Gå til innhold

Hva er tegn på at noe er bra eller galt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Småbarn i barnehagen - 1åringer ++

Hva vekker bekymring? Hva er tegnene på at barnehageansatte kan ha dårlig magefølelse? 
Kan tegn være at barnet er mer «frempå» enn andre? Dvs mer nyskjerrig enn andre? Er det grunn til bekymring når barnet er mer trygg på barnehageansatte enn andre barn? Kan noe være galt om barnet er «tøff» ikke gråter når de ramler å slår seg? Eller om barnet roer seg raskt ned når mor/far drar? Er dette gode tegn? Eller kan det være skjulte tegn? 

Hva mener du? 

Anonymkode: 26b29...b1e

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Gjør leksene dine selv.

Anonymkode: 7af11...e3d

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Gjør leksene dine selv.

Anonymkode: 7af11...e3d

Hva er greia med spydige kommentarer? Ser de overalt her på KG. Er poenget å ødelegge innlegget for å få likes? Eller for å være troll? Fint om man kan skrive noe som svarer til innlegget. Om man ikke greier å skrive et greit svar som omhandler innlegget så trenger man heller ikke svare. Jeg blir provosert av alle disse spydige kommentarer som florerer overalt her inne. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 minutter siden):

Hva er greia med spydige kommentarer? Ser de overalt her på KG. Er poenget å ødelegge innlegget for å få likes? Eller for å være troll? Fint om man kan skrive noe som svarer til innlegget. Om man ikke greier å skrive et greit svar som omhandler innlegget så trenger man heller ikke svare. Jeg blir provosert av alle disse spydige kommentarer som florerer overalt her inne. 

Ikke meg du siterer, men du vil jo helt klart at noen skal enten besvare din oppgave eller så vil du skjule noe for barnehagen. Håper virkelig ikke at noen svarer deg på noen av delene.

Anonymkode: 22feb...19d

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Ikke meg du siterer, men du vil jo helt klart at noen skal enten besvare din oppgave eller så vil du skjule noe for barnehagen. Håper virkelig ikke at noen svarer deg på noen av delene.

Anonymkode: 22feb...19d

Oppgave? Jeg ønsker bare å vite hva som er bra og ikke.. fordi jeg er usikker på meg selv å er redd noen skal mistro meg

Gjest WhisperingWind
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Oppgave? Jeg ønsker bare å vite hva som er bra og ikke.. fordi jeg er usikker på meg selv å er redd noen skal mistro meg

Hva er det du er bekymret for? 

Hva som avdekker omsorgssvikt er kompleks og sammensatt. Det er ikke en fasit. 

Om du er bekymret for at de avdekker at du bedriver omsorgssvikt burde du, for barnets skyld, kontakte barnevernet og skaffe deg hjelp. 

Om du generelt bare er paranoid, kontakt psykolog. 

Det er ikke normalt å bekymre seg for barnevernet om en ivaretar barna sine. 

Skrevet
WhisperingWind skrev (48 minutter siden):

Hva er det du er bekymret for? 

Hva som avdekker omsorgssvikt er kompleks og sammensatt. Det er ikke en fasit. 

Om du er bekymret for at de avdekker at du bedriver omsorgssvikt burde du, for barnets skyld, kontakte barnevernet og skaffe deg hjelp. 

Om du generelt bare er paranoid, kontakt psykolog. 

Det er ikke normalt å bekymre seg for barnevernet om en ivaretar barna sine. 

Er det så galt å lure på om barnet mitt utvikler seg normalt? Eller hva som ikke er normal oppførsel? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (14 timer siden):

Småbarn i barnehagen - 1åringer ++

Hva vekker bekymring? Hva er tegnene på at barnehageansatte kan ha dårlig magefølelse? 
Kan tegn være at barnet er mer «frempå» enn andre? Dvs mer nyskjerrig enn andre? Er det grunn til bekymring når barnet er mer trygg på barnehageansatte enn andre barn? Kan noe være galt om barnet er «tøff» ikke gråter når de ramler å slår seg? Eller om barnet roer seg raskt ned når mor/far drar? Er dette gode tegn? Eller kan det være skjulte tegn? 

Hva mener du? 

Har en jente som løp videre om hun falt og slo seg når hun var liten. Selv om blodet rant spant hun videre. Brydde seg ikke. Men no når hun er større er det minste merket helt forferdelig, en dråpe blod er krise.Og kan grine. Så det er veldig induvidielt hvordan barn er og blir. Masse kjærlighet.Men veldig aktiv. Ikke tid til å kjenne etter.

Hadde blitt mer beskymra for de som satt i ro eller virket skremt. 

Om barn griner eller slutter fort når foreldrene går har ikke noem røde varselsingal. Om de i bhg er flinke å distrahere så hjelper det jo på. Eller venner og gøye ting å gjøre på. 

Om noen er engstelig og redd. Om de rykker til når de gjør noe galt eller griser osv så hadde røde flagg komt opp!

Om noen er veldig sint og sur eller lei seg. Om noen bare går i ett med resten og magefølelsen og øynene ser triste eller redd ut, røde flagg!

Anonymkode: d2d24...f3e

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...