AnonymBruker Skrevet 23. august 2021 #1 Del Skrevet 23. august 2021 Synes dette er en vanskelig vurdering å ta. Mellomstor+ hund på 10 1/2 år. Hunden har artrose(forkalkninger i ledd) og går på både sprøyter(kartophen?) og spesialfor for dette. Får også smertestillende på dager ved mye stølhet. Hunden har gode dager og dårlige dager, og det varierer så veldig fra dag til dag at det er vanskelig å vite hvor vondt hunden har når hun ikke gir utrykk for at hun har vondt. På dårlige dager gidder hun knapt å gå 300meter i sneglefart, da er hun stiv og støl. Samtidig trasser hun veldig mye(hater å gå i bånd feks, så fort hun får løpe fritt virker hun mye piggere). Tåler dårlig å gå i trapper og bør helst ha relativt flate turer. På gode dager er hun supergira på tur, og går mye raskere. Er ellers veldig leken, glad og fornøyd. Synes det er så vanskelig å vite hvor vondt hun har når hun «ikke klager». Man kan klemme og skvise så mye på kroppen hennes man bare vil uten at hun gir lyd i fra seg(så dyrleger synes også det er vanskelig med artrosen). Jeg er redd for at jeg bare tyner livet hennes litt sånn mnd for mnd, når hun kanskje egentlig har mye vondt. Hun begynner jo å dra på åra også. Hva ville du ha gjort? Erfaringer med hunder med leddplager? Anonymkode: c5dcb...55b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arx Skrevet 23. august 2021 #2 Del Skrevet 23. august 2021 Jeg er nok hardere enn mange andre, men jeg mener at om hunden har såppas dårlige dager som du beskriver selv på smertestillende er det på tide å si farvell. De gode dagene gjør ikke opp for såppas dårlige dager. Hunden skjønner ikke at "i dag er en dårlig dag, kanskje jeg føler meg bedre i morgen" den vet bare at den har vondt nå. Min hadde forkalkning i begge skuldre og fikk slippe grunnet det 12 år gammel. Det som gjorde meg sikker var at hun på en dårlig dag ikke ville på skogstur. Hørte senest i går et foredrag der de snakket om hunder med artrose, og de sa at den dagen hunden halter er den allerede på 6-7 av 10 på smerte. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå