus, kanskje ditt barn også har fått det. Anonymkode: c35b0...218
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #9 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er det grønt? Grønt kan tyde på mageknip. Det ser veldig vått ut, type vandig, stemmer det, eller er det urin? Ser ut som det har trukket inn i bleia slik tiss gjør. Er det en ny type avføring? I så fall synes jeg du bør kontakte lege i morgen, og høre med dem. Vi har nettopp hatt magevirus, kanskje ditt barn også har fått det. Anonymkode: c35b0...218 Helt grønt ja. Stemmer at det er vått som er trukket inn i bleia, det er også grønt. Det har vært sånn her av og på siden vi sluttet med melk. Da jeg hadde melk i kostholdet mitt var det grønt og slimete med blodspor. Nå veksler det mellom grønt og kornete og sånn her. Men jeg har da fått svar på at det ikke er normalt i alle fall. Så får jeg bare vente tålmodig på at vi skal få komme inn på sykehuset. Anonymkode: 9d07a...cc3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #10 Skrevet 23. august 2021 Jeg ville også gjettet virus, men jeg hadde nok kontaktet lege for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 84af4...7f9
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #11 Skrevet 23. august 2021 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): Jeg ville også gjettet virus, men jeg hadde nok kontaktet lege for sikkerhetsskyld. Anonymkode: 84af4...7f9 Men virusinfeksjon når avføringen har vært sånn her av og på i 3 måneder? Anonymkode: 9d07a...cc3
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #12 Skrevet 23. august 2021 Er du sikker på at du har eliminert alle kilder for melk og soya? Mye melk og soya fører til blod, men bare litt melk (feks i tannkremen din) eller litt soya (feks i kjeks) fører til grønn avføring. Anonymkode: 4582f...46f 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #13 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Er du sikker på at du har eliminert alle kilder for melk og soya? Mye melk og soya fører til blod, men bare litt melk (feks i tannkremen din) eller litt soya (feks i kjeks) fører til grønn avføring. Anonymkode: 4582f...46f Heeeelt sikker. Etter et par uhell har nå hele familien droppet alt av melkeprodukter for å unngå spor. Baker eget brød. Spiser bare ren mat, laget på råvarer hjemme. Sjekket alt av hygieneprodukter... Anonymkode: 9d07a...cc3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #14 Skrevet 24. august 2021 Ser ut som avføringen går for fort igjennom tarmen. Har barnet hyppige avføringer? Min hadde slike bleier i starten, og bæsjet da ekstremt ofte. Nå bæsjer han 2 ganger i uka og det er helt gult. Anonymkode: 28fe5...e12 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #15 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Ser ut som avføringen går for fort igjennom tarmen. Har barnet hyppige avføringer? Min hadde slike bleier i starten, og bæsjet da ekstremt ofte. Nå bæsjer han 2 ganger i uka og det er helt gult. Anonymkode: 28fe5...e12 Bæsjer ca 8 ganger i døgnet. Snakket med lege om dette senest på torsdag, og det skulle være innenfor normalen... Anonymkode: 9d07a...cc3 1
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #16 Skrevet 24. august 2021 Hadde et barn i familien som var slik. Ble ikke bedre før de kuttet ut amming og gikk over til mme. Barnet tålte rett og slett ikke morsmelken. Anonymkode: 922a8...039
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #17 Skrevet 24. august 2021 Har du kontaktet lege ang. blodige bleier? Anonymkode: 66e43...f37
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #18 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (27 minutter siden): Har du kontaktet lege ang. blodige bleier? Anonymkode: 66e43...f37 Jada, vi er henvist til sykehuset men ikke kommet inn enda. Barnet har også økt refluks nå... Anonymkode: 9d07a...cc3
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #19 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Hadde et barn i familien som var slik. Ble ikke bedre før de kuttet ut amming og gikk over til mme. Barnet tålte rett og slett ikke morsmelken. Anonymkode: 922a8...039 Om barnet har MPA her så er det nærmest umulig å skulle starte med eksperimentering med MME Anonymkode: 4582f...46f
AnonymBruker Skrevet 24. august 2021 #20 Skrevet 24. august 2021 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Om barnet har MPA her så er det nærmest umulig å skulle starte med eksperimentering med MME Anonymkode: 4582f...46f Mor her levde også melkefritt. Det hadde ingen effekt, alt gikk rett gjennom, bæsjet umiddelbart etter og/eller under hver amming døgnet rundt. Anonymkode: 922a8...039
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå