Gå til innhold

Hva viser egentlig gjeldsregisteret?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, overskriften er spørsmålet. Får man totaloversikt her? Feks hvis man har betalingsanmerkninger, står det også der?

Anonymkode: abd29...c4e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du logger deg inn ser du hva som står på deg og om det står evt.  betalingsanmerkninger.

Anonymkode: 9c75e...0a2

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Hvis du logger deg inn ser du hva som står på deg og om det står evt.  betalingsanmerkninger.

Anonymkode: 9c75e...0a2

Jeg har logget inn men ser ikke så mye av gjelda mi egentlig, og skjønner da ikke hva som er kriteriene for at noe skal havne i gjeldsregisteret

Anonymkode: abd29...c4e

Skrevet

Jeg har ikke noe gjeld som sådan, så for min del er det alle kredittkortene mine som er ramset opp der med hvor mye rentebærende og ikke-rentebærende gjeld det er på de. Nå betaler jeg alltid alt ved forfall så rentebærende står alltid til 0.

Ellers er vel registeret for alt av ikke-sikret gjeld, dvs gjeld uten pant i f.eks hus eller bil.

Anonymkode: 09c34...601

Skrevet

Gjeldsregisteret viser usikret gjeld. Altså ikke ting som boliglån og billån, som har sikkerhet og pant i noe.

Gjeldsregisteret viser ikke selve betalingsanmerkningene, men jeg går ut fra at registeret viser gjelden man har som gjorde at betalingsanmerkningene oppsto. Jeg vet ikke sikkert, men jeg ville anta gjelden vises siden inkassogjeld jo er usikret gjeld.

Skrevet
Million skrev (11 timer siden):

Gjeldsregisteret viser usikret gjeld. Altså ikke ting som boliglån og billån, som har sikkerhet og pant i noe.

Gjeldsregisteret viser ikke selve betalingsanmerkningene, men jeg går ut fra at registeret viser gjelden man har som gjorde at betalingsanmerkningene oppsto. Jeg vet ikke sikkert, men jeg ville anta gjelden vises siden inkassogjeld jo er usikret gjeld.

Gjeldsregisteret viser ikke gjelden som gjorde at betalingsanmerkningen oppsto. Kun kredittkort og forbrukslån, Ikke boliglån, billån, andre lån med pant i noe og ubetalte regninger, som alle kan føre til betalingsanmerkninger hvis de ikke betales som avtalt.

Anonymkode: e06fe...f2a

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...