EmVeeJee Skrevet 23. august 2021 #1 Skrevet 23. august 2021 Tror du de ikke klarer å lage det andre kjønnet? Det er litt spesielt for jeg vet av tre familier. Den ene familien har 4 friske jenter og fikk en gutt til slutt med downs syndom. Den andre familien er motsatt, 3 friske gutter så kom en jente med en diagnose (husker ikke hva det var). Den siste familien gikk igjennom 5 spontaborter før det klaffet, det ble en gutt. (kanskje alle spontanabortene var jente?) Tror dere det er tilfeldig eller kan det ligge noe i det? Her laget de jo riktignok det andre kjønnet, men det ble jo ikke friskt. Alt man skal lure på 🤓
AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #2 Skrevet 23. august 2021 Det er da ingen ting å lure på, i tilfellene du der nevner har de «klart å lage» akkurat de barna de fikk. Lurer du på om de hadde fått 12 eller 22 barn, ville ingen vært friske jenter (eller gutter?) det kan jo hende. Eller ikke. Noen av mine oldeforeldre fikk hhv ti gutter og to jenter, og i den andre familien: ti jenter først og to gutter tilslutt (sånn ca 100 år siden). Store barnefamilier (mer enn fem barn) har vel som oftest litt blanding, men ikke alle. Anonymkode: 9c68c...df3
Arkana Skrevet 23. august 2021 #3 Skrevet 23. august 2021 Nå er det jo enkelte arvelige sykdommer som bare jenter eller bare gutter kan få, men de er vanligvis veldig sjeldne og ikke noe som vil være relevant for mer enn noen få og trenger ikke være årsaken i akkurat de to tilfellene du kjenner til. Å spekulere i om hele fem spontanaborter var jenter blir jo bare det, spekulasjoner. Man kan jo selvsagt lure på hvorfor det er slik, men det blir veldig feil å bruke "folk man vet om" som bevis for noe som helst. At enkelte familier får bare gutter eller bare jenter derimot tenker jeg er helt tilfeldig. Hvis 100 mennesker kaster mynt tre ganger vil noen av disse menneskene få bare mynt eller bare krone alle tre gangene helt uten at det er noe annet enn tilfeldigheter ute og går.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå